Silniční zákon: chybí kontrola

22. ledna 2007, 00:00 - Ladislav Král
22. ledna 2007, 00:00

(reakce na sérii článků o novém silničním zákoně)Je příjemné číst zprávy, že podle statistik vloni na tuzemských silnicích zahynulo nejméně osob za poslední roky, hlavně díky novému silničnímu zákonu. Ale neměli bychom se tím nechat ukolébat.

(reakce na sérii článků o novém silničním zákoně)

Je příjemné číst zprávy, že podle statistik vloni na tuzemských silnicích zahynulo nejméně osob za poslední roky, hlavně díky novému silničnímu zákonu. Ale neměli bychom se tím nechat ukolébat. Tahanice kolem tohoto zákona jsou totiž typickým příkladem, jak to bohužel v Česku funguje s podobnými předpisy. Totiž, že zákon může být sebelepší (no, v tomhle případě není, ale budiž), ale pokud se jeho dodržování nebude skutečně účinně kontrolovat, tak je to k ničemu a všichni ho budou porušovat.

Chápu, že policisté nemohou stát na každé silnici nebo u všech křižovatek. Ale měl by tu konečně nastat stav, kdy si řidič nebude moci být jistý, zda zrovna tady nečeká kontrola. To v praxi znamená jednoduchou věc: Aby hlídky měnily svá místa a ne aby stály pořád na 2-3 místech ve městě, kde už o nich každý dávno ví a dá si pozor. Měly by přitom dávat přednost opravdu nebezpečným nebo problematickým místům. Ne stát někde na kraji města na rovné silnici bez chodců, ale naopak hlídat v centrech měst, kde lidem hrozí největší nebezpečí.

Dokonalým příkladem je zákaz předjíždění pro kamiony. To se pořád mluvilo o tom, že by zákaz platil na všech dálnicích.

Ale kdo by to kontroloval a dodržoval?

Podívejte se na těch několik málo současných úseků, kde už teď je výslovný zákaz - tedy dopravní značka. Kamiony často takový zákaz porušují.

Nebo stoupací pravé pruhy. Kolikrát vidíme, že kamion jede prostředním pruhem, přestože vpravo má volno. Nebo dokonce jedou do kopce tři kamiony vedle sebe, případně z pravého stoupacího pruhu najednou vůz vyjede, přestože tam má plnou čáru a správně by tento pruh měl opustit až na jeho konci. Jde přitom o několik málo míst, kde každodenně k takovému porušování zákona dochází. Ale policisty tam prakticky nevidím, takže není divu, že si řidiči dělají, co chtějí.

inzerce

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Státní dluh USA, Činy, Ruska a dalších zemí. Kolik dluží domácnosti a firmy?
O prázdninách projedete méně. Benzín i nafta pořád zlevňují
Zákaz kožešinových farem ročně ušetří život více jak 20 000 zvířat, ale senátoři ho nechtěli schválit
Hypotéky 2017: Regulace má za důsledek unifikaci hypoték
OECD: Jak vysoké je maximální zdanění na straně zaměstnance?
Auta
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka…
Audi, BMW a Mercedes upraví software milionům starších dieselů. Kvůli emisím
Nástupce Bugatti Chiron bude muset přejít na elektřinu. Bez ní by už nezrychlil
Test motocyklu BMW S 1000 XR: Superbike na chůdách
Kvíz na pátek: Poznáte značku a model auta podle obrázku?
Technologie
Při instalaci nových hlavních verzí Windows 10 se zkrátí doba, kdy zařízení nelze používat
Alza to s elektromobily myslí vážně. Přidává další modely, nabídne levnější vozy i dodávky
AdwCleaner 7.0 odhalí více breberek a skenuje rychleji
Projekt otevřeného ne-x86 počítače žije. Talos II bude ještě letos, s IBM Power9 a za míň
OneDrive rozšiřuje zálohování starších verzí na všechny typy souborů
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít