Article, show

Sodexo přichází s revoluční elektronickou stravenkou

Markéta Žižková 25. ledna 2016, 10:00  -  Markéta Žižková
25. ledna 2016, 10:00

Nejoblíbenější zaměstnanecký benefit - stravenky - využívá v Česku až dvacet sedm procent zaměstnanců, tedy přes 1,3 milionu lidí. Jejich hodnota se ročně vyšplhá na zhruba 16 miliard korun. Dvacet let se přitom na českém trhu nedělo nic nového.

Nyní ale přichází společnost Sodexo se změnou. Představuje elektronickou stravenku Sodexo Gastro Pass CARD. Pro spolupráci na technologickém řešení si vybrala firmu Microsoft a její cloudové řešení Azure.

„Papírové řešení za svou historii funguje v prakticky nezměněné podobě a v rámci systému tohoto řešení jsme již došli na jeho limity. V duchu se současnými trendy je stejně jako u jiných oborů naprosto přirozené, že digitalizace je cestou, kam se trh ubírá a kam se ubírá i Sodexo, největší poskytovatel zaměstnaneckých benefitů v České republice,“ vysvětluje generální ředitelka společnosti Sodexo Martina Grygar Březinová. Elektronická stravenka podle ní navždy změní trh benefitů.

Na první pohled Gastro Pass CARD vypadá a funguje jako běžná platební karta. „Zaměstnanec dostane na své konto příspěvek na stravování a své obědy zaplatí kartou,“ popisuje Březinová. Hlavními výhodami elektronické stravenky je přitom úspora času a snížení administrativy a nákladů na logistiku. „Řešení je jednoduché a přehledné - zaměstnanci i zaměstnavatelé mají systém snadno pod kontrolou,“ dodává ředitelka.

Uživatelsky příjemné prostředí

Příprava elektronického řešení zabrala svůj čas, společnost Sodexo na ní pracovala dva roky. Cílem bylo vyvinout uživatelsky bezpečné privátní řešení. „Bylo pro nás extrémně důležité, aby řešení zvládlo nápor transakcí během krátkých, ale velmi intenzivních špiček, ale nemuseli jsme přitom maximální kapacitu držet v době, kdy lidé stravenku nevyužívají, a také samozřejmě bezpečnost a uživatelská přívětivost,“ vyjmenovává Březinová.

Zásadní výhodou cloudového řešení Azure od společnosti Microsoft je možnost škálovatelnosti výkonu v závislosti na aktuálních potřebách systému. „Máme totiž velké množství transakcí v konkrétní chvíli, u Gastro Pass CARD se jedná o dobu obědů,“ vysvětluje ředitelka s tím, že cloud od Microsoftu umožňuje propustnost transakcí zhruba sto za vteřinu.

Jejich počet se tak vyrovná činnosti největších bank v tuzemsku, které vybavují velké množství operací. Řešení navíc nabízí bezpečnost a nepřerušitelnost provozu, a to díky tomu, že jsou data uložena ve více datových centrech společnosti Microsoft s až šestinásobnou zálohou. „Platíme jen za to, co reálně využijeme, a můžeme si dovolit využívat nejmodernější technologie, které by pro nás samostatně neměly takovou ekonomickou rentabilitu,“ říká Březinová.

Ve hře přitom byly i jiné možnosti. Jednu z nich představovalo i asociační karetní řešení postavené na běžném schématu Visa nebo MasterCard. „Nedokázali bychom ale vyjít vstříc všem HR klientům. Rozhodli jsme se proto vyvinout privátní řešení, které splňuje požadavky na bezpečnost a je schopné garantovat tak vysoký počet transakcí,“ popisuje Březinová s tím, že nejtěžší bylo skloubit všechny tyto požadavky a ušít řešení na míru všem 650 tisícům uživatelů a 26 tisícům klientů.

Budoucnost v digitalizaci

Společnost Sodexo přitom vidí v digitalizaci velký potenciál i do budoucna. „Dlouhodobě pozorujeme dynamický nárůst zájmu o volnočasové benefity, zejména Cafeterii, což je moderní online nástroj, který umožňuje využívat a komunikovat benefity na jednom místě,“ popisuje Březinová. Výhodou je především jednoduchost a snadný způsob objednávání benefitů 24 hodin denně, sedm dní v týdnu odkudkoli, kontrola nad rozpočtem a čerpáním. V tržním prostředí, které je dnes velmi rychlé, je totiž nutné umět včas reagovat a přicházet s novými službami.

Sodexo už ale není firmou, která podniká pouze v oblasti HR a zaměstnaneckých benefitů. „Před rokem jsme založili zcela novou divizi, která se primárně zaměřuje na obchodní a marketingové manažery. Součástí nabídky jsou efektivní formy motivace obchodních partnerů, vycházející ze zkušenosti z ČR i zahraničí,“ říká Březinová. Už v lednu tak firma spouští unikátní motivační program na elektronické platformě SayReward. Ten pomůže klientům Sodexo zajistit, aby jejich obchodní partneři odebírali více zboží nebo služeb, případně kupovali častěji nebo byla zvýšena jejich loajalita. l

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Zisky mobilních operátorů? Přes 10 miliard korun ročně
OSVČ a výdajový paušál v praktických příkladech
Kdy jsou vaše peníze na internetbanking v ohrožení?
Konec vesnických prodejen? Vyřeší jejich ztrátovost dotace?
"Bude to dobrý rok," banky a stavební spořitelny počítají výsledky v polovině roku 2017
Auta
Škoda odstartovala sériovou výrobu modelu Karoq. První…
První autonomní Kamaz bude nasazen během fotbalového mistrovství
Po Francii chce prodej aut se spalovacím motorem zakázat také Velká Británie
Galerie na středu: Na tyto tříválce vám nestačí ani půl milionu
Německo chce neupraveným autům z aféry Dieselgate odebrat registraci
Technologie
Podoba referenčního Radeonu RX Vega je venku. AMD ho chce stavět proti GTX 1080
Ransomware v posledních dvou letech vydělal přes 25 milionů dolarů
Chrome 60 lepí 40 děr a podporuje Touch Bar na nových Macboocích Pro
Core i7-8700K má prý turbo 4,7 GHz. I při zátěži šesti jader může běžet nad 4 GHz
Web si oddychne. Adobe plánuje ukončit vývoj a podporu a Flashe v roce 2020
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít