Škoda Octavia s novým dieselem nabrala na síle

17. března 2003, 00:00 - Dvoustranu připravil Karel Nový auta@profit.cz
17. března 2003, 00:00

Každý majitel nového motoru 1.9TDI 96kW stiskne v dlani řadicí páku se šesti čísly Škoda je ve stadiu, kdy inovuje, doplňuje, ale přitom jen roztahuje nabídku do šířky. To může znít jako stagnace, ale v případu nově motorizované Octavie, tomu tak není.

Každý majitel nového motoru 1.9TDI 96kW stiskne v dlani řadicí páku se šesti čísly

Škoda je ve stadiu, kdy inovuje, doplňuje, ale přitom jen roztahuje nabídku do šířky. To může znít jako stagnace, ale v případu nově motorizované Octavie, tomu tak není. Náhle je k dispozici úplně nový vůz, u něhož jsou všechny ovládací prvky důvěrně známé, jízdní vlastnosti ověřeny předem a stačí se tak jen nechat překvapovat vznětovým agregátem 1.9TDI PD 96kW. Vyšší výkon zajišťuje turbodmychadlo se stavitelnými lopatkami. Proto také agregát velmi citlivě reaguje na plynový pedál. Díky vyššímu točivému momentu je vůz ochotný efektivně akcelerovat prakticky z jakýchkoliv otáček. Nejmasivnější nástup točivého momentu je ovšem zachytitelný nad 2000 ot./min. Hodně velkou loterií je spotřeba. Už neplatí, že ji může řidič ovlivnit - tady ji přímo určuje. Zatímco klidný šofér povede vůz s průměrnou hodnotou do pěti a půl litru nafty na sto kilometrů, dopředný duch s agilním stylem řízení „brzdaplyn“ pojede téměř za dvojnásobek. Dojem z vozu bude kazit jenom detail. Například textilie použitá v interiéru bude podle všeho odolná, ovšem také je nepříjemně ostrá. Dokonce natolik, že při delší cestě dokáže opěrka nepříjemně odřít loket.

Jak na DPH?

Úprava na tzv. „montážní vůz“ z civilního kombíku znamená u Octavie instalaci útlé přepážky za druhou řadu sedadel. Autorizované autosalony nabízejí tento díl i s montáží za 23 tisíc Kč včetně daně. Technici upozorňují na fakt, že přepážka je uchycena čtyřmi „imbus“ šrouby a je tudíž rychle a snadno demontovatelná jedinou osobou během deseti minut.

Na co to auto je?

Varianta s prodlouženou zádí a s ekonomickým dieselem se nabízí jako auto pro výkonný nižší management, jehož úkolem je nejen být včas na pobočkách po republice, ale také stejně obratně a spolehlivě transportovat vzorky zboží nebo kolegy na jednání. O víkendu lze využít Octavii i jako nefinanční odměnu zaměstnance.

Technické parametry a cena

Škoda Octavia 1.9TDI

Obsah motoru 1896 ccm

Počet válců 4

Max. výkon 96 kW

Točivý moment 310 Nm

Maximální rychlost 207 km/h

Zrychlení z 0 na 100 9,8 s

Převodovka 5 - manuální

Spotřeba ve městě 7,0 l/l00 km

Spotřeba na dálnici 4,3 l/l00 km

Spotřeba průměrná 5,2 l/l00 km

Provozní hmotnost 1310 kg

Délka 4513 mm

Šířka 1731 mm

Výška 1457 mm

Zavazadlový prostor 548/1512 dm3

Objem nádrže 55 l

Cena 643 000 Kč

Hodnocení

- ZÁPORY

* dražší náhradní díly

* často terčem zlodějů

* agresivní potahy

* nepohodlné ovládání tempomatu

+ KLADY

* cenová dostupnost

* bezproblémový servis

* dlouhá životnost

* dojezd až 1000 km na nádrž

Zvláštní pozornost zaslouží: samotný motor, který svou živočišností zbavuje Octavii pocitu více zatížené přední nápravy

Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče