Menu Zavřít

Slevové servery sázejí na etiku

28. 1. 2011
Autor: Euro.cz

Hromadné nakupování

BRAND24

Slevomat.cz – největší český portál, který poskytuje nakupování s hromadnými slevami –svolává na 9. února zakládající schůzi asociace slevových serverů. Cílem setkání bude domluvit se na společném etickém kodexu, který byl již na základě předchozího jednání vytvořen, a fakticky organizaci založit.
„Pokud taková asociace vznikne, její součástí budeme,“ řekl týdeníku EURO nedávno Tomáš Carba, marketingový manažer „slevové dvojky“ na českém trhu Zapakatel.cz. „Řada menších serverů totiž nedodržuje základní pravidla klientského přístupu, což velmi vážně ohrožuje důvěryhodnost celého segmentu,“ dodal.
S nápadem na asociaci přišel šéf a zakladatel stránek Slevomat.cz Tomáš Čupr. Schůzku inicioval na svém blogu a následně jednal se zástupci serverů, které představují zhruba 80 procent českého trhu. Kromě zmiňovaných byla zastoupena i trojka Vykupto, dále Cupolis, BonyBony, Hypersleva a Dealbook.
Pomoci odlišit důvěryhodné nabídky od těch nejistých má etický kodex. „Bude například zavazovat členy k tomu, aby nesli riziko bankrotu firem, které prodaly prostřednictvím jejich serverů své služby a nejsou schopny umožnit zákazníkům jejich čerpání. Za tyto kupony by pak vždy vrátili zákazníkům peníze zpět,“ přibližuje pravidla Čupr.
Další části kodexu pak například „nutí“ k tomu, aby bylo v nabídkách zřetelně uvedeno jakékoli omezení možností využít slevu – kromě maximálního počtu voucherů i zvláštní pravidla pro rezervaci nebo návštěvu. Podmínky též zakazují zasílat pro propagaci slevových akcí nevyžádanou poštu, používat podvodné praktiky na sociálních médiích či uměle navyšovat počet prodaných kuponů.

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).