Škodovky budou bez rezervy

10. dubna 2009, 14:05 - Petr Korbel
10. dubna 2009, 14:05

Poslední týden v letošním květnu zahajuje mladoboleslavská Škoda výrobu automobilů v provedení modelového roku 2010. Hlavním rozdílem oproti současným vozům bude absence rezervního kola, které nahradí set na nouzovou opravu pneumatiky.

Autor: Škoda Auto

„Tuto změnu nám umožňují nové předpisy,“ uvedl Evžen Krauskopf, pracovník tiskového oddělení Škody Auto. K obdobnému řešení podle jeho slov přistoupila či právě přistupuje také řada jiných evropských výrobců. Automobil bez rezervního kola má totiž o něco nižší hmotnost, takže se zároveň trochu sníží spotřeba paliva a emise oxidu uhličitého. „Pneumatiky jsou navíc dnes již tak kvalitní, že k jejich defektu dochází jen naprosto výjimečně,“ doplnil Evžen Krauskopf.

Pokud by na pneumatice vznikl tak velký otvor, že by jej nešlo odstranit za pomoci nouzové opravářské soupravy, bude se na nutnou výměnu vztahovat takzvaná záruky mobility. V praxi to znamená, že demontáž a montáž kola provede na místě posádka přivolaného servisního vozidla. Ostatně mnozí motoristé už v současné době kolo s prasklou pneumatikou sami nevyměňují. K výměně si mobilním telefonem přivolají asistenční službu. A to buď proto, že s heverem neumějí pracovat, nebo se nechtějí zašpinit, případně mají oprávněný strach vyměňovat kolo na silnici v místě, kde je hustý provoz.

Více motorů vyráběných v ČR**

Další změny, které přinese nový modelový rok, budou podle zdrojů ze Škody spíše symbolické a téměř neviditelné. Půjde například o drobné úpravy prvků v interiéru některých modelů. Škoda totiž v současné době připravuje především rozjezd sériové výroby automobilu Yeti. Na přelomu roku pak má přijít vůz Škoda Superb Combi.

Pro příští rok chystá Škoda zejména rozsáhlou modernizaci vozů typu Fabia. Podle zjištění týdeníku Profit půjde hlavně o novou nabídku motorů. Vedlejším efektem těchto technických úprav bude, že se v modelové řadě Fabia zvýší podíl agregátů vyráběných v České republice.

Například z Německa dovážený benzinový motor o objemu válců 1,4 litru bude nahrazen přeplňovaným čtyřválcem 1,2 TSI, který v Mladé Boleslavi nabíhá do výroby už letos v květnu (nejprve pro vozy Škoda Yeti, VW Polo a VW Golf). Nejsilnější benzinový motor o objemu 1,6 litru by měl být v budoucnu vystřídán přeplňovaným agregátem 1,4 TSI. Dílčí modernizací zároveň projdou oba mladoboleslavské benzinové tříválce 1,2 HTP. Cílem chystaných změn jsou v tomto případě nižší emise, úspora paliva a příjemnější zvuk

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče