Sociální sítě pro firmy – zatím výhoda, ne nutnost

25. října 2011, 14:00 - Dalibor Dostál
25. října 2011, 14:00

Podle vyjádření řady odborníků jsou dnes sociální sítě stále ještě spíše příležitostí pro byznys, ne však nutností. Není tedy nezbytně nutné, aby měli za každou cenu profily na sociálních sítích.

 

Foto: Profimedia.cz

Někdy může být efekt úplně opačný. Zastaralé profily nebo takové, které mají jen hrstku fanoušků, firmě příliš dobrou reklamu nedělají.

Efektivní řešení

Přitom právě pro malé a střední firmy jsou sociální sítě prostředím, kde mohou své zákazníky oslovovat velmi efektivně. Funkční, pravidelně aktualizované profily mohou být efektivní propagací s minimálními náklady. To se týká spíš živnostníků a malých firmem než velkých firmem. Ne každý obor podnikání ale láká fanoušky na Facebook stejně dobře. Malá nástrojářská dílna vyrábějící zalomené hřídele by měla boj o získávání fanoušků na sociálních sítích těžký i při té nejkreativnější kampani. Naopak ideálním místem pro kontakt se zákazníky jsou sociální sítě pro kavárny či restaurace. Zákazníky mohou snadno nalákat na pravidelně aktualizované jídelní lístky a především na slevy. Pokud restaurace nabídne svým fanouškům džus zdarma nebo desetiprocentní slevu, většinou má vyhráno. Rozhodně nemá smysl zahlcovat je množstvím nezáživných produktových zpráv. Daleko efektivnější je nabídnout hodnotu, ze které budou mít užitek a díky které získají důvod si značku oblíbit.

Pro zákazníky i partnery

Sociální sítě se přitom dají dobře využívat nejenom při kontaktu se zákazníky. Jejich výhodou je, že spousta lidí je používá zároveň pro každodenní kontakt s přáteli. To se týká nejen Facebooku, ale i dalších komunitně zaměřených sítí. Především lidé, kteří rádi využívají nové technologie, si oblíbili například Twitter nebo Google+, který právě nastupuje. Pro firmy představuje dobrou příležitost také síť LinkedIn. Ta je mnohem starší než Facebook. Funguje na podobném principu, ale je zaměřena čistě profesně. Její základní funkcí je, že na ní lidé představují své virtuální profesní životopisy a propojují tímto způsobem byznys kontakty. V Česku používá tuto síť několik desítek tisíc lidí. Jsou v ní zapojeni hlavně bonitnější klienti, takže je vhodná při hledání adeptů na vyšší a manažerské pozice.

I když se někdy vedou vášnivé diskuze o tom, zda sociální sítě nebyly jen módní bublinou a zda mají budoucnost, podle mnohých zůstanou důležitým komunikačním kanálem. Stejným vývojem prošel před několika lety internet. “Dnes ho na celém světě každý den využívají miliony lidí a o jeho významu už nikdo nepochybuje“, tvrdí Tomáš Jindříšek, odborník na sociální sítě ze společnosti OgilvyInteractive. „Facebook není módní úlet, stalo se z něj zavedené médium s vlastními specifiky, které dovede chytrá firma využít ke svému prospěchu,“ dodává k tomu expert na nová média Pavel Prouza.

Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče