Menu Zavřít

Souboj titánů vyhrává zákazník

12. 11. 2007
Autor: Euro.cz

Radim Jančura, majitel Student Agency

Radim Jančura, majitel Student Agency

Titáni se perou a zákazník se směje. Tak se dá zjednodušeně charakterizovat současná situace na autobusové lince z Prahy do Brna. Na začátku měsíce října přišla s akční cenou až neuvěřitelných padesáti korun společnost Asiana. Hned vzápětí nabídla stejnou cenu i Student Agency Radima Jančury. Padesátikorunu zaplatí cestující u obou dopravců, pokud si lístek koupí předem přes internet. Cena základního jízdného se přitom pohybuje kolem 180 korun.

CONTENT24

Internet je frajeřinka Konkurenční boj přinesl cestujícím také bezdrátové připojení na internet zdarma. První ho od začátku října nabídla Asiana. „Internet je frajeřinka, zdaleka ne každý má notebook. Důležitější je například počet spojů,“ nedělá si z toho hlavu Jančura, jehož společnost bezdrátový internet již nyní ale také poskytuje. Přes radikální snížení cen však společnosti Student Agency tržby na trase Praha - Brno paradoxně stouply. „Jednak jsme přetáhli cestující z vlaků a máme nové spoje, které končí na okraji Prahy. Snížené ceny využije také jenom 25 procent zákazníků,“ vysvětluje Jančura. Jelikož mu ale také výrazně stouply náklady, jsou za současných podmínek jeho žluté autobusy prodělečné. „Čekáme až Asiana ceny opět zvýší a až poté to uděláme i my,“ konstatuje brněnský podnikatel. Po sportu přicházejí koncerty

Ke kuriozní situaci došlo na lince Praha - Liberec. Dva spoje totiž nově zajišťuje někdejší velký konkurent Student Agency na této destinaci, společnost ČSAD Liberec. „Oni měli dva dobré autobusy, které nevyužívali, tak jsme jim navrhli, že si je budeme pronajímat a oni na to kývli,“ říká Jančura. Ten se také rozhodl zaplnit další „dírku“ na trhu. Vedle zájezdů na sportovní utkání, které se ve velmi krátké době staly pro Jančuru výdělečnou záležitostí, bude Student Agency organizovat také zájezdy na koncerty a různé další kulturní akce v zahraničí, například i do vídeňské opery. Na začátku listopadu čeká majitele Student Agency důležitý výlet do německého Kolína nad Rýnem. Zúčastní se tam veletrhu interiérového vybavení vlaků a bude zkoumat možnosti, jak by mohly jeho žluté vlaky uvnitř vypadat.

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).