Slevové portály i e-shopy hlásí před Vánoci milionové nárůsty tržeb

25. listopadu 2011, 18:38 - Profit, kmb
25. listopadu 2011, 18:38

Zatímco v e-shopech bude v předvánočním období dominovat prodej tabletů, chytrých telefonů a kuchyňských spotřebičů, na slevových serverech to budou především služby.

Foto: Profimedia.cz

Největší zájem budou mít lidé o víkendové zájezdy na hory a wellness pobyty. Slevové servery očekávají v listopadu a prosinci výrazný nárůst tržeb, který může dosáhnout až na 310 milionů korun, což je ve srovnání s říjnem letošního roku zhruba o 20 procent více. V řádech desítek procent porostou i obraty e-shopů. Tvrdí to Jan Vetyška, výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci.

Vánoční dárek – wellness a pobyty na horách

Slevové servery zažívají obrovský rozmach v průběhu celého roku, v době Vánoc je však zájem o nabízené zboží nebo služby výraznější. „Někteří provozovatelé slevových serverů nyní poskytují speciální vánoční edici kuponů, které jsou připraveny tak, aby obdarovanému neevokovaly pocit něčeho zlevněného,“ informuje Jan Vetyška, výkonný ředitel APEK. Za skutečně lákavou cenu se na slevových portálech dají pořídit mimo jiné víkendové zájezdy na hory. Například kupon pro dvě osoby stojí v průměru 2500 korun a zahrnuje v sobě nejen ubytování, ale také polopenzi a mnohdy také skipas. „Hitem letošních Vánoc jsou také romantické wellness pobyty v lázních nebo horských hotelích s nabídkou nejrůznějších masážních procedur a dalších relaxačních služeb,“ říká Jan Vetyška. Tento trend potvrzuje i Pavel Zigáček z Neckermann CK. „Stále více lidí požaduje na zimních dovolených nadstandardní služby z kategorie wellness a relaxace.

Internetové nakupování v číslech

V předvánočním čase budou tržby slevových portálů kumulovat až o 20 procent, klasické e-shopy pak v tomto období generují často více než třetinu svých obratů, tedy přibližně 14 miliard korun z celkové očekávané částky 37 miliard korun. Z interních statistik Asociace pro elektronickou komerci a společnosti Mediaresearch dále vyplývá, že na slevových portálech nakupuje přibližně polovina české populace, na internetu obecně pak 95 procent tuzemských uživatelů internetu. Zhruba 40 procent internetových zákazníků neváhá v průběhu roku za nákupy utratit 10 tisíc korun, přibližně 11 procent Čechů vydá za zboží dokonce více než 30 tisíc korun.

Podle čeho poznat seriózní internetové obchodníky

Ať již lidé nakupují na slevových portálech nebo klasických e-shopech, měli by utrácet především u prověřených prodejců, pro které je férové jednání se zákazníkem naprostou samozřejmostí. Přehledně kategorizovaný seznam prodejců, kteří jsou držiteli certifikátu APEK, naleznete na webu www.certifikovany-obchod.cz  nebo na www.apek.cz.

Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče