Skvělý pro taxikáře, ale proč tak malý kufr?

31. ledna 2005, 00:00 - ERICH HANDL
31. ledna 2005, 00:00

TEST - FIAT MULTIPLA Italský Fiat nedávno vyhladil tvář svého ošklivého káčátka - modelu Multipla. Šestimístný stroj může být vhodný pro taxikáře a každého, kdo potřebuje vozit více osob. Je to ideální řešení? Multiplu donedávna na silnici nikdo nepřehlédl, její extravagantní tvar připomínající kachnu přitahoval oko.

Předností Fiatu Multipla je prostorná kabina a výborný výhled řidiče. foto: Fiat

TEST - FIAT MULTIPLA Italský Fiat nedávno vyhladil tvář svého ošklivého káčátka - modelu Multipla. Šestimístný stroj může být vhodný pro taxikáře a každého, kdo potřebuje vozit více osob. Je to ideální řešení? Multiplu donedávna na silnici nikdo nepřehlédl, její extravagantní tvar připomínající kachnu přitahoval oko. Nikoli ale kupce. Proto se Italové rozhodli její tvary poněkud vyhladit. Nová je celá příď, koncové svítilny a výklopná záď. Interiér se vylepšení nedočkal, nadále jsou přístroje a ovladače sdruženy uprostřed palubní desky. Krátká řadicí páka je vedle volantu, řidič sedí vysoko a z prosklené kabiny má skvělý výhled i dozadu. Paradoxně ale není vidět, kde končí přední kapota, na to se musí člověk postavit. Hlavní devizou auta je prostornost kabiny. Na sedadla uspořádaná jako 3+3 se vejde šestice lidí. Všichni mají dostatek místa pro nohy, trochu se při plném obsazení stroje tlačí rameny. Ale to se dá při jízdách na krátkých trasách vydržet. Multipla by proto byla ideální auto pro taxikáře, kdyby měla ještě jednu drobnou vlastnost - velký kufr. Zavazadlový prostor má objem 430 litrů, do nichž se šesti lidem kufry nevejdou. Zvláště, vezmemeli v úvahu, že prostor je sice díky velkému rozchodu auta široký, ale dost mělký. Šest lidí s ekvipáží tedy taxikář z letiště neodveze. Pod kapotou testovaného auta byla zážehová šestnáctistovka. Nelze s ní závodit, ale na tak velký vůz je dost svižná. Čtyřicet kilogramů tlumicí hmoty zaručuje její malou hlučnost. Průměrná spotřeba byla příjemná - vešla se do osmi litrů benzinu na 100 kilometrů. TROCHU MÁLO NA ŠEST TAŠEK

Pro šest cestujících je objem zavazadelníku 0,430 m3 opravdové minimum. Při sklopení sedadel lze prostor zvětšit na téměř dva kubické metry, ale to už nepoberete šest lidí. 

 Motor  zážehový čtyřválec
 Zdvihový objem  1596 cm3
 Výkon  76 kW
 Kufr  0,430/1,900 m3
 Nejvyšší rychlost  170 km/h
 Zrychlení z 0 na 100 km/h 12,6 s
 Spotřeba paliva  8,6 l na 100 km
 Cena (základ)  554 900 korun

Mohlo by vás zajímat

Finance
Šéf mi čte e-maily. Je to v pořádku?
Dá se pracovat s invalidním důchodem? Jde to, ale...
Zaměstnávání a brigády mladistvých a jejich pracovní podmínky podle zákoníku práce
Silná Evropa je podle Merkelové pro USA výhodná
500 korun navíc pro rodinu s dětmi od července 2017?
Auta
Policie konečně dovolila hasičům zveřejnit fotky z nehody…
Test ojetiny: Volkswagen Golf VII je skvělý, ale dieselu bychom se vyhnuli
Kvíz na pátek: Poznáte, kterým autům patří tyto interiéry?
Audi S5 Cabriolet se přiblížilo k RS 5. Může za to Hans-Jürgen Abt
Toyota Yaris GRMN zní hodně naštvaně. Na český trh dorazí začátkem příštího roku
Technologie
Asus uvádí levnější 10Gb/s síťovku. XG-C100C stojí pod tři tisíce a umí i 2,5/5,0Gb režim
Sega vdechne život starým hrám. Na mobilech zdarma vydala Sonica a další pecky
Vědci vymysleli další způsob, jak udělat foťák tenký jako papír
Seznam zruší legendární mapy. Ale ne ty, které myslíte
Tahle zahnutá výloha je ve skutečnosti obří flexibilní OLED panel od LG
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít