Silnice zaplavily kamiony

02. května 2005, 00:00 - TOMÁŠ JOHÁNEK
02. května 2005, 00:00

Vstupem Česka do Unie zmizely z okolí hraničních přechodů fronty kamionů, ovšem přesunuly se jinam. Zatímco okolí hraničních přechodů zeje prázdnotou, Jižní spojka v Praze a okolí Barrandovského mostu dnes a denně odolávají tisícovkám kamionů.

Vstupem Česka do Unie zmizely z okolí hraničních přechodů fronty kamionů, ovšem přesunuly se jinam. Zatímco okolí hraničních přechodů zeje prázdnotou, Jižní spojka v Praze a okolí Barrandovského mostu dnes a denně odolávají tisícovkám kamionů. Není divu - po zavedení elektronického mýta v Rakousku aNěmecku se české silnice staly levnou variantou draze placených dálnic v těchto zemích. ČEKÁ SE NA MÝTNÉ Jedinou možností, jak regulovat kamionovou dopravu, je zavést elektronické mýtné. Vláda schválila následující postup: mýtné mají v první fázi od roku 2006 platit kamiony nad 7,5 tuny, a to na 970 kilometrech dálnic a rychlostních komunikací. Způsob, jakým se mýtné v Česku bude vybírat, má vzejít až ze soutěže na dodavatele, kterou chce stát vypsat ve druhé polovině roku. Problém ale je, že vládní krize se podepsala i na přípravě zavedení mýtného a již nyní odborníci tvrdí, že do příštího roku se to prostě nedá zvládnout. Kabinet proto hledá náhradní dočasná řešení, která však obvykle naráží na kritiku z Evropské unie. Jako průchozí se jeví plán, aby všichni řidiči kamionů platili při vjezdu na území Česka poplatek. Datum zavedení tohoto opatření je však zatím také v nedohlednu. LOĎAŘI DO CIZINY**

Ve vodní dopravě se otevřely možnosti pro české loďaře v cizině. Na základě licence mohou poskytovat své služby kdekoli v Evropě. České letecké společnosti pak mohou díky vstupu do Unie nově nabízet linky z jakéhokoli letiště, tedy i mimo svou mateřskou zemi, do jiného státu Unie. Využívají toho jak ČSA, tak i soukromá firma Travel Service.

Na železnici zatím vstupem do Unie žádná velká změna nenastala. Hlavní železniční síť čeká liberalizace až v roce 2006, zbývající části sítě až o dva roky později. To znamená, že faktický monopol na osobní i nákladní dopravu mají České dráhy, které se zatím nemusí vypořádávat se zahraniční konkurencí.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Dotace na fotovoltaiku: Od září až 150 tisíc korun na větší systémy
5 aplikací, které vás ochrání před otravnými telefonáty z call centra
Jak mohou soukromé kuřácké kluby a spolky zničit restaurace, hospody i jejich majitele
Najděte si novou práci do září
Plná zaměstnanost v ČR: čím jsme si ji zasloužili?
Auta
Po Golfu dostal facelift i Volkswagen Golf Sportsvan.…
Další nádherná klasika na scéně. Gunther Werks představuje znovuzrozené Porsche 993
Když máte peníze, automobilky vám vyrobí opravdu cokoliv. Zde je důkaz
Mercedes-Maybach 6 Cabriolet ukazuje, jak budou vypadat superluxusní elektromobily
Test na pondělí: BMW M550i xDrive M Performance
Technologie
Ryzeny Mobile pro notebooky mají integrovanou grafiku „Vega 8“ nebo „Vega 10“
QLED netáhne tak, jak by Samsung chtěl. Špičkové TV proto zlevňuje až o 25 000 Kč
ABBYY FineReader 14: zaostřeno na PDF (vyzkoušeno)
Microsoft dosáhl milníku. Hlas rozpozná stejně dobře jako člověk
Netflix odmítl zaplatit další sezónu seriálu. Produkci Sense8 nabídl pornoweb
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít