Siemens je připraven spolupracovat na modernizaci pražského metra

01. března 2011, 13:00 - Profit, TZ
01. března 2011, 13:00

Nejmodernější vlaky na všech trasách a plně automatizované metro bez řidiče na lince D? I to by mohla být budoucnost pražského metra.

Foto: Siemens

Firma Siemens oznámila, že své zkušenosti z realizovaných projektů může nabídnout i pro budoucí modernizaci a rozvoj pražského metra. V minulosti Siemens dodal Praze například zabezpečovací zařízení a moderní vlaky pro linku C. Stará se také o jejich bezpečný provoz a údržbu.

V následujících letech bude muset vozový park pražského metra projít postupnou obměnou z důvodu končící životnosti stávajících rekonstruovaných vlaků. To se týká především vozů na linkách A a B, kde má Siemens zájem podílet se na dodávkách nových vozů. Na lince C již moderní vlaky firmy Siemens jezdí. Pro plánovanou linku D, která povede z Náměstí Míru do Písnice, je Siemens připraven nabídnout komplexní řešení na míru.

Jsme schopni Praze dodat moderní a provozně velmi úsporné soupravy včetně zabezpečovacího systému pro jízdu vlaků i napájení. Na trase D by mohly jezdit plně automatizované průchozí soupravy bez strojvedoucího tak, jak je to již běžné v mnoha evropských městech,“ řekl Jan Maj, ředitel divize Mobility a dodal: „S pražským metrem máme bohaté zkušenosti, vždyť jsme moderními vlaky vybavili trasu C a staráme se o jejich údržbu. Pro Prahu by tak rozšíření této spolupráce nebylo krokem do neznáma, ale sázkou na jistotu a kvalitu.

Koncern Siemens je díky svému širokému produktovému záběru zajímavým partnerem pro pražské metro i v dalších oblastech. Vedle vozů metra, zabezpečovacího a napájecího systému, může působit i jako dodavatel osvětlení, vzduchotechniky či protipožárního systému.

Výchozí platformou pro pražské metro může být aktuální koncept firmy - metro Siemens Inspiro. Tato nová generace metra je pokračováním vlakových souprav jezdících v mnoha evropských i světových městech. Aktuálně se pro ně rozhodla i Varšava, které Siemens dodá 35 nových šestivozových souprav.

Lehká konstrukce vozidla a moderní technologie pohonu metra Inspiro přispívají k výraznému snížení spotřeby elektrické energie. Materiál použitý na vozovou skříň i interiér vozu vykazuje vysoký stupeň recyklovatelnosti - přes 95 %. Podstatným prodloužením intervalů údržby dochází ke snížení nákladů na údržbu a současně se zvyšuje disponibilita vlaků, což přináší významné zvýšení přepravní kapacity za použití stejného množství vozů. Plná automatika zcela nahrazuje strojvedoucího, což znatelně zvyšuje bezpečnost provozu. Modulární koncept vlaku metra umožňuje vytvořit až osmivozové soupravy. Vlaky mohou dosahovat maximální rychlosti 90 km/h.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
3x z poradny: vytýkací dopis, jak čerpat dovolenou, daň z příjmu
Státní dluh USA, Činy, Ruska a dalších zemí. Kolik dluží domácnosti a firmy?
O prázdninách projedete méně. Benzín i nafta pořád zlevňují
Zákaz kožešinových farem ročně ušetří život více jak 20 000 zvířat, ale senátoři ho nechtěli schválit
Hypotéky 2017: Regulace má za důsledek unifikaci hypoték
Auta
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka…
Audi, BMW a Mercedes upraví software milionům starších dieselů. Kvůli emisím
Nástupce Bugatti Chiron bude muset přejít na elektřinu. Bez ní by už nezrychlil
Test motocyklu BMW S 1000 XR: Superbike na chůdách
Kvíz na pátek: Poznáte značku a model auta podle obrázku?
Technologie
Cnews FM: Přenos čísla do 10 dnů a dva noví operátoři [podcast]
Při instalaci nových hlavních verzí Windows 10 se zkrátí doba, kdy zařízení nelze používat
Alza to s elektromobily myslí vážně. Přidává další modely, nabídne levnější vozy i dodávky
AdwCleaner 7.0 odhalí více breberek a skenuje rychleji
Projekt otevřeného ne-x86 počítače žije. Talos II bude ještě letos, s IBM Power9 a za míň
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít