Škodovky budou bez rezervy

10. dubna 2009, 14:05 - Petr Korbel
10. dubna 2009, 14:05

Poslední týden v letošním květnu zahajuje mladoboleslavská Škoda výrobu automobilů v provedení modelového roku 2010. Hlavním rozdílem oproti současným vozům bude absence rezervního kola, které nahradí set na nouzovou opravu pneumatiky.

Autor: Škoda Auto

„Tuto změnu nám umožňují nové předpisy,“ uvedl Evžen Krauskopf, pracovník tiskového oddělení Škody Auto. K obdobnému řešení podle jeho slov přistoupila či právě přistupuje také řada jiných evropských výrobců. Automobil bez rezervního kola má totiž o něco nižší hmotnost, takže se zároveň trochu sníží spotřeba paliva a emise oxidu uhličitého. „Pneumatiky jsou navíc dnes již tak kvalitní, že k jejich defektu dochází jen naprosto výjimečně,“ doplnil Evžen Krauskopf.

Pokud by na pneumatice vznikl tak velký otvor, že by jej nešlo odstranit za pomoci nouzové opravářské soupravy, bude se na nutnou výměnu vztahovat takzvaná záruky mobility. V praxi to znamená, že demontáž a montáž kola provede na místě posádka přivolaného servisního vozidla. Ostatně mnozí motoristé už v současné době kolo s prasklou pneumatikou sami nevyměňují. K výměně si mobilním telefonem přivolají asistenční službu. A to buď proto, že s heverem neumějí pracovat, nebo se nechtějí zašpinit, případně mají oprávněný strach vyměňovat kolo na silnici v místě, kde je hustý provoz.

Více motorů vyráběných v ČR**

Další změny, které přinese nový modelový rok, budou podle zdrojů ze Škody spíše symbolické a téměř neviditelné. Půjde například o drobné úpravy prvků v interiéru některých modelů. Škoda totiž v současné době připravuje především rozjezd sériové výroby automobilu Yeti. Na přelomu roku pak má přijít vůz Škoda Superb Combi.

Pro příští rok chystá Škoda zejména rozsáhlou modernizaci vozů typu Fabia. Podle zjištění týdeníku Profit půjde hlavně o novou nabídku motorů. Vedlejším efektem těchto technických úprav bude, že se v modelové řadě Fabia zvýší podíl agregátů vyráběných v České republice.

Například z Německa dovážený benzinový motor o objemu válců 1,4 litru bude nahrazen přeplňovaným čtyřválcem 1,2 TSI, který v Mladé Boleslavi nabíhá do výroby už letos v květnu (nejprve pro vozy Škoda Yeti, VW Polo a VW Golf). Nejsilnější benzinový motor o objemu 1,6 litru by měl být v budoucnu vystřídán přeplňovaným agregátem 1,4 TSI. Dílčí modernizací zároveň projdou oba mladoboleslavské benzinové tříválce 1,2 HTP. Cílem chystaných změn jsou v tomto případě nižší emise, úspora paliva a příjemnější zvuk

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Chcete změnit zdravotní pojišťovnu? Máte čas do 30. září, jinak až za půl roku
Čínské turbulence na trhu s kryptoměnami
Nepovinný PES by měl podnikatelům usnadnit práci. V čem a jak?
Co je dobré vědět o superhrubé mzdě?
Polil vás v hospodě číšník? Kdo to zaplatí?
Auta
Kolik toho doopravdy utáhne nový Land Rover Discovery?…
Mitsubishi oživí jméno Evolution. Bude to koncept spojující vše, co fanoušci nenávidí
Lamborghini Huracán Super Trofeo Evo je „levná“ cesta k závodění
Člověk převlečený za sedadlo? Ano, i to je při vývoji autonomních vozů potřeba
Toyota má nový program na úpravu svých vozů. Sportovní může být třeba i Prius
Technologie
Vyšla přelomová verze Minecraftu pro mobily, konzole a Windows 10
HEIF podporují Dropbox a Google Photos, zato OneDrive (a Windows 10) nikoli
Člověk převlečený za sedadlo? Ito je při vývoji autonomních vozů potřeba
Změřte si rychlost internetu
Google nakonec koupí jen část HTC. Na Tchaj-wan za to pošle 1,1 miliardy dolarů
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít