Škatulata před spojením

27. října 2011, 15:49 - Adam Junek
27. října 2011, 15:49

Letiště Praha, ČSA

První listopadový den bude na pražské Ruzyni ve znamení přesunů vrcholových manažerů z kanceláře do kanceláře, respektive alespoň poputují štítky s funkcemi. Dosavadní šéf Letiště Praha a Českých aerolinií Miroslav Dvořák se totiž vzdá svých funkcí a proces spojování obou státem ovládaných podniků už bude řídit z pozice generálního ředitele nově vzniklého Českého aeroholdingu. Do něj postupně vplují všechny dceřiné společnosti ČSA i samo Letiště Praha. Toto propojení odsouhlasil v uplynulých dnech Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). Jeho předseda Petr Rafaj ovšem bez bližších podrobností upozornil, že s podmínkami, které nadále zajistí férovou soutěž na českém nebi. Podle informací týdeníku Euro jsou mezi požadavky strážců volné soutěže i personální náležitosti, tedy například, že by Miroslav Dvořák neměl být zastoupen ve statutárních orgánech Letiště Praha.
Kvůli požadavkům antimonopolního úřadu se 1. listopadu dají do pohybu „škatulata“ v manažerských pozicích. Spolu s Dvořákem se členy představenstva aeroholdingu stanou Petr Vlasák, Marta Guthová, Josef Adam a Philippe Moreels. První tři mají své výkonné funkce i v rámci holdingu. Moreels se ve stejný den stane prezidentem aerolinek, v nichž Dvořák získá post předsedy dozorčí rady. Personální obsazení zároveň ilustruje, jak bude propojování fungovat. Každý z členů vrcholového vedení bude mít pod patronací některou z budoucích dceřiných společností. Například Adam do konce loňského roku vedl charterovou dceru ČSA – Holidays Czech Airlines, tudíž logicky bude v jeho portfoliu. Šéfem Letiště Praha, které přejde pod křídla mateřské firmy mezi prvními, se stává od listopadu Jiří Pos.
Mimochodem u Letiště již proces začleňování začal. Nejdříve byly vyvedeny nemovitosti, které do aeroholdingu byly vloženy fúzí k 1. říjnu. Nyní je na řadě samotný aeroport. Vůbec první dceřinou společností Českého aeroholdingu se už minulý týden stal Czech Airlines Handling.V průběhu příštích čtyř až pěti měsíců pak budou následovat další dceřiné firmy ze skupiny ČSA. Samotné ČSA vstoupí do korporace jako poslední. Předběžně se plánuje, že do konce prvního pololetí příštího roku.

Mohlo by vás zajímat

Finance
Co je třeba mít při silniční kontrole u sebe, abyste nedostali pokutu?
6 tipů, jak co nejlevněji vyměnit peníze v zahraničí na dovolené
Kde všude můžete v Česku prohlásit: „Zaplatím to bitcoinem“
ČNB reguluje výši hypoték. Kolik mohou banky půjčovat v zahraničí?
Vyřizování dětského pasu nenechávejte na poslední chvíli. Rychlopas se prodraží.
Auta
Maserati GranTurismo se dočkalo dalšího faceliftu. Nástupce…
Historicky nejrychlejší Jaguar pro běžný provoz má 600 koní a maximálně jede 322 km/h
Aston Martin DB11 dostal osmiválec 4,0 l bi-turbo od Mercedesu AMG
Galerie na středu: Vyplatí se nejoblíbenější auta s dieselem? Jen když najedete stovky tisíc km
Prohlédli jsme si nový Opel Grandland X. Jak prostorný je uvnitř? (první dojmy)
Technologie
Další velký útok ransomwaru zasáhl nezáplatované počítače. Nejvíce je postižena Ukrajina
Čtečky otisků schované v displejích přijdou příští rok. Umožní to tato technologie
Prohlížeč Vivaldi konečně dostane synchronizaci
AMD vydalo první Vegu 10, poloprofi kartu Radeon Vega Frontier Edition za 999$. Bez recenzí
Facebook ovládá celý svět. Má již 2 miliardy uživatelů
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít