Skupině Kofola loni klesl zisk o 400 milionů na 88 milionů Kč

18. března 2011, 12:23 - ČTK
18. března 2011, 12:23

Nápojářské skupině Kofola sídlící v Polsku, do které patří i česká Kofola, loni výrazně klesl zisk o téměř 400 milionů korun na 88 milionů.

Foto: Profimedia.cz

Skupině Kofola klesl zisk, protože loni prodala méně nápojů. Příčinami byly růst cen surovin, špatné počasí a vysoká konkurence. ČTK to dnes sdělil mluvčí Kofoly Martin Klofanda.

Rok 2010 byl pro skupinu Kofola velmi obtížný, především z důvodu nepříznivého počasí - silná a dlouhá zima, bohaté srážky a mrazy. To všechno má vliv na spotřebu nealko nápojů a navíc ztěžuje jejich dopravu,“ uvedl Klofanda.

Skupina působí v Polsku, Česku, Rusku a na Slovensku. Mezi její nejvýznamnější značky patří Kofola, Rajec, Vinea, Hoop Cola, Jupí, Jupík nebo Paola.

Tržby z prodeje skupině loni klesly o 20 procent na 7,434 miliardy korun (1,239 miliardy zlotých). “Situaci zhoršily také povodně, ke kterým došlo na jaře v Česku, Polsku a Slovensku. Obtížný trh aktivizoval konkurenty, kteří používali agresivní slevové akce, hlavně v segmentu colových nápojů a vody,“ konstatoval mluvčí Kofoly.

Zmíněné faktory významně ovlivnily pokles prodeje výrobků, což při investicích vložených do oddělení prodeje ve všech zemích a zvýšených logistických nákladech, spojených s přímou distribucí spuštěnou koncem roku 2009, způsobilo pokles konsolidovaného zisku.

Podle předsedy představenstva a většinového akcionáře Kofoly Jannise Samarase nebude ani letošní rok pro firmu jednoduchý. “Nadále budeme čelit vysokým cenám výrobních surovin - cukru, obalů, ovocných koncentrátů, a pohonných hmot, což způsobí zvýšení cen výrobků v obchodech,“ uvedl Samaras. Firma proto bude pracovat na snižování nákladů.

V minulém roce se podle Samarase podařilo zavést řadu novinek. Nejúspěšnější v Česku a na Slovensku byly například ochucené vody Rajec „Tajemství stromů“, voda Rajec s kyslíkem, Orangina vyráběna v licenci Orangina Schweppes International.

Na většinové akcionáře skupiny připadá ze zisku 76 milionů korun a na menšinové zhruba 12 milionů korun. Předseda představenstva doplnil, že podle nových účetních standardů skupina vykázala ztrátu 172 milionů korun, protože do ní musela započítat některé jednorázové události v celkové hodnotě zhruba 260 milionů korun. Například se jednalo o započítání snížení hodnoty některých vlastněných značek. Skupině se podařilo snížit zadlužení o 277 milionů korun.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Plná zaměstnanost v ČR: čím jsme si ji zasloužili?
Obtěžují vás nevyžádané telefonáty? Návod, jak se jim vyhnout
O 20 % víc než loni: ceny bytů opět rostou
Mají Češi na elektromobil? Hyundai hodlá rozšířit dojezd až na 500 kilometrů
Víte, kdo vlastní vaši banku? Ital, Rus, Rakušan, nebo Čech?
Auta
Galerie: Škoda Karoq se chlubí digitálním přístrojovým…
Nové BMW Z4 slibuje svobodu, ale počkáte si na ni až do jara 2018
Kouzlo bohaté sklizně: Zkusili jsme, jak se řídí moderní kombajn
Jeden Velorex 16/250 se dostal až do Chicaga. Teď je po renovaci a stojí přes 300 tisíc
Nokia 8 je tady. Znovuzrozená značka konečně představila špičkový telefon
Technologie
Intel už má 15W čtyřjádra pro notebooky v ceníku i s parametry, vydání je blízko
Na počítače míří nový Skype. Nebude to taková divočina jako mobilní verze
Asus se úplně zbláznil. Uvedl 6 až 12 nových Zenfonů 4
GPS, laser a bohatá sklizeň: Zkusili jsme, jak se řídí moderní kombajn
Postrach fotografů a fotobank. Google umí perfektně odstranit vodoznak
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít