Sklárna s puncem noblesy

06. srpna 2007, 00:00 - admin
06. srpna 2007, 00:00

KARLOVARSKÁ SKLÁRNA MOSER Karlovarská sklárna Moser je mezi hutěmi solitér. Nedostatek zakázek ji rozhodně netrápí. Tradice a kvalitní ruční výroba otevírají dveře k lukrativním obchodům. Karlovarská sklárna Moser si na nedostatek práce rozhodně stěžovat nemůže.

KARLOVARSKÁ SKLÁRNA MOSER Karlovarská sklárna Moser je mezi hutěmi solitér. Nedostatek zakázek ji rozhodně netrápí. Tradice a kvalitní ruční výroba otevírají dveře k lukrativním obchodům.

Karlovarská sklárna Moser si na nedostatek práce rozhodně stěžovat nemůže. „Příliv zakázek máme za prvních pět měsíců letošního roku historicky nejvyšší,“ říká zástupkyně společnosti Alma Kazaziová. Od roku 2004 do roku 2006 sklárna zaznamenala zhruba dvacetiprocentní meziroční růst realizovaných exportních tržeb. Mezi klíčové zahraniční trhy patří USA, Rusko, Japonsko, Tchaj-wan a Velká Británie. „Letos jednáme o zajímavé zakázce pro ruský Gasprom o objemu 16 tisíc kusů,“ uvádí Kazaziová. Sklárna navazuje na tradici českého sklářství. Zaměřuje se na řemeslnou výrobu nápojového a dekorativního skla.

POVĚDOMÍ UTVÁŘEJÍ TRADICÍ I UMĚLCI

Moser těží z dlouhé a noblesní tradice, také vysoké úrovně zpracování a nadčasového designu. „Výrobky z Asie doposud nedosahují kvality naší produkce. Navíc tamní firmy nemají naši tradici a historii. Ty naštěstí nelze ani nakoupit, ani okopírovat,“ míní Kazaziová. Dodává, že si přesto uvědomuje, že sílící konkurenci z východu není radno dlouhodobě podceňovat. Vývoj na trhu prý proto firma bedlivě sleduje a je připravena přizpůsobit svoji strategii.

Podstatnou roli na úspěchu značky Moser na zahraničních trzích také sehrává spolupráce s umělci. „Jde o výtvarníky, kteří v oblasti sklářství znamenají světovou špičku,“ říká Kazaziová. Vysvětluje, že také sklárny Moser se snaží reagovat na změny módních trendů, obzvlášť pro výrobky určené pro mladší generaci. „Zároveň je však důležité říci, že velkou část našeho sortimentu, která vznikla na začátku minulého století, nové trendy vůbec neohrozily,“ dodává.

PRESTIŽ NENÍ ZÁRUKA PRODEJŮ

Kromě kvality si zákazníci ovšem platí také značku. Jeden originální kus Moser si lze pořídit od několika stovek i tisíců korun, nápojový servis králů od několika desítek tisíc. Zboží značky Moser má také značnou sběratelskou hodnotu.

Tradice a prestiž jistě hrají významnou roli při prosazování společnosti na trhu. Kazaziová objasňuje, že je to ale pouze velmi dobrá startovací pozice. Přibližuje, že nabízet zákazníkovi možnost zakoupení stejného nápojového souboru či dekorativního předmětu, který používá britská královna, španělský král anebo prezident republiky, je pouhou výhodou. Tu buď svými výrobky a servisem posílíte, nebo naopak ztratíte.

Sklárna v roce 2006 dosáhla při 360 zaměstnancích obratu ve výši 273 milionů korun. Kromě hlavní činnosti provozuje okrajově i další aktivity, jako zdravotní středisko, menší ubytovací služby. Zabývá se dokonce i tvorbou a prodejem softwaru.

OBCHODY MOSER PO CELÉM SVĚTĚ

První značkovou prodejnu sklárna otevřela v centru Prahy v roce 1925. Od té doby se tuzemský prodej rozšířil do dalších obchodů a prostřednictvím exkluzivních zástupců je značka prezentována i ve světě. „V České republice máme síť vlastních obchodů v Praze, Karlových Varech, Brně a v Českém Krumlově. Dále prodáváme naše zboží prostřednictvím vybrané sítě obchodních partnerů v asi padesáti zemích světa. Tyto obchody často nesou jméno Moser,“ líčí Kazaziová.

Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče