Silnice zaplavily kamiony

02. května 2005, 00:00 - TOMÁŠ JOHÁNEK
02. května 2005, 00:00

Vstupem Česka do Unie zmizely z okolí hraničních přechodů fronty kamionů, ovšem přesunuly se jinam. Zatímco okolí hraničních přechodů zeje prázdnotou, Jižní spojka v Praze a okolí Barrandovského mostu dnes a denně odolávají tisícovkám kamionů.

Vstupem Česka do Unie zmizely z okolí hraničních přechodů fronty kamionů, ovšem přesunuly se jinam. Zatímco okolí hraničních přechodů zeje prázdnotou, Jižní spojka v Praze a okolí Barrandovského mostu dnes a denně odolávají tisícovkám kamionů. Není divu - po zavedení elektronického mýta v Rakousku aNěmecku se české silnice staly levnou variantou draze placených dálnic v těchto zemích. ČEKÁ SE NA MÝTNÉ Jedinou možností, jak regulovat kamionovou dopravu, je zavést elektronické mýtné. Vláda schválila následující postup: mýtné mají v první fázi od roku 2006 platit kamiony nad 7,5 tuny, a to na 970 kilometrech dálnic a rychlostních komunikací. Způsob, jakým se mýtné v Česku bude vybírat, má vzejít až ze soutěže na dodavatele, kterou chce stát vypsat ve druhé polovině roku. Problém ale je, že vládní krize se podepsala i na přípravě zavedení mýtného a již nyní odborníci tvrdí, že do příštího roku se to prostě nedá zvládnout. Kabinet proto hledá náhradní dočasná řešení, která však obvykle naráží na kritiku z Evropské unie. Jako průchozí se jeví plán, aby všichni řidiči kamionů platili při vjezdu na území Česka poplatek. Datum zavedení tohoto opatření je však zatím také v nedohlednu. LOĎAŘI DO CIZINY**

Ve vodní dopravě se otevřely možnosti pro české loďaře v cizině. Na základě licence mohou poskytovat své služby kdekoli v Evropě. České letecké společnosti pak mohou díky vstupu do Unie nově nabízet linky z jakéhokoli letiště, tedy i mimo svou mateřskou zemi, do jiného státu Unie. Využívají toho jak ČSA, tak i soukromá firma Travel Service.

Na železnici zatím vstupem do Unie žádná velká změna nenastala. Hlavní železniční síť čeká liberalizace až v roce 2006, zbývající části sítě až o dva roky později. To znamená, že faktický monopol na osobní i nákladní dopravu mají České dráhy, které se zatím nemusí vypořádávat se zahraniční konkurencí.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Státní dluh USA, Činy, Ruska a dalších zemí. Kolik dluží domácnosti a firmy?
O prázdninách projedete méně. Benzín i nafta pořád zlevňují
Zákaz kožešinových farem ročně ušetří život více jak 20 000 zvířat, ale senátoři ho nechtěli schválit
Hypotéky 2017: Regulace má za důsledek unifikaci hypoték
OECD: Jak vysoké je maximální zdanění na straně zaměstnance?
Auta
Nástupce Bugatti Chiron bude muset přejít na elektřinu. Bez…
Test motocyklu BMW S 1000 XR: Superbike na chůdách
Kvíz na pátek: Poznáte značku a model auta podle obrázku?
Evora GT430 je nejvýkonnější silniční Lotus v historii. Za držák nápojů si připlatíte
Skupina VW dodala v prvním pololetí zákazníkům přes pět milionů aut
Technologie
Podíl používanosti Creators Updatu poprvé překonal Anniversary Update
Intel uvádí AI akcelerátor v podobě USB klíčenky, má výkon 0,1 TFLOPS při 1W spotřebě
S Googlem do vesmíru. Do Street View přidal záběry z ISS
Až do zítřka zdarma. Stahujte akční pecku Shadow Warrior
RAM letos zdraží o rekordních 60 %, paměti Flash o třetinu. Příští rok je možné zlepšení
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít