Slevy mohu být nebezpečné

08. ledna 2007, 00:00 - ERICH HANDL
08. ledna 2007, 00:00

JEAN-CLAUDE FONTA S, GENERÁLNÍ ŘEDITEL PEUGEOT ČR:Francouzský Peugeot byl před několika lety největším dovozcem aut do České republiky. Loni se mu ale příliš nedařilo, mezi importéry mu patřilo až páté místo. Jakou strategii připravil pro letošní rok jeho šéf Jean-Claude Fontas?

JEAN-CLAUDE FONTA S, GENERÁLNÍ ŘEDITEL PEUGEOT ČR: Francouzský Peugeot byl před několika lety největším dovozcem aut do České republiky. Loni se mu ale příliš nedařilo, mezi importéry mu patřilo až páté místo. Jakou strategii připravil pro letošní rok jeho šéf Jean-Claude Fontas?

Prodeje Peugeotu loni opět klesaly, co s tím letos budete dělat? Kdybych řekl, že jsem s uplynulým rokem spokojen, nebyla by to pravda. Ale v jeho posledních třech měsících už došlo k obratu. Uvedli jsme na trh model 207, který se začal ihned dobře prodávat a přitom jsme ještě udrželi odbyt předchozího modelu 206. Tahounem byl také model 307, který úspěšně konkuroval Volkswagenu Golf. Takže letos očekáváte v pelotonu prodejců skok dopředu? Mezi dovozci jsme pátí, když započítám domácí Škodu, tak šestí. Byli jsme už na lepších pozicích, ale to pro mě není rozhodující. Orientuji se spíše na postupný růst značky a její prodejní sítě. Jestli po mě, budou chtít, abych byl na českém trhu jedničkou, tak to umím zařídit. Už bych ale nemohl garantovat zisk a kvalitní prodejní a servisní síť. Více než vysokých čísel si proto cením spokojeného zákazníka, který si u nás koupí auto možná o trochu dražší než u konkurence, ale který se v budoucnu bude vracet, protože mu zajistíme dobrý servis. Takže letos nebudeme nabízet žádné významné slevy. Cože, Peugeot nebude mít slevy? Není to sebevražda? Nevyhýbáme se akcím, nelze jít proti tomu, co si žádá trh. Slevy ovšem mohou být nebezpečné. Všichni na ně čekají, protože český trh je specifický v tom, že je plně orientován na akční diskonty. Sleva je hlavním trendem trhu, rozhodujícím faktorem při nákupu nového auta. Ale to je dlouhodobě neudržitelné, protože když se pustíme do slevových závodů, vždycky se najde někdo, kdo jde s cenou ještě níže. A na konci toho souboje budou dovozci muset tu vámi zmíněnou sebevraždu spáchat, protože už nebudou moci generovat zisky. Pak bude nemožné investovat do produktu a prodejní sítě. Proto musíme být velmi opatrní. Slevy jsou efektivní jen v krátkém období, v dlouhodobém horizontu je to riskantní. Vaše prodeje nyní táhne hlavně malý model 207, to u něj nemáte ani jednu slevu? Ne, vrhli jsme ho na trh se základní cenou 299 000 korun, což je podle našeho názoru velmi solidní suma i bez slev. Chceme přesvědčit zákazníky, že i bez diskontů dostávají takzvanou „good value for money“, za své peníze odpovídající hodnotu. Když tedy u Peugeotu slevy nebudou, jakou strategii jste pro rok 2007 stanovil? Budeme udržovat stávající postupný růst prodejů s tím, že se budeme více orientovat na firmy. Peugeot je nyní v České republice hodně silný v prodejích osobních aut soukromým osobám, ale nemáme už tak dobrou pozici v takzvaných fleetech, to znamená v hromadných prodejích firmám. V tomto segmentu se prodává nejvíce dodávek, ale vzrůstá i počet limuzín pro manažery a dalších referentských aut. Firmám a podnikatelům nyní prodáváme jen zhruba 40 procent aut, to se musí zlepšit. Co jim nabídnete? V blízké době velmi speciální produkt, zatím jej nebudu upřesňovat. To jsme mluvili o velkých podnicích, jaká lákadla budou u Peugeotu pro střední a malé firmy?**

Tady to hodně závisí na politice každého jednotlivého lokálního dealera. My jim v těch malých fleetech můžeme pomáhat, ale vábit si musí malé firmy ve svém okrsku sami.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
3x z poradny: vytýkací dopis, jak čerpat dovolenou, daň z příjmu
Státní dluh USA, Činy, Ruska a dalších zemí. Kolik dluží domácnosti a firmy?
O prázdninách projedete méně. Benzín i nafta pořád zlevňují
Zákaz kožešinových farem ročně ušetří život více jak 20 000 zvířat, ale senátoři ho nechtěli schválit
Hypotéky 2017: Regulace má za důsledek unifikaci hypoték
Auta
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka…
Audi, BMW a Mercedes upraví software milionům starších dieselů. Kvůli emisím
Nástupce Bugatti Chiron bude muset přejít na elektřinu. Bez ní by už nezrychlil
Test motocyklu BMW S 1000 XR: Superbike na chůdách
Kvíz na pátek: Poznáte značku a model auta podle obrázku?
Technologie
Cnews FM: Přenos čísla do 10 dnů a dva noví operátoři [podcast]
Při instalaci nových hlavních verzí Windows 10 se zkrátí doba, kdy zařízení nelze používat
Alza to s elektromobily myslí vážně. Přidává další modely, nabídne levnější vozy i dodávky
AdwCleaner 7.0 odhalí více breberek a skenuje rychleji
Projekt otevřeného ne-x86 počítače žije. Talos II bude ještě letos, s IBM Power9 a za míň
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít