Skvělý pro taxikáře, ale proč tak malý kufr?

31. ledna 2005, 00:00 - ERICH HANDL
31. ledna 2005, 00:00

TEST - FIAT MULTIPLA Italský Fiat nedávno vyhladil tvář svého ošklivého káčátka - modelu Multipla. Šestimístný stroj může být vhodný pro taxikáře a každého, kdo potřebuje vozit více osob. Je to ideální řešení? Multiplu donedávna na silnici nikdo nepřehlédl, její extravagantní tvar připomínající kachnu přitahoval oko.

Předností Fiatu Multipla je prostorná kabina a výborný výhled řidiče. foto: Fiat

TEST - FIAT MULTIPLA Italský Fiat nedávno vyhladil tvář svého ošklivého káčátka - modelu Multipla. Šestimístný stroj může být vhodný pro taxikáře a každého, kdo potřebuje vozit více osob. Je to ideální řešení? Multiplu donedávna na silnici nikdo nepřehlédl, její extravagantní tvar připomínající kachnu přitahoval oko. Nikoli ale kupce. Proto se Italové rozhodli její tvary poněkud vyhladit. Nová je celá příď, koncové svítilny a výklopná záď. Interiér se vylepšení nedočkal, nadále jsou přístroje a ovladače sdruženy uprostřed palubní desky. Krátká řadicí páka je vedle volantu, řidič sedí vysoko a z prosklené kabiny má skvělý výhled i dozadu. Paradoxně ale není vidět, kde končí přední kapota, na to se musí člověk postavit. Hlavní devizou auta je prostornost kabiny. Na sedadla uspořádaná jako 3+3 se vejde šestice lidí. Všichni mají dostatek místa pro nohy, trochu se při plném obsazení stroje tlačí rameny. Ale to se dá při jízdách na krátkých trasách vydržet. Multipla by proto byla ideální auto pro taxikáře, kdyby měla ještě jednu drobnou vlastnost - velký kufr. Zavazadlový prostor má objem 430 litrů, do nichž se šesti lidem kufry nevejdou. Zvláště, vezmemeli v úvahu, že prostor je sice díky velkému rozchodu auta široký, ale dost mělký. Šest lidí s ekvipáží tedy taxikář z letiště neodveze. Pod kapotou testovaného auta byla zážehová šestnáctistovka. Nelze s ní závodit, ale na tak velký vůz je dost svižná. Čtyřicet kilogramů tlumicí hmoty zaručuje její malou hlučnost. Průměrná spotřeba byla příjemná - vešla se do osmi litrů benzinu na 100 kilometrů. TROCHU MÁLO NA ŠEST TAŠEK

Pro šest cestujících je objem zavazadelníku 0,430 m3 opravdové minimum. Při sklopení sedadel lze prostor zvětšit na téměř dva kubické metry, ale to už nepoberete šest lidí. 

 Motor  zážehový čtyřválec
 Zdvihový objem  1596 cm3
 Výkon  76 kW
 Kufr  0,430/1,900 m3
 Nejvyšší rychlost  170 km/h
 Zrychlení z 0 na 100 km/h 12,6 s
 Spotřeba paliva  8,6 l na 100 km
 Cena (základ)  554 900 korun

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
3x z poradny: vytýkací dopis, jak čerpat dovolenou, daň z příjmu
Státní dluh USA, Činy, Ruska a dalších zemí. Kolik dluží domácnosti a firmy?
O prázdninách projedete méně. Benzín i nafta pořád zlevňují
Zákaz kožešinových farem ročně ušetří život více jak 20 000 zvířat, ale senátoři ho nechtěli schválit
Hypotéky 2017: Regulace má za důsledek unifikaci hypoték
Auta
Retro na neděli: Dixi DA-1 3/15 slaví 90 let jako vůbec…
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka vyhnout
Audi, BMW a Mercedes upraví software milionům starších dieselů. Kvůli emisím
Nástupce Bugatti Chiron bude muset přejít na elektřinu. Bez ní by už nezrychlil
Test motocyklu BMW S 1000 XR: Superbike na chůdách
Technologie
AMD neotevře kód své analogie Intel ME. Secure Processor zůstane „blackboxem“
Mapy.cz pro Android jsou kompletně offline včetně plánování tras
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka vyhnout
Intel se po IoT stahuje i z nositelné elektroniky. Celé oddělení tento měsíc zrušil
Evolveo Ray 2 – moderní skříň s tvrzeným sklem za 1500 Kč (uživatelská recenze)
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít