Škodovky se budou montovat v Angole

31. ledna 2005, 00:00 - (eha, čtk)
31. ledna 2005, 00:00

ZAJÍMAVOST Německý koncern Volkswagen chce od roku 2007 montovat automobily značek VW a Škoda v Angole. Závod s roční kapacitou 10 tisíc vozů oživí průmysl v zemi, ničené dlouhou občanskou válkou.

Kromě Angoly plánuje Škodovka i montážní závod v Číně. foto: Škoda Auto

**ZAJÍMAVOST

Německý koncern Volkswagen chce od roku 2007 montovat automobily značek VW a Škoda v Angole. Závod s roční kapacitou 10 tisíc vozů oživí průmysl v zemi, ničené dlouhou občanskou válkou.

Konkrétní údaje o zamýšlené angolské továrně zatím automobilka nechce zveřejnit. „Obecně lze říci, že jednou z cest, jak zajistit dlouhodobou perspektivu firmy, je i montáž výrobků v zahraničí. V tomto smyslu patří africký kontinent mezi perspektivní teritoria,“ řekl mluvčí firmy Evžen Krauskopf.

Projekt výstavby závodu financuje americká firma ANCAR Worldwide Investments, která do něj vloží 48 milionů dolarů (1,1 miliardy korun). Volkswagen již montuje automobily v sousední Jihoafrické republice, která je největším automobilovým výrobcem na kontinentu. „Bude to největší investice mimo ropný sektor za 12 měsíců,“ řekl šéf angolského úřadu pro soukromé investice Ari de Cervalho. „Doufáme, že to reaktivuje průmysl a povzbudí k příchodu do Angoly i další firmy,“ dodal.

V Angole, ještě když byla portugalskou kolonií, se montovaly vozy Renault a Land Rover. Většina průmyslových odvětví však vzala za své v občanské válce, která trvala 27 let a skončila teprve v roce 2002. Ekonomika země je po ní téměř úplně závislá na těžbě ropy a dalších komodit.

Továrna Volkswagenu zaměstná 2500 lidí a bude zahrnovat školicí centrum pro 1500 lidí ročně. Umístěna bude v průmyslovém parku Viana u Luandy. Podle Aria de Cervalha je však těžké říci, kdy přesně bude dokončena, protože tam bude ještě hodně práce na infrastruktuře. Poptávka po automobilech v Angole je podle něho značná. „Lidé teď jezdí do Evropy a kupují ojetá auta, protože náklady na dovoz do Angoly jsou docela vysoké. Automobily vyráběné tady by však mohly stát o 25 až 30 procent méně,“ řekl Carvalho.

Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče