Skanska odmítá svou vinu na většině závad na dopravních stavbách

08. dubna 2011, 17:20 - ČTK
08. dubna 2011, 17:20

Skanska dnes zopakovala, že odmítá vinu na většině kritizovaných závad na dopravních stavbách, které jí vytýká Ředitelství silnic a dálnic.

Foto: Profimedia.cz

Podle dřívějších odhadů ŘSD celková výše reklamací staveb činí asi 600 milionů korun. Stát na některých místech silnic umístil i cedule, které mají upozornit na špatně provedenou práci. Podle člena představenstva firmy Michala Reitera v některých případech ani nejsou na úsecích, kde firma staví, ale je například jen členem sdružení.

Jedním z příkladů je takzvaná Svitavská radiála, která je součástí městského okruhu v Brně. “Měli jsme technický problém s krytím výztuže, který odstraňujeme. Na druhou stranu je silnice ve výstavbě, proto nemůže být reklamována,“ uvedl Reiter. Firma proto nechápe, proč Ředitelství silnic a dálnic o reklamacích hovoří. Reiter se domnívá, že jde o nedorozumění. Vadí mu především, že se o reklamacích dozvídá nejdříve z médií a až poté dostane Skanska dopis od ŘSD.

Celkem podle Reitera ŘSD reklamuje asi 30 procent z velkých staveb, které firma pro stát dělá. “Některé reklamace mohou být oprávněné, některé oprávněné zčásti, některé ani nemohou nastat,“ uvedl Reiter. Podle něj to firmu poškozuje a má to dopad na zakázky v oblasti rezidenční výstavby bytů.

Skanska čelí mimo jiné kritice při výstavbě dálnice D47 na úseku Hladké Životice-Bílovec na Ostravsku, kde se sesunul svah. Podle firmy se staví na nevhodném geologickém území. “Cesta v tomto místě asi neměla vůbec být,“ uvedl Reiter. Trasování je podle něj v kompetenci investora. “My nerozhodujeme o tom, kudy stavba půjde,“ uvedl Reiter. ŘSD podle firmy nyní účelově podle staré smlouvy reklamuje „něco z dávné minulosti“, co již uznalo za svou chybu. Firma naopak čeká, až jí ŘSD zaplatí zhruba 100 milionů korun, které jí vyfakturovala.

Skanska uvedla, že nedávno vyměnila 560 tlumících prvků svodidel z celkového počtu asi 3000 na úseku dálnice D1. Důvodem byly problémy s certifikací. “Pro nás bylo jednodušší je vyměnit, než se o tom dohadovat,“ uvedl Reiter. Podle něj jsou nové i staré díly prakticky stejné a nijak neohrožovaly bezpečnost provozu a nebylo na úseku dálnice nutné ani omezovat rychlost na 100 kilometrů v hodině.

Na silnici D11 Skanska řeší také deformace vozovky v úseku Chýš-Osičky na Královéhradecku. Čeká na výsledek odborné expertízy. Podle něj se opravy týkají cca 200 metrů vozovky a náklady na opravu nepřesáhnou 50 milionů korun.

Mohlo by vás zajímat

Finance
Praktický návod: jak začít s bitcoinem – výběr vhodné peněženky
EU: Jak vysoké je zdanění práce u podprůměrných mezd?
Macron ve stopách Babiše
Velký dovolenkový speciál: jak nejlépe používat platební kartu na dovolené
Finance.cz nově najdete v aplikaci Tapito
Auta
BMW X3 třetí generace je lehčí, rychlejší a nabídne klíč s…
Jaguar opět rozšířil nabídku motorů pro XE, XF a F-Pace. Nový dvoulitr 30t má 300 koní
Tradiční londýnská taxi dostanou elektrický pohon. Premiéra proběhne v Goodwoodu
Proč má být Kia Stinger tak dobrá? Protože na Nürbrugringu odjela desítky tisíc kilometrů
Test na pondělí: Porsche Macan 2.0T
Technologie
Nintendo už zase recykluje. Uvede novou verzi konzole SNES s 21 hrami
Úspěch jako hrom. Na oběžné dráze je první česká nanodružice
Další hardwarové chyby procesorů. AMD má problém v Ryzenu, Intel u Skylake a Kaby Lake
Facebook hledá v Hollywoodu originální skriptované pořady. „Vysílat“ by mohl brzy
Více Linuxu ve Windows Storu. Microsoft pro testování uvolnil dvě edice SUSE
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít