Sex, dárky a firemní prezentace

15. září 2008, 08:00 - Jan Němec
15. září 2008, 08:00

Také v Second Life fungují dvě zaručená hesla: sex a dárek zdarma.

Second Life je rozporuplný projekt. Má mnoho vášnivých obhájců i odpůrců. Jedni hovoří o skvělé budoucnosti, kdy bude svůj virtuální život žít každý, bude mít virtuální známé a bude navštěvovat virtuální koncerty, restaurace, ale i přednášky nebo školení. Druzí oponují, že lidé ještě dlouho budou dávat přednost reálnému světu před jakýmsi nevydařeným Matrixem. Zda mají pravdu optimisté, nebo skeptici, zda Second Life skončí „splasknutím“ jako další v řadě internetových bublin, nebo zda doopravdy jednou přitáhne stovky milionů lidí, rozsoudí až čas.

Masáži o výjimečnosti virtuálního světa neodolaly ani mnohé známé firmy. Začaly do Second Life vstupovat a sledovaly tím především marketingové cíle. Jenže někteří brzy vystřízlivěli. Pro marketingové účely je totiž prozatím nepříliš vhodný. Pohybuje se zde totiž málo lidí, jež by mohla virtuální kampaň účinně zasáhnout.

Příčina vylidnění virtuálního světa se dá vysvětlit snadno. Second Life není počítačovou hrou v pravém slova smyslu. Nenabízí zábavu v prvním plánu. Virtuální Second Life vyžaduje od „hráčů“ vlastní iniciativu; zábavu si musejí sami hledat. Kdo rád lenoší v normálním životě, ten bude ležet i na virtuálním gauči a sledovat virtuální televizi nebo popíjet pivo ve virtuální restauraci. Není proto divu, že velká část nových uživatelů si Second Life nainstaluje, spustí, věnuje mu pár hodin a pak už se tam nevrátí.

Lehké ale není ani zaujmout ty, kteří si virtuální svět oblíbili. Pokud nechce firma za návštěvu platit, přitáhnout lidi do firemního sídla je nesnadný úkol. Pro otrlejší marketingové manažery bych ale přece jen jeden tip měl. Podobně jako na celém internetu (a ostatně i v reálném životě), také v Second Life fungují dvě zaručená hesla: sex a dárek zdarma. Zlé jazyky tvrdí, že nejnavštěvovanějšími objekty ve virtuálním světě jsou nevěstince nebo sex shopy a jednou z nejžádanějších „komodit“ virtuální genitálie. Jistě, nabízení sexuálních služeb není aktivita, jíž by se chtěla seriózní firma prezentovat. Přesto stojí za zvážení. Když si totiž vystavíte inzerát „Každý účastník firemní prezentace obdrží penis zdarma“, můžete se vsadit, že ani deset přednáškových sálů neuspokojí zájem virtuálních posluchačů.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Dotace na fotovoltaiku: Od září až 150 tisíc korun na větší systémy
5 aplikací, které vás ochrání před otravnými telefonáty z call centra
Jak mohou soukromé kuřácké kluby a spolky zničit restaurace, hospody i jejich majitele
Najděte si novou práci do září
Plná zaměstnanost v ČR: čím jsme si ji zasloužili?
Auta
Po Golfu dostal facelift i Volkswagen Golf Sportsvan.…
Další nádherná klasika na scéně. Gunther Werks představuje znovuzrozené Porsche 993
Když máte peníze, automobilky vám vyrobí opravdu cokoliv. Zde je důkaz
Mercedes-Maybach 6 Cabriolet ukazuje, jak budou vypadat superluxusní elektromobily
Test na pondělí: BMW M550i xDrive M Performance
Technologie
Ryzeny Mobile pro notebooky mají integrovanou grafiku „Vega 8“ nebo „Vega 10“
QLED netáhne tak, jak by Samsung chtěl. Špičkové TV proto zlevňuje až o 25 000 Kč
ABBYY FineReader 14: zaostřeno na PDF (vyzkoušeno)
Microsoft dosáhl milníku. Hlas rozpozná stejně dobře jako člověk
Netflix odmítl zaplatit další sezónu seriálu. Produkci Sense8 nabídl pornoweb
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít