Skoro všechno při starém

26. ledna 2009, 00:00 - Erich Handl
26. ledna 2009, 00:00

Bezmála čtyři roky vyjíždějí z TPCA v Kolíně miniauta se značkou Peugeot, Citroen nebo Toyota.

Autíčka prošla na konci minulého roku prvním faceliftem. Redakce Profitu otestovala druhou generaci Peugeotu 107, který se prodává od 219 900 korun.

Malý peugeot z Kolína náležel v uplynulých čtyřech letech k pětici nejprodávanějších miniaut na českém trhu. Mezi jeho největší konkurenty patří především malé Hyundaie (Atos a nový i10), Fiat Panda, Chevrolet Spark, Renault Twingo nebo Ford Ka. Všechny tyto modely jsou pojaty jako městské vozy sloužící buďto jako druhé auto v rodině nebo jako úsporný služební automobil.

JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ

Malý Peugeot má podnikatelskou dvoumístnou verzi XA s montážní přepážkou a zatmavenými skly. K podnikání se bude hodit kurýrům, autopůjčovnám nebo malým firmám jako úsporný referentský vůz.

Změny se nekonají

Co přinesla druhá generace Peugeotu 107? Žádné dramatické změny, spíše skromné úpravy karoserie. Tu nejviditelnější prodělal přední nárazník. Dominuje mu plastový díl s velkým otvorem a mřížkou. Výsledek opticky předěluje masivní chromovaná lišta, která má suplovat nádech luxusu. Po stranách předního nárazníku je nyní dvojice dalších hranatých otvorů, které mohou ukrývat mlhové světlomety. Jiné jsou také poklice kol.

A to je vlastně všechno. Záď zůstala japonsky střízlivá, interiér jednoduchý, vybavený levnými plasty. Panel ventilace dostal modernější grafiku, nic jiného jsme v kabině při našem testu nenašli. Stejný zůstal i objem kufru (139 litrů), což představuje místo tak pro dvě sportovní tašky.

Jediné, co může potěšit zájemce o originalitu, je nová oranžová metalíza Mandelina za osmitisícový příplatek. Do barevného spektra přibyla ještě modrá Electa, celkem se tedy škála rozšířila na osm odstínů.

TECHNICKÉ ÚDAJE

  • *model - Peugeot 107 1,0 l typ vozu - čtyřmístné miniauto motor - zážehový tříválec objem válců - 1 litr max. výkon - 50 kilowattů max. rychlost - 157 km/hod zrychlení 0-100 - 13,7 sekundy spotřeba - 4,5 l/100 km kufr - 139 litrů cena (základ) - 219 900 Kč Nižší spotřeba**

O něco větší změny lze najít pod kapotou. Díky několika vylepšením původních dvou motorů se podařilo snížit spotřebu a emise CO2. U benzinové verze se podle výrobce snížila spotřeba na 4,5 l / 100 km a emise CO2 klesly na hodnotu 106 g/km. Spotřeba u dieselového motoru dosahuje dokonce pouhých 4,1 litru na sto kilometrů jízdy. My jsme vyzkoušeli litrový benzín o výkonu 50 kilowattů, snížená spotřeba se potvrdila i v chladném počasí. Tříválec šlapal i v mraze bez problému, dokázal malý Peugeot pohánět až 157kilometrovou rychlostí. Škoda jen, že nová verze nepřinesla některé praktické prvky, jako je například ukazatel teploty chladicí kapaliny.

Při testu bylo také znát, že výrobce zapracoval na lepším odhlučnění a omezení vibrací. V předchozí verzi si člověk v autě nemohl pustit na dálnici rádio, v současném provedení je jízda o dost klidnější. Pro zájemce o hbitý provoz ve městě a občasnou jízdu mimo něj představuje kolínský vůz za 219 900 korun (startovní cena pětidveřové varianty) dobrou alternativu.

Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče