Škoda Yeti: Škodovka, která se nebojí závějí

12. února 2010, 13:02 - Erich Handl
12. února 2010, 13:02

Autem roku 2010 byla v lednu vyhlášena Škoda Yeti. Malé SUV z domácí provenience se prodává od 362 800 korun a je prvním osobním terénním autem v historii značky.

Autor: Škoda Auto

Značka Škoda nabízela za svoji více než stoletou existenci jízdní kola, motocykly, nákladní auta, limuzíny i letecké motory. Kromě období 2. světové války, kdy byla firma zapojena do zbrojní výroby, ale nikdy neprodukovala terénní auta. První plnokrevný terénní stroj se objevil loni na jaře, kdy sjel z výrobního pásu ve východočeských Kvasinách první kus modelu Yeti.

Jaký je sněžný muž v praxi? V lednových závějích jsme vyzkoušeli yetiho ve verzi 4×4 s naftovým dvoulitrem o výkonu 103 kilowattů. Auto nám nabídlo prostorný komfortní interiér s vysokým posedem, dobrým výhledem dozadu, krátkým přesným řazením a originální palubní deskou. Na suché silnici jsme zažívali příjemnou úspornou jízdu s pružným turbodieselem, žádný rozdíl oproti osobnímu autu. Žádný div, yeti je postaven na upraveném podvozku poslední Octavie Scout.

TECHNICKÉ ÚDAJE
model - Škoda Yeti 2,0 TDI 4×4 typ vozu - pětidveřové SUV motor - naftový čtyřválec objem válců - 2 litry max. výkon - 103 kilowattů max. rychlost - 190 km/h zrychlení 0-100 km/h - 9,9 sekundy spotřeba - 6,1 l/100 km kufr - 405/510 litrů cena - 619 800 Kč

Po pražském asfaltu a dálnici přišla zkouška na zasněženém Ještědu a v Krkonoších. Podvozek se světlostí 18 centimetrů neměl s menšími závějemi problém, ve stopě jej bez problémů držel elektronický systém ESP. Když nám začala přední kola prokluzovat, zabrala ta zadní. Mohla za to elektrohydraulicky řízená spojka Haldex, která v případě potřeby přenesla až 90 procent výkonu na zadní nápravu.

Vůz bez potíží vyjel na zasněžený Ještěd, poradil si důstojně i s krkonošskými okreskami. Ani yeti ale nemusí vyjet z parkoviště horského hotelu. Když jsme v Harrachově couvali z místa zavaleného sněžným pluhem, zadní kola se sice dostala přes sněhovou muldu, 1,5tunové auto si pak ale podvozkem sedlo na závěj a dolů mu pomohla až lopata. Nová škodovka je přece jen malé SUV určené do lehkého terénu a nemůže se měřit s vysokými teréňáky.

Co bude pro české zákazníky větším problémem, je cena yetiho. Za základních 362 800 korun lze totiž pořídit jen „dvoukolku“ se slabým benzinovým motorem 1,2 litru. První zážehová verze s pohonem všech kol vyjde na 463 800 korun. Za diesela si pak zájemce připlatí více než půl milionu. V této cenové kategorii ale už jsou další zajímavá auta s pohonem 4×4.

JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ
Yeti je zajímavou alternativou k malým zahraničním SUV, které si většinou kupují podnikatelé s aktivním životním stylem. Zájemci ocení dobré jízdní vlastnosti, méně již cenu za verzi 4×4. Příjemná je možnost posouvat, sklápět či vyjímat zadní sedačky, takže yeti může sloužit i jako malá dodávka.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Ve čtvrtek je svátek! Obchody zůstanou zavřené
Úsporné bydlení: do čeho investovat, abychom ušetřili
Nelíbí se vám na vysoké? Studium můžete ukončit, změnit nebo přerušit
Nová občanka rychle a bez problémů
Kdy máte v práci nárok na placené volno?
Auta
Subaru S208 je rychlejší a ostřejší STI se silnějším…
Jak a kde zařídit výměnu řidičáku v roce 2017?
Vyberte nejlepší auta roku 2018 a vyhrajte ceny za 300 000 Kč
Socialistická auta, která byla (aspoň v něčem) lepší než ta „západní“
Land Rover míří také na silnice. Road Rover bude luxusní elektromobil
Technologie
GeForce GTX 1070 Ti by tu mohla být už za měsíc. Skoro tak rychlá, jako GTX 1080?
Intel vydává Core i9-7980XE, i9-7960X a dobývá zpět trůn nejrychlejšího CPU pro PC
eBay u produktů zakázal vodoznaky. Chce krásné čisté fotky jako z katalogu
Twitter Lite pro Android si v Česku nezkusíte, můžete ale zamířit do prohlížeče
Cetin spustil mapu pokrytí VDSL. Řekne také, jestli vás brzy čeká zrychlování
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít