Škodovky se nebojíme

26. února 2007, 00:00 - ERICH HANDL
26. února 2007, 00:00

GEORG BUCHER, ŘEDITEL ČESKÉ POBOČKY BMW: Až do loňského roku dovážela vozy BMW do České republiky firma AuTec. Nyní je ale vše jinak, automobilka převzala import pod svá vlastní křídla. Na důvody této změny jsme se zeptali ředitele její české pobočky Georga Buchera.

GEORG BUCHER, ŘEDITEL ČESKÉ POBOČKY BMW: Až do loňského roku dovážela vozy BMW do České republiky firma AuTec. Nyní je ale vše jinak, automobilka převzala import pod svá vlastní křídla. Na důvody této změny jsme se zeptali ředitele její české pobočky Georga Buchera. Před nedávnem jste převzali dovoz vozů BMW do České republiky pod svá křídla. Jaké byly důvody změny?

Politika automobilky BMW je taková, že v zemích Evropské unie si zajišťuje distribuci svých výrobků sama. Mimo Unii pak využívá externí importérské firmy. V České republice působil patnáct let jako náš dovozce AuTec. Po vstupu do Unie přišla automaticky chvíle, kdy jsme si začali vše zajišťovat sami. AuTec byl ve schizofrenní roli dovozce a zároveň prodejce, který konkuruje ostatním dealerům. Takto je to přehlednější.

Co to znamená pro značku BMW v České republice, budete měnit prodejní strategii?

Pro značku to neznamená vůbec nic. Pokračujeme v budování své pozice v segmentu luxusních a sportovních vozů. BMW je největší světový producent těchto aut, a to by se mělo odrazit i na tuzemských prodejích. I v České republice chceme být první.

BMW je velkým výrobcem motocyklů. Jejich dovoz máte nyní také na starosti?

Ne, motocykly zůstaly v režii AuTecu.

Kolik jste prodali loni aut a jaký je plán pro letošní rok?

Loni to bylo zhruba 1900 vozů, letos chceme prodat více. Ale konkrétní číslo teď nebudu upřesňovat.

Jak chcete přesvědčit české zákazníky, aby si začali hromadně kupovat německé bavoráky?

Češi jsou hodně orientováni na technické novinky a těch my máme v autech velké množství. Musíme hodně pracovat v marketingu, aby tyto vymoženosti přesvědčily lidi, že nabízíme skvělé výrobky.

U značky pracujete od studií, zastupoval jste ji v Jižní Africe, Japonsku, Skandinávii. Jak vidíte český trh v celosvětovém srovnání?

Místní trh už je na stejné proporcionální úrovni jako západní země. Je tu samozřejmě velká dominance Škody, ale ta nás netrápí. Přítomnost této velké továrny a jejích dodavatelů zde naopak koncernu BMW umožňuje nakupovat velké množství dílů. Takže pro nás je to vlastně výhoda.

Co budete letos nabízet malým a středním firmám? Jaké je vaše typické auto pro firemní autoparky?

Konkrétní nabídky u nás dělají jednotliví dealeři, není to záležitost importéra. Typické fleetové auto, tedy vůz, který kupují hlavně firmy, vlastně nemáme. Manažeři dnes jezdí ve všech našich vozech, od jedničkové řady, přes trojkovou a pětkovou až po sedmičkovou, určenou nejvyšším šéfům podniků. Také terénní X5 si hodně kupují podnikatelé.

Jaký je váš názor na českou kuriozitu - podnikatelské přestavby s montážní přepážkou?

S tím jsem se setkal jen tady a možná ještě na Slovensku. V Německu si lze odečíst DPH z ceny vozu i bez přepážky. Nejsem fanoušek těchto přestaveb.

Jaké modely letos uvedete na český trh?

Už tento měsíc to bude nová X5. Pak přijde třídveřová verze jedničkové řady za velmi dobrou cenu. Dále připravujeme facelift pětkové řady a nový trojkový kabriolet.

Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče