Škodovky se budou montovat v Angole

31. ledna 2005, 00:00 - (eha, čtk)
31. ledna 2005, 00:00

ZAJÍMAVOST Německý koncern Volkswagen chce od roku 2007 montovat automobily značek VW a Škoda v Angole. Závod s roční kapacitou 10 tisíc vozů oživí průmysl v zemi, ničené dlouhou občanskou válkou.

Kromě Angoly plánuje Škodovka i montážní závod v Číně. foto: Škoda Auto

**ZAJÍMAVOST

Německý koncern Volkswagen chce od roku 2007 montovat automobily značek VW a Škoda v Angole. Závod s roční kapacitou 10 tisíc vozů oživí průmysl v zemi, ničené dlouhou občanskou válkou.

Konkrétní údaje o zamýšlené angolské továrně zatím automobilka nechce zveřejnit. „Obecně lze říci, že jednou z cest, jak zajistit dlouhodobou perspektivu firmy, je i montáž výrobků v zahraničí. V tomto smyslu patří africký kontinent mezi perspektivní teritoria,“ řekl mluvčí firmy Evžen Krauskopf.

Projekt výstavby závodu financuje americká firma ANCAR Worldwide Investments, která do něj vloží 48 milionů dolarů (1,1 miliardy korun). Volkswagen již montuje automobily v sousední Jihoafrické republice, která je největším automobilovým výrobcem na kontinentu. „Bude to největší investice mimo ropný sektor za 12 měsíců,“ řekl šéf angolského úřadu pro soukromé investice Ari de Cervalho. „Doufáme, že to reaktivuje průmysl a povzbudí k příchodu do Angoly i další firmy,“ dodal.

V Angole, ještě když byla portugalskou kolonií, se montovaly vozy Renault a Land Rover. Většina průmyslových odvětví však vzala za své v občanské válce, která trvala 27 let a skončila teprve v roce 2002. Ekonomika země je po ní téměř úplně závislá na těžbě ropy a dalších komodit.

Továrna Volkswagenu zaměstná 2500 lidí a bude zahrnovat školicí centrum pro 1500 lidí ročně. Umístěna bude v průmyslovém parku Viana u Luandy. Podle Aria de Cervalha je však těžké říci, kdy přesně bude dokončena, protože tam bude ještě hodně práce na infrastruktuře. Poptávka po automobilech v Angole je podle něho značná. „Lidé teď jezdí do Evropy a kupují ojetá auta, protože náklady na dovoz do Angoly jsou docela vysoké. Automobily vyráběné tady by však mohly stát o 25 až 30 procent méně,“ řekl Carvalho.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
"Bude to dobrý rok," banky a stavební spořitelny počítají výsledky v polovině roku 2017
Papíry jsme jim nevytiskli aneb o reálném založení chovné stanice
Připojištění na dovolenou? Nutnost nebo zbytečnost?
Poroste rychleji USA nebo eurozóna? MMF upravil předpovědi
Která země má nejdražší tarify ve střední Evropě? ČR nebo Polsko?
Auta
Evropská komise vyšetřuje BMW, Mercedes a VW kvůli údajnému…
Mercedes vymění DTM za elektrické formule. Ostrý start plánuje na rok 2019
Subaru WRX STI proletělo Nürburgring téměř stejně rychle jako Porsche 918 Spyder
Mazda poprvé ukázala nový crossover CX-8. Bude to vlajková loď pro Japonsko
Bentley Continental GT Galene Edition je silniční jachta pro 30 movitých zákazníků
Technologie
AMD se díky kryptotěžařům a Ryzenu dostalo v druhém čtvrtletí do zisku – tedy skoro
Objevily se výsledky Radeonů RX Vega v 3DMarku. Start prodejů přesně za dva týdny?
Skype 5.4 pro Linux přidává podporu pro skupinové videohovory
Nvidia už má Tesly s čipy Volta, rozdala první karty výzkumníkům umělé inteligence
Čína blokuje WhatsApp, Rusko po jeho vzoru hodlá blokovat služby VPN a proxy
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít