Škoda Auto představuje novou tvář modelů Octavia RS a Scout

22. dubna 2009, 00:00 - <a href="http://www.nasepenize.cz">NašePeníze.cz</a>
22. dubna 2009, 00:00

Po modernizaci vozu Octavia představeném na konci loňského roku se faceliftu dočkaly i sportovně laděná verze RS a Octavia Scout. Oba modely nabídnou zákazníkům kromě designových změn také technologické novinky, mezi něž patří např. senzor kvality vzduchu pro klimatizaci Climatronic či nové prvky světelné techniky.

Autor: Jakub Stadler

Omlazená Octavia RS zaujme nově tvarovanou maskou chladiče s logem RS a výraznými světlomety. Ty mohou být poprvé ve verzi RS osazeny xenonovými výbojkami s natáčecím modulem. Inovovaný nárazník s širším a výraznějším nasávacím otvorem nabídne další dvě novinky; kromě mlhových světlometů s Corner funkcí jsou pro modely Octavia RS k dispozici i LED světla pro denní svícení. Atraktivnější tvar dostaly také sdružené kryty zadních svítilen. K dispozici je nově metalická barva Anthracite a 18“ kola Neptune. Sportovní podvozek snížený na 127 mm, snížená hmotnost vozu (o 20 kg u benzinové resp. 15 kg u naftové verze) a nižší hodnota koeficientu odporu vzduchu pozitivně ovlivnily výkonnostní parametry. Zvýšila se maximální rychlost a zlepšily se také hodnoty pružnosti a zrychlení.

Pohonné jednotky modelu Octavia RS plní normu EU 5. Benzinový motor 2,0 TSI/147 kW nabízí spotřebu 7,5 l/100 km a emise CO2 175 g/km a agregát 2,0 TDI CR/125 kW ujede 100 km za 5,7l s emisemi CO2 150 g/km. Oba motory jsou nabízeny výhradně se šestistupňovými manuálními a dvouspojkovými DSG převodovkami.

Octavia RS si od roku 2000 našla přes šedesát tisíc majitelů, z nichž 70 % zvolilo karosářskou variantu kombi.

Designová linie Scout si v nabídce modelů Škoda vybudovala pevné místo a model Octavia Scout je vedle vozů Roomster Scout a Fabia Scout vrcholem nabídky. Omlazená silueta vozu dostala tvář společnou pro celou modelovou řadu Octavia: přepracovaná maska chladiče je lemována výraznými světlomety. Masivní přední nárazník s mlhovými světlomety s Corner funkcí dále podtrhuje terénní vzhled vozu. Výrazné ochranné prvky karoserie harmonicky doplňuje nová metalická barva Rosso Brunello.

Dobrá prostupnost terénem - 179 mm světlé výšky a ochrana podvozku jsou dostačující i pro cesty mimo zpevněnou silnici. Pohon všech kol je řešen čtvrtou generací spojky Haldex, která dokáže přenést až 85 % točivého momentu na jedno kolo. O dostatek výkonu se starají dva výkonné motory ve spojení se šestistupňovou mechanickou převodovkou: benzinový 1,8 TSI/118 kW (EU 5) a naftový 2,0 TDI PD DPF/103 kW (EU 4).

Vůz Octavia Scout si doposud vybralo více než dvaadvacet tisíc řidičů.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Najděte si novou práci do září
Plná zaměstnanost v ČR: čím jsme si ji zasloužili?
Obtěžují vás nevyžádané telefonáty? Návod, jak se jim vyhnout
O 20 % víc než loni: ceny bytů opět rostou
Mají Češi na elektromobil? Hyundai hodlá rozšířit dojezd až na 500 kilometrů
Auta
Na Audi RS Q5 už čekat nemusíte. K dispozici je SQ5…
Retro na neděli: Ford GT40 vznikl jako pomsta značce Ferrari
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Galerie: Škoda Karoq se chlubí digitálním přístrojovým štítem. Taková věc tu ale byla už dávno
Nové BMW Z4 slibuje svobodu, ale počkáte si na ni až do jara 2018
Technologie
Až přijdou těžaři. Zásoby lithia v Krušných horách jsou velké, ruda ale není vydatná
První 120Hz 4K monitor je tu. S nižším rozlišením umí i 480 Hz a vyrábí ho dva nadšenci
Tento týden podcast Cnews FM nebude
Co přinese Intel Coffee Lake do lowendu? Máme parametry Pentií, takt až 3,9 GHz
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít