Silniční TGV

14. dubna 2010, 14:14 - Karel Zaoral
14. dubna 2010, 14:14

Velmi povedený rodinný vůz střední třídy

Hlavní boom kategorie víceúčelových rodinných vozů už je sice za zenitem, nicméně nepřítomnost automobilky v daném segmentu je dnes prakticky nemyslitelná. O to více, že zájem zákazníků se rychle přesouvá od velkých MPV k menším. Zkrátka ideální čas k vyplnění tržní mezery.
Nový peugeot má nejblíže k sesterské řadě Citroënů C4 Picasso. Svými rozměry přesně sedí mezi krátkou pětimístnou variantu a prodloužené sedmimístné Grand Picasso. Sám Peugeot 5008 bude v nabídce figurovat jako pětimístný i sedmimístný automobil, přičemž rozměry jsou v obou provedeních stejné. Ve srovnání s modelem 3008 je novinka výškou i šířkou stejná, délka a rozvor jsou však větší. Dohromady to znamená, že 5008 má předpoklad být velmi úspěšným autem. Pohotovostní sedadla ve třetí řadě totiž ve sklopeném stavu nijak neomezují zavazadlový prostor, což z 5008 dělá kandidáta na stěhovací vůz. V případě potřeby zůstává jakýsi zbytek kufru i při použití všech sedmi sedadel, a to díky delšímu rozvoru . A vnitřní prostor tohoto vozu připomíná díky bohatému prosklení autobus. Designové ztvárnění exteriéru je spíše decentně moderní na rozdíl od excentrického bratra 3008. S ním sdílí novinka jednak některé rysy přídě, inspirované vysokorychlostními vlaky, ale také novou přístrojovou desku, head-up displej a systém varující řidiče před malou vzdáleností od vozidla jedoucího před ním. Uvnitř vozu panuje prostor. Šířka v oblasti loktů je natolik velkorysá, že i na sedadlech ve třetí řadě mohou pohodlně sedět dva dospělí. Nejde tedy v žádném případě o nouzová sedátka pro děti, jak tomu dříve bylo zvykem. Velkým kladem jsou nastavitelné sedačky ve druhé řadě, u nichž lze měnit jak sklon opěradla, tak je podélně posouvat. Vynikajícím způsobem je vyřešeno jejich sklápění do podlahy. Lze vyrobit rovnou ložnou plochu sahající od dveří kufru až k palubní desce vozu. V této konfiguraci se dá do vozu naložit předmět o délce téměř tří metrů. Mimo zavazadlový prostor a objemné kapsy ve dveřích lze k uskladnění různých drobností využít například chlazenou schránku ve středové konzole o objemu 10,5 litru či kapsy v zadních dveřích.
V příplatkové výbavě je možné pořídit integrovaný multimediální systém pro cestující ve druhé řadě sedadel. Ten zahrnuje dvě barevné sedmipalcové obrazovky zabudované do předních opěrek hlavy, propojovací konzolu, do které lze připojit přenosný videopřehrávač, herní konzolu, DVD přehrávač et cetera. K tomu troje bezdrátová sluchátka připojená přes bluetooth. Každý z cestujících na zadním sedadle může využít svůj zdroj signálu. Bohužel konstruktéři nedomysleli propojení DVD mechaniky u řidiče, která bez problémů přehrává filmové disky, s obrazovkami multimediálního systému. Bez externího přehrávače se pohádkychtivé dítko kýženého zážitku nedočká, přestože celý problém by řešily necelé dva metry kabelu za sto korun.
Přestože o jízdní vlastnosti v této kategorii až tak nejde, je Peugeot 5008 nutné vychválit i v této oblasti. Auto se chová překvapivě jistě, dobře drží stopu a na poměry třídy jeví minimální tendence k náklonům v zatáčkách. Podvozek se opravdu povedl, kompromis mezi pohodlím a čitelným chováním auta je skvěle vyvážený. Testované auto poháněla benzinová šestnáctistovka o výkonu 156 koní, spojená s šestistupňovým manuálem. Při prázdném autě naprosto dostačující motorizace, ovšem vzhledem k tomu, jak je možné 5008 „nacpat“ lidmi i bagáží, v plném osazení už motor vyžadoval častější řazení, což se promítalo na spotřebě. Diesel o podobném výkonu bude tomuto povedenému vozu svědčit lépe. Každopádně si ale auto své zákazníky najde, kromě užitných vlastností třeba i díky technologiím – head-up displej, radar, bezklíčový přístup, vynikající nastavitelné sedačky, to vše zatím patřilo k výbavám vozů s téměř dvojnásobnou cenovkou atakující nejméně milion korun. klady
jízdní vlastnosti
variabilita
skvěle vyřešený vnitřní prostor
moderní technologie zápory
DVD u řidiče nespolupracuje s obrazovkami pro zadní řady

Peugeot 5008 Motor: přeplňovaný benzinový čtyřválec Převodovka: šestistupňová manuální
Zdvihový objem: 1598 ccm Nejvyšší výkon: 115 kW
Rychlost: 195 km/h Zrychlení 0–100 km/h: 9,6 s.
Kombinovaná spotřeba: 7,1 l/100 km
Cena: 434 900,– (základní)

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Najděte si novou práci do září
Plná zaměstnanost v ČR: čím jsme si ji zasloužili?
Obtěžují vás nevyžádané telefonáty? Návod, jak se jim vyhnout
O 20 % víc než loni: ceny bytů opět rostou
Mají Češi na elektromobil? Hyundai hodlá rozšířit dojezd až na 500 kilometrů
Auta
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Galerie: Škoda Karoq se chlubí digitálním přístrojovým štítem. Taková věc tu ale byla už dávno
Nové BMW Z4 slibuje svobodu, ale počkáte si na ni až do jara 2018
Kouzlo bohaté sklizně: Zkusili jsme, jak se řídí moderní kombajn
Jeden Velorex 16/250 se dostal až do Chicaga. Teď je po renovaci a stojí přes 300 tisíc
Technologie
Tento týden podcast Cnews FM nebude
Co přinese Intel Coffee Lake do lowendu? Máme parametry Pentií, takt až 3,9 GHz
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Intel už má 15W čtyřjádra pro notebooky v ceníku i s parametry, vydání je blízko
Na počítače míří nový Skype. Nebude to taková divočina jako mobilní verze
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít