Škodovky se budou montovat v Angole

31. ledna 2005, 00:00 - (eha, čtk)
31. ledna 2005, 00:00

ZAJÍMAVOST Německý koncern Volkswagen chce od roku 2007 montovat automobily značek VW a Škoda v Angole. Závod s roční kapacitou 10 tisíc vozů oživí průmysl v zemi, ničené dlouhou občanskou válkou.

Kromě Angoly plánuje Škodovka i montážní závod v Číně. foto: Škoda Auto

**ZAJÍMAVOST

Německý koncern Volkswagen chce od roku 2007 montovat automobily značek VW a Škoda v Angole. Závod s roční kapacitou 10 tisíc vozů oživí průmysl v zemi, ničené dlouhou občanskou válkou.

Konkrétní údaje o zamýšlené angolské továrně zatím automobilka nechce zveřejnit. „Obecně lze říci, že jednou z cest, jak zajistit dlouhodobou perspektivu firmy, je i montáž výrobků v zahraničí. V tomto smyslu patří africký kontinent mezi perspektivní teritoria,“ řekl mluvčí firmy Evžen Krauskopf.

Projekt výstavby závodu financuje americká firma ANCAR Worldwide Investments, která do něj vloží 48 milionů dolarů (1,1 miliardy korun). Volkswagen již montuje automobily v sousední Jihoafrické republice, která je největším automobilovým výrobcem na kontinentu. „Bude to největší investice mimo ropný sektor za 12 měsíců,“ řekl šéf angolského úřadu pro soukromé investice Ari de Cervalho. „Doufáme, že to reaktivuje průmysl a povzbudí k příchodu do Angoly i další firmy,“ dodal.

V Angole, ještě když byla portugalskou kolonií, se montovaly vozy Renault a Land Rover. Většina průmyslových odvětví však vzala za své v občanské válce, která trvala 27 let a skončila teprve v roce 2002. Ekonomika země je po ní téměř úplně závislá na těžbě ropy a dalších komodit.

Továrna Volkswagenu zaměstná 2500 lidí a bude zahrnovat školicí centrum pro 1500 lidí ročně. Umístěna bude v průmyslovém parku Viana u Luandy. Podle Aria de Cervalha je však těžké říci, kdy přesně bude dokončena, protože tam bude ještě hodně práce na infrastruktuře. Poptávka po automobilech v Angole je podle něho značná. „Lidé teď jezdí do Evropy a kupují ojetá auta, protože náklady na dovoz do Angoly jsou docela vysoké. Automobily vyráběné tady by však mohly stát o 25 až 30 procent méně,“ řekl Carvalho.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Česko - nová brána japonských investic do EU?
Paradoxy životního pojištění: Češi se bojí úrazů, největším rizikem jsou ale nemoci
8 mýtů o zdravotním pojištění
Kolik stojí dítě v první, druhé a třetí třídě
Ceny nemovitostí rostou a hovoří se i o realitní bublině. Je na čase prodat investiční byt?
Auta
Harley-Davidson drasticky překopal nabídku, Dyna a Softail…
Hyundai i30 N: Krátké svezení s dalším korejským dítětem Alberta Biermanna
Z nuly na 161 km/h za 3,8 s? Už za tři roky si takové auto budete moci koupit
Galerie na středu: 10 fascinujících traktorů, kvůli kterým se budete chtít stát zemědělcem
Ken Block opět divočí s Fiestou, tentokrát v terénu
Technologie
Budoucí mobily budou mít vzadu hned tři velké objektivy
Zoner Photo Studio bylo příliš levné, proto tvůrci u verze X zavedli předplatné
Internet si při zatmění Slunce ulevil. Američané vyšli ven a koukali na oblohu
Asus uvádí monitory s technologií ELMB. Low motion blur konečně i pro LCD s FreeSync
Bixby je u nás dřív než Cortana. Samsung v Česku spustil hlasového asistenta
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít