Škoda Fabia RS: sportovní vůz z Mladé Boleslavi

03. května 2010, 14:11 - Erich Handl
03. května 2010, 14:11

Značka Škoda uvádí na trh sportovní verzi fabie. Bude mít označení RS a krátká varianta je v nabídce za 499 900 korun s DPH. Kombík je o 15 tisíc korun dražší.

Autor: Škoda Auto

Novou sportovně laděnou fabii pohání motor 1.4 TSI s výkonem 180 koní, který představuje vrchol současné škodovácké technologie. Je to prý první pohonná jednotka na světě s přímým vstřikováním paliva a dvojitým přeplňováním kompresorem a turbodmychadlem. Úsporný a výkonný agregát se může pochlubit kombinovanou spotřebou 6,2 litru na 100 kilometrů, emisemi 148 g/km a točivým momentem 250 Nm, dostupným v rozmezí 2000–4500 ot./min. Maximální rychlost vozu Fabia RS je 224 km/h (226 km/h pro Fabia Combi RS).

Fabia RS obsahuje unikátní výbavu dostupnou jen pro tento model. V interiéru nabídne tříramenný kožený sportovní volant v multifunkční verzi s ovládacími prvky řazení sedmistupňové automatické převodovky DSG a s ovládáním pro rádio, výškově nastavitelná sportovní sedadla s logem RS na opěradle či elektrické ovládání všech oken, vzadu navíc s dětskou pojistkou. Interiér dále doplňují přístrojová deska v provedení Onyx, klimatizace Climatronic s elektronickou regulací, rádio Swing či vkládané tkané černé koberce s prošitím v šedé nebo červené barvě.

Model označený logem RS na zádi je na silnici snadno rozpoznatelný díky předním denním a pozičním LED světlometům, projektorovým halogenovým světlometům a 17“ kolům GigaroI z lehké slitiny. Střecha, střešní spoiler (u verze hatchback) a kola (hatchback i kombi) budou nabízeny v závislosti na barvě vozu ve třech různých odstínech: volit lze mezi černým, bílým a stříbrným. Sportovní podvozek s asistenčními systémy ESP, ABS, ASR, naladěnými na vysoké jízdní výkony, zaručuje bezpečnou, avšak dynamickou jízdu a přináší novou funkci XDS, která při průjezdu zatáčkou elektronicky přibrzdí přední vnitřní kolo, což má za následek zvýšení točivého momentu na vnějším předním kole. K pohodlí řidiče přispívá také tempomat.

Mohlo by vás zajímat

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

  • Největší mýty o bolesti zad

  • Profesor Sameš: Porucha lícního nervu není legrace

  • Rekola mění dopravu v českých městech

  • Roman Šmucler: Češky jsou posedlé zvětšováním prsou

  • Vinař Pavel Chrást: Víno se v Česku předražuje

  • Finance.cz pozvaly klienty na curling

  • Adam Hazdra: Třetina lidí je v práci nespokojených

Hry pro příležitostné hráče