Škodovky budou bez rezervy

10. dubna 2009, 14:05 - Petr Korbel
10. dubna 2009, 14:05

Poslední týden v letošním květnu zahajuje mladoboleslavská Škoda výrobu automobilů v provedení modelového roku 2010. Hlavním rozdílem oproti současným vozům bude absence rezervního kola, které nahradí set na nouzovou opravu pneumatiky.

Autor: Škoda Auto

„Tuto změnu nám umožňují nové předpisy,“ uvedl Evžen Krauskopf, pracovník tiskového oddělení Škody Auto. K obdobnému řešení podle jeho slov přistoupila či právě přistupuje také řada jiných evropských výrobců. Automobil bez rezervního kola má totiž o něco nižší hmotnost, takže se zároveň trochu sníží spotřeba paliva a emise oxidu uhličitého. „Pneumatiky jsou navíc dnes již tak kvalitní, že k jejich defektu dochází jen naprosto výjimečně,“ doplnil Evžen Krauskopf.

Pokud by na pneumatice vznikl tak velký otvor, že by jej nešlo odstranit za pomoci nouzové opravářské soupravy, bude se na nutnou výměnu vztahovat takzvaná záruky mobility. V praxi to znamená, že demontáž a montáž kola provede na místě posádka přivolaného servisního vozidla. Ostatně mnozí motoristé už v současné době kolo s prasklou pneumatikou sami nevyměňují. K výměně si mobilním telefonem přivolají asistenční službu. A to buď proto, že s heverem neumějí pracovat, nebo se nechtějí zašpinit, případně mají oprávněný strach vyměňovat kolo na silnici v místě, kde je hustý provoz.

Více motorů vyráběných v ČR**

Další změny, které přinese nový modelový rok, budou podle zdrojů ze Škody spíše symbolické a téměř neviditelné. Půjde například o drobné úpravy prvků v interiéru některých modelů. Škoda totiž v současné době připravuje především rozjezd sériové výroby automobilu Yeti. Na přelomu roku pak má přijít vůz Škoda Superb Combi.

Pro příští rok chystá Škoda zejména rozsáhlou modernizaci vozů typu Fabia. Podle zjištění týdeníku Profit půjde hlavně o novou nabídku motorů. Vedlejším efektem těchto technických úprav bude, že se v modelové řadě Fabia zvýší podíl agregátů vyráběných v České republice.

Například z Německa dovážený benzinový motor o objemu válců 1,4 litru bude nahrazen přeplňovaným čtyřválcem 1,2 TSI, který v Mladé Boleslavi nabíhá do výroby už letos v květnu (nejprve pro vozy Škoda Yeti, VW Polo a VW Golf). Nejsilnější benzinový motor o objemu 1,6 litru by měl být v budoucnu vystřídán přeplňovaným agregátem 1,4 TSI. Dílčí modernizací zároveň projdou oba mladoboleslavské benzinové tříválce 1,2 HTP. Cílem chystaných změn jsou v tomto případě nižší emise, úspora paliva a příjemnější zvuk

Mohlo by vás zajímat

Finance
Praktický návod: jak začít s bitcoinem – výběr vhodné peněženky
EU: Jak vysoké je zdanění práce u podprůměrných mezd?
Macron ve stopách Babiše
Velký dovolenkový speciál: jak nejlépe používat platební kartu na dovolené
Finance.cz nově najdete v aplikaci Tapito
Auta
BMW X3 třetí generace je lehčí, rychlejší a nabídne klíč s…
Jaguar opět rozšířil nabídku motorů pro XE, XF a F-Pace. Nový dvoulitr 30t má 300 koní
Tradiční londýnská taxi dostanou elektrický pohon. Premiéra proběhne v Goodwoodu
Proč má být Kia Stinger tak dobrá? Protože na Nürbrugringu odjela desítky tisíc kilometrů
Test na pondělí: Porsche Macan 2.0T
Technologie
Nintendo už zase recykluje. Uvede novou verzi konzole SNES s 21 hrami
Úspěch jako hrom. Na oběžné dráze je první česká nanodružice
Další hardwarové chyby procesorů. AMD má problém v Ryzenu, Intel u Skylake a Kaby Lake
Facebook hledá v Hollywoodu originální skriptované pořady. „Vysílat“ by mohl brzy
Více Linuxu ve Windows Storu. Microsoft pro testování uvolnil dvě edice SUSE
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít