Skvělý pro taxikáře, ale proč tak malý kufr?

31. ledna 2005, 00:00 - ERICH HANDL
31. ledna 2005, 00:00

TEST - FIAT MULTIPLA Italský Fiat nedávno vyhladil tvář svého ošklivého káčátka - modelu Multipla. Šestimístný stroj může být vhodný pro taxikáře a každého, kdo potřebuje vozit více osob. Je to ideální řešení? Multiplu donedávna na silnici nikdo nepřehlédl, její extravagantní tvar připomínající kachnu přitahoval oko.

Předností Fiatu Multipla je prostorná kabina a výborný výhled řidiče. foto: Fiat

TEST - FIAT MULTIPLA Italský Fiat nedávno vyhladil tvář svého ošklivého káčátka - modelu Multipla. Šestimístný stroj může být vhodný pro taxikáře a každého, kdo potřebuje vozit více osob. Je to ideální řešení? Multiplu donedávna na silnici nikdo nepřehlédl, její extravagantní tvar připomínající kachnu přitahoval oko. Nikoli ale kupce. Proto se Italové rozhodli její tvary poněkud vyhladit. Nová je celá příď, koncové svítilny a výklopná záď. Interiér se vylepšení nedočkal, nadále jsou přístroje a ovladače sdruženy uprostřed palubní desky. Krátká řadicí páka je vedle volantu, řidič sedí vysoko a z prosklené kabiny má skvělý výhled i dozadu. Paradoxně ale není vidět, kde končí přední kapota, na to se musí člověk postavit. Hlavní devizou auta je prostornost kabiny. Na sedadla uspořádaná jako 3+3 se vejde šestice lidí. Všichni mají dostatek místa pro nohy, trochu se při plném obsazení stroje tlačí rameny. Ale to se dá při jízdách na krátkých trasách vydržet. Multipla by proto byla ideální auto pro taxikáře, kdyby měla ještě jednu drobnou vlastnost - velký kufr. Zavazadlový prostor má objem 430 litrů, do nichž se šesti lidem kufry nevejdou. Zvláště, vezmemeli v úvahu, že prostor je sice díky velkému rozchodu auta široký, ale dost mělký. Šest lidí s ekvipáží tedy taxikář z letiště neodveze. Pod kapotou testovaného auta byla zážehová šestnáctistovka. Nelze s ní závodit, ale na tak velký vůz je dost svižná. Čtyřicet kilogramů tlumicí hmoty zaručuje její malou hlučnost. Průměrná spotřeba byla příjemná - vešla se do osmi litrů benzinu na 100 kilometrů. TROCHU MÁLO NA ŠEST TAŠEK

Pro šest cestujících je objem zavazadelníku 0,430 m3 opravdové minimum. Při sklopení sedadel lze prostor zvětšit na téměř dva kubické metry, ale to už nepoberete šest lidí. 

 Motor  zážehový čtyřválec
 Zdvihový objem  1596 cm3
 Výkon  76 kW
 Kufr  0,430/1,900 m3
 Nejvyšší rychlost  170 km/h
 Zrychlení z 0 na 100 km/h 12,6 s
 Spotřeba paliva  8,6 l na 100 km
 Cena (základ)  554 900 korun

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Plná zaměstnanost v ČR: čím jsme si ji zasloužili?
Obtěžují vás nevyžádané telefonáty? Návod, jak se jim vyhnout
O 20 % víc než loni: ceny bytů opět rostou
Mají Češi na elektromobil? Hyundai hodlá rozšířit dojezd až na 500 kilometrů
Víte, kdo vlastní vaši banku? Ital, Rus, Rakušan, nebo Čech?
Auta
Galerie: Škoda Karoq se chlubí digitálním přístrojovým…
Nové BMW Z4 slibuje svobodu, ale počkáte si na ni až do jara 2018
Kouzlo bohaté sklizně: Zkusili jsme, jak se řídí moderní kombajn
Jeden Velorex 16/250 se dostal až do Chicaga. Teď je po renovaci a stojí přes 300 tisíc
Nokia 8 je tady. Znovuzrozená značka konečně představila špičkový telefon
Technologie
Intel už má 15W čtyřjádra pro notebooky v ceníku i s parametry, vydání je blízko
Na počítače míří nový Skype. Nebude to taková divočina jako mobilní verze
Asus se úplně zbláznil. Uvedl 6 až 12 nových Zenfonů 4
GPS, laser a bohatá sklizeň: Zkusili jsme, jak se řídí moderní kombajn
Postrach fotografů a fotobank. Google umí perfektně odstranit vodoznak
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít