Menu Zavřít

Skupina Bel omezuje aktivity v České republice

22. 11. 2010
Autor: profit

Akvizice Jaroměřické mlékárny a mlékárny J+R Moravské Budějovice nesplnila původní očekávání spojená s produkcí a obratem. Ekonomická krize, která zasáhla Evropu, způsobila převis firemních výrobních kapacit skupiny Bel v regionu střední a východní Evropy.

Foto: archív Profit

V reakci na tento vývoj se společnost Bel Eastern Europe v souladu s celosvětovou obchodní strategií skupiny Bel zaměřila výhradně na silné domácí značky Želetava, Smetanito a Matador a mezinárodní značky Veselá kráva, Leerdammer, Kiri a Babybel.

Logickým důsledkem pak bylo rozhodnutí odprodat akcie ve dvou mlékárnách Jaroměřické skupiny, včetně místních značek (Faun, Fénix aj.). v souladu s oznámením na začátku tohoto roku. Prodej 100 % akcií v mlékárně J+R a 80 % akcií v Jaroměřické mlékárně byl proveden formou manažerského odkupu (management buy-out), 20 % akcií je v držení drobných investorů. Novými majiteli se stali Bedřich Štecher a Miroslav Suchý, původně členové manažerského týmu Bel Sýry Česko.

BRAND24

Věříme, že postoupení majetkového podílu v Jaroměřické skupině a jejích výrobních kapacit je pro obě mlékárny nejlepší řešení,“ uvedl Pascal Bigot, generální ředitel společnosti Bel Sýry Česko, dceřiné společnosti skupiny Bel. „Loajalita a odbornost místních spolupracovníků, vysoká kvalita mléka a vložené investice jsou zárukou perspektivy dalšího vývoje Jaroměřické skupiny při zachování obchodních vztahů se zainteresovanými producenty mléka,“ upřesnil Pascal Bigot.

Skupina Bel nadále působí na českém trhu prostřednictvím společnosti Bel Sýry Česko.

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).