Silné spojení

06. června 2012, 13:25 - Pavel Hanslíček
06. června 2012, 13:25

Fúzí společností Porr Česko a PSVS vznikne nový významný hráč na domácím stavebním trhu

Rakouské stavební koncerny se tradičně těší dobrému postavení na českém trhu. Kromě známého Strabagu jsou to i firmy jako Swietelsky, Alpine CZ, Pražské silniční a vodohospodářské stavby (ze skupiny Teerag Asdag, dále jen PSVS) či Porr Česko. Právě dvě posledně jmenované společnosti připravují pro letošek zásadní krok – spojení, které je důsledkem změn v mateřských společnostech, a to převzetí firmy Teerag Asdag rakouskou společností Porr. Vznikne tak nový silný hráč na českém stavebním trhu s ročními tržbami až kolem šesti miliard korun a ucelenou nabídkou stavebních prací v oblastech pozemního, silničního, vodohospodářského i inženýrského stavitelství. Obě firmy se doplňují. Zatímco společnost Porr Česko se dosud věnovala pozemnímu stavitelství, PSVS se zaměřovala na výstavbu dálnic, silnic, mostů, inženýrských sítí a vodohospodářských staveb. Jaké vidí výhody vzájemného spojení, se týdeník Euro zeptal členů vedení nově vznikající společnosti Porr, a. s., Iva Štrice a Antonína Daňi.

Firma Porr Česko vznikla v roce 1991 na „zelené louce“, PSVS je však tradiční tuzemskou společností založenou v 50. let 20. století, nebojíte se spojení dvou zcela odlišných firem? Štric: Určitě ne. Vždy je nutno počítat s tím, že každá fúze s sebou přináší pro zúčastněné určitou změnu. Nejdůležitější je ale to, že se spojují firmy, které v minulosti dokázaly dosáhnout velmi dobrých výsledků. Nově vzniklá firma bude čerpat právě z toho, co k těmto úspěchům vedlo. Především chceme vytvořit silnou, stabilní a efektivně fungující společnost.

V čem by měla být nově vytvořená společnost Porr, a. s., silnější oproti původním firmám, které řadu let působily odděleně? Daňa: > Spojením všech stavebních činností do jedné společnosti a dále doplněním speciálních činností (například tunelové stavby a další) od mateřské firmy Porr bude nová firma schopna samostatně nabízet a realizovat veškeré stavby na území České republiky.

Existuje představa, jak by se měly vyvíjet tržby a zakázky nové firmy ve srovnání s původními společnostmi? Štric: Ta představa je poměrně jasná. Vzhledem k tomu, že obě firmy působily na stavebním trhu ve zcela odlišných segmentech, vychází zjednodušeně předpokládaný vývoj tržeb ze součtu plánovaných objemů. Ovšem věříme, že nakonec nepůjde o pouhý součet tržeb, ale naopak díky fúzi si dokážeme vzájemně pomoci při získávání nových zakázek. To platí hlavně zejména v oblasti pozemního stavitelství. Vývoj bude samozřejmě záležet na situaci na trhu, ta je nyní velmi složitá.

Zatímco PSVS disponuje stavební technikou a personálem, Porr Česko zajišťuje spíše řízení staveb a techniku si najímá. Který přístup v nové firmě převáží? Daňa: Vzhledem ke složité stávající situaci ve stavebnictví v ČR, nejistým finančním prostředkům ze státního rozpočtu a častým změnám priorit a koncepcí je odpověď na tuto otázku obtížná. Budování, eventuálně omezování vlastních stavebních kapacit budeme řešit postupně a zvlášť po samostatných stavebních činnostech. V současnosti plánujeme rozšíření vlastních stavebních kapacit v oblasti silničního stavitelství, a to hlavně výstavbou nových zařízení pro výrobu živičných směsí.

Původní společnost v oblasti pozemního stavitelství působila hlavně v Praze a v jihozápadních Čechách, plánujete expanzi do dalších regionů? Štric: Díky skutečnosti, že působnost PSVS je víceméně celorepubliková, je jasné, že budoucí Porr, a. s. toho využije k většímu rozšíření působnosti i v oblasti pozemního stavitelství. Nicméně vše je závislé na vývoji stavebního trhu.

Porr (Česko)

Začátek působení na území ČR: r. 1991
Významné projekty: Galerie Harfa, Kaunický palác (rekonstrukce), Hotel Kempinski Hybernská Prague, Jungmannova Plaza, Pfizer (centrála v ČR), The Park (administrativní komplex), Triniti Office Centre
Počet zaměstnanců: 100

Pražské silniční a vodohospodářské stavby

Začátek působení na území ČR: r. 1959
Významné projekty: úseky dálnic D3, D5, D11 i D47, rekonstrukce Štefánikova mostu v Praze, modernizace železniční trati Červenka–Zábřeh, rekonstrukce vodovodního řadu a kanalizace v ulici Českomoravská v Praze, rekonstrukce tramvajové trati Újezd–Karmelitská v Praze
Počet zaměstnanců: 763

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Plná zaměstnanost v ČR: čím jsme si ji zasloužili?
Obtěžují vás nevyžádané telefonáty? Návod, jak se jim vyhnout
O 20 % víc než loni: ceny bytů opět rostou
Mají Češi na elektromobil? Hyundai hodlá rozšířit dojezd až na 500 kilometrů
Víte, kdo vlastní vaši banku? Ital, Rus, Rakušan, nebo Čech?
Auta
Continental znovu vynalezl kolo, aby mohly elektromobily…
Kvíz na pátek: Poznáte součástky auta jen podle obrázku?
BMW Z4 Concept byl neoficiálně odhalen těsně před premiérou. Vypadá hodně dobře
Hyundai ukázal nástupce vodíkového crossoveru ix35. Příští rok dorazí také do Evropy
Volvo, Peugeot, Fiat a další vynechají autosalon ve Frankfurtu. Jsou to pro ně vyhozené peníze
Technologie
Intel: top Coffee Lake má o 11 % lepší výkon v jednom vlákně. Kvůli AMD přejmenuje čipset
Evleaks kazí překvapení další Korejcům. Takhle bude vypadat LG V30
Čeští Warhorse Studios vnadí dalším trailerem na Kingdom Come: Deliverance (video)
Další pohroma v cenách grafických karet na obzoru. GDDR5 tento měsíc zdražila o 30 %
Bitcoin přišel o rekord. Kryptoměnou Ethereum už proudí více transakcí
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít