Skanska odmítá svou vinu na většině závad na dopravních stavbách

08. dubna 2011, 17:20 - ČTK
08. dubna 2011, 17:20

Skanska dnes zopakovala, že odmítá vinu na většině kritizovaných závad na dopravních stavbách, které jí vytýká Ředitelství silnic a dálnic.

Foto: Profimedia.cz

Podle dřívějších odhadů ŘSD celková výše reklamací staveb činí asi 600 milionů korun. Stát na některých místech silnic umístil i cedule, které mají upozornit na špatně provedenou práci. Podle člena představenstva firmy Michala Reitera v některých případech ani nejsou na úsecích, kde firma staví, ale je například jen členem sdružení.

Jedním z příkladů je takzvaná Svitavská radiála, která je součástí městského okruhu v Brně. “Měli jsme technický problém s krytím výztuže, který odstraňujeme. Na druhou stranu je silnice ve výstavbě, proto nemůže být reklamována,“ uvedl Reiter. Firma proto nechápe, proč Ředitelství silnic a dálnic o reklamacích hovoří. Reiter se domnívá, že jde o nedorozumění. Vadí mu především, že se o reklamacích dozvídá nejdříve z médií a až poté dostane Skanska dopis od ŘSD.

Celkem podle Reitera ŘSD reklamuje asi 30 procent z velkých staveb, které firma pro stát dělá. “Některé reklamace mohou být oprávněné, některé oprávněné zčásti, některé ani nemohou nastat,“ uvedl Reiter. Podle něj to firmu poškozuje a má to dopad na zakázky v oblasti rezidenční výstavby bytů.

Skanska čelí mimo jiné kritice při výstavbě dálnice D47 na úseku Hladké Životice-Bílovec na Ostravsku, kde se sesunul svah. Podle firmy se staví na nevhodném geologickém území. “Cesta v tomto místě asi neměla vůbec být,“ uvedl Reiter. Trasování je podle něj v kompetenci investora. “My nerozhodujeme o tom, kudy stavba půjde,“ uvedl Reiter. ŘSD podle firmy nyní účelově podle staré smlouvy reklamuje „něco z dávné minulosti“, co již uznalo za svou chybu. Firma naopak čeká, až jí ŘSD zaplatí zhruba 100 milionů korun, které jí vyfakturovala.

Skanska uvedla, že nedávno vyměnila 560 tlumících prvků svodidel z celkového počtu asi 3000 na úseku dálnice D1. Důvodem byly problémy s certifikací. “Pro nás bylo jednodušší je vyměnit, než se o tom dohadovat,“ uvedl Reiter. Podle něj jsou nové i staré díly prakticky stejné a nijak neohrožovaly bezpečnost provozu a nebylo na úseku dálnice nutné ani omezovat rychlost na 100 kilometrů v hodině.

Na silnici D11 Skanska řeší také deformace vozovky v úseku Chýš-Osičky na Královéhradecku. Čeká na výsledek odborné expertízy. Podle něj se opravy týkají cca 200 metrů vozovky a náklady na opravu nepřesáhnou 50 milionů korun.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
3x z poradny: vytýkací dopis, jak čerpat dovolenou, daň z příjmu
Státní dluh USA, Činy, Ruska a dalších zemí. Kolik dluží domácnosti a firmy?
O prázdninách projedete méně. Benzín i nafta pořád zlevňují
Zákaz kožešinových farem ročně ušetří život více jak 20 000 zvířat, ale senátoři ho nechtěli schválit
Hypotéky 2017: Regulace má za důsledek unifikaci hypoték
Auta
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka…
Audi, BMW a Mercedes upraví software milionům starších dieselů. Kvůli emisím
Nástupce Bugatti Chiron bude muset přejít na elektřinu. Bez ní by už nezrychlil
Test motocyklu BMW S 1000 XR: Superbike na chůdách
Kvíz na pátek: Poznáte značku a model auta podle obrázku?
Technologie
Cnews FM: Přenos čísla do 10 dnů a dva noví operátoři [podcast]
Při instalaci nových hlavních verzí Windows 10 se zkrátí doba, kdy zařízení nelze používat
Alza to s elektromobily myslí vážně. Přidává další modely, nabídne levnější vozy i dodávky
AdwCleaner 7.0 odhalí více breberek a skenuje rychleji
Projekt otevřeného ne-x86 počítače žije. Talos II bude ještě letos, s IBM Power9 a za míň
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít