Slevové weby nabízí nejen obchod, ale i marketing

07. března 2011, 14:41 - Profit, TZ
07. března 2011, 14:41

Slevové portály jsou vnímány zejména jako obchodní kanály, kde je určujícím elementem úspěchu cena, potažmo sleva. Málokdo si ale uvědomuje, že je to velmi silný marketingový prvek. Povědomí o benefitech pro poskytovatele služeb je však stále značně nízké.

Foto: Profimedia

Mnoho klientů nahlíží zatím na slevové weby jen jako na další obchodní kanál, ale přitom je to pro ně stejně tak silný marketingový nástroj. Hodnota vystavení nabídky je srovnatelná s tvrdě placenou kampaní na portálech, kam ovšem pouze investují, nikoli se podělí o obchodní úspěch a přivedené zákazníky jako my,“ informuje Pavel Poulíček, spolumajitel slevového webu Kuplon.cz.

Právě do marketingu samotných nabídek investují kvalitní a profesionální weby vysoké částky. Je to totiž přesně měřitelný nástroj efektivity reklamní kampaně, který nejčastěji oslovuje cílovou skupinu – především ženy mezi 18-45 lety. Primárně se hlavně jedná o zákazníky, kteří rádi nakupují.

Pokud si firma - hotel, fitness centrum, kosmetický salon, restaurace apod. - zadá inzerci v časopise, k tomu udělá rozhlasový spot, zaplatí za bannery a např. koupí billboard, musí za všechno dopředu tvrdě zaplatit a přitom nikde nemá záruku, že k nim hosté zavítají,“ vysvětluje spolumajitel slevového portálu. „Na slevovém webu si klient vystaví nabídku a nejde do akce s žádným rizikem. Spočítá si náklady na jednoho zákazníka a čeká. Nabídku na profesionálně vedených webech vidí denně řádově 10 tisíc a více návštěvníků,“ vypočítává výhody investice do slevových serverů Pavel Poulíček.

Více než 70% nabídek slevových webů zahrnují nabídky z oblasti služeb (wellness pobyty, masážní a kosmetické salony, restaurace, zážitky apod.). Z analýz evropských webů vyplývá prakticky to samé – jen víkendové a romantické pobyty jsou u Čechů o několik procent žádanější než v západní Evropě.

Po marketingové stránce drží slevové portály v ruce cenné trumfy. Mnoho klientů tohle přiznává až po skončení akce, kdy nás informuje o zvýšené návštěvnosti svých stránek,“ pokračuje Poulíček a dodává: „ Zákazníci se zajímají o služby klienta i přesto, že sleva skončila. Reklamní efekt byl splněn a ještě se bohatě prodalo.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Kolik stojí dítě v první, druhé a třetí třídě
Ceny nemovitostí rostou a hovoří se i o realitní bublině. Je na čase prodat investiční byt?
Dovolená bez problémů? Tak to pozor na peníze, dopravu a exotiku
Dotace na fotovoltaiku: Od září až 150 tisíc korun na větší systémy
5 aplikací, které vás ochrání před otravnými telefonáty z call centra
Auta
Ken Block opět divočí s Fiestou, tentokrát v terénu
Android 8.0 je tady. Jmenuje se Oreo a řeší jeden hlavní problém
Mazda připravuje čtyřválec se třemi turby, jedno bude elektrické
BMW M5 (G30) oficiálně: Má 600 koní, vypínatelný pohon všech kol a jede 305 km/h
Jak vybrat pneumatiky na auto: Základní otázky a odpovědi
Technologie
Procesory Coffee Lake pro desktop přijdou na trh v říjnu, signalizuje Intel
Virtuální realita je dostupnější. HTC Vive zlevňuje o 7000 Kč
Otázky a odpovědi: Jak vybrat pneumatiky na auto?
Google prý po dvou letech uvede další vlastní počítač
Stvořen k přetaktování. HP představilo svůj nejlepší notebook pro hráče
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít