Sex, dárky a firemní prezentace

15. září 2008, 08:00 - Jan Němec
15. září 2008, 08:00

Také v Second Life fungují dvě zaručená hesla: sex a dárek zdarma.

Second Life je rozporuplný projekt. Má mnoho vášnivých obhájců i odpůrců. Jedni hovoří o skvělé budoucnosti, kdy bude svůj virtuální život žít každý, bude mít virtuální známé a bude navštěvovat virtuální koncerty, restaurace, ale i přednášky nebo školení. Druzí oponují, že lidé ještě dlouho budou dávat přednost reálnému světu před jakýmsi nevydařeným Matrixem. Zda mají pravdu optimisté, nebo skeptici, zda Second Life skončí „splasknutím“ jako další v řadě internetových bublin, nebo zda doopravdy jednou přitáhne stovky milionů lidí, rozsoudí až čas.

Masáži o výjimečnosti virtuálního světa neodolaly ani mnohé známé firmy. Začaly do Second Life vstupovat a sledovaly tím především marketingové cíle. Jenže někteří brzy vystřízlivěli. Pro marketingové účely je totiž prozatím nepříliš vhodný. Pohybuje se zde totiž málo lidí, jež by mohla virtuální kampaň účinně zasáhnout.

Příčina vylidnění virtuálního světa se dá vysvětlit snadno. Second Life není počítačovou hrou v pravém slova smyslu. Nenabízí zábavu v prvním plánu. Virtuální Second Life vyžaduje od „hráčů“ vlastní iniciativu; zábavu si musejí sami hledat. Kdo rád lenoší v normálním životě, ten bude ležet i na virtuálním gauči a sledovat virtuální televizi nebo popíjet pivo ve virtuální restauraci. Není proto divu, že velká část nových uživatelů si Second Life nainstaluje, spustí, věnuje mu pár hodin a pak už se tam nevrátí.

Lehké ale není ani zaujmout ty, kteří si virtuální svět oblíbili. Pokud nechce firma za návštěvu platit, přitáhnout lidi do firemního sídla je nesnadný úkol. Pro otrlejší marketingové manažery bych ale přece jen jeden tip měl. Podobně jako na celém internetu (a ostatně i v reálném životě), také v Second Life fungují dvě zaručená hesla: sex a dárek zdarma. Zlé jazyky tvrdí, že nejnavštěvovanějšími objekty ve virtuálním světě jsou nevěstince nebo sex shopy a jednou z nejžádanějších „komodit“ virtuální genitálie. Jistě, nabízení sexuálních služeb není aktivita, jíž by se chtěla seriózní firma prezentovat. Přesto stojí za zvážení. Když si totiž vystavíte inzerát „Každý účastník firemní prezentace obdrží penis zdarma“, můžete se vsadit, že ani deset přednáškových sálů neuspokojí zájem virtuálních posluchačů.

Mohlo by vás zajímat

Finance
Kde vám zítra za vysvědčení dají slevu nebo dárek?
Kolik si koupíte za 1000 Kč na dovolené v Turecku nebo v Chorvatsku?
10 věcí, které by měl OSVČ znát o placení zdravotního pojištění
Hypotéky jsou více regulované a dražší, přesto zájem o ně roste
Co je třeba mít při silniční kontrole u sebe, abyste nedostali pokutu?
Auta
Totálka do šrotu? Kdepak. Z těchto vraků dělají v Rusku…
Pouštní supersport Zarooq SandRacer 500 GT jde do výroby. Stojí přes 10 milionů
Galerie: Range Rover nafocený na nejhezčích místech Severní Ameriky. Pokochejte se
BMW chystá ostré SUV X3 M jako soupeře pro Porsche Macan Turbo
Renault-Alpine A110 vypadá při testování na Nordschleife docela schopně
Technologie
iPhone slaví 10 let. Na svět přišel bez MMS, Javy, Flashe, GPS i videa
Potvrzeno: Samsung chystá duální foťák a okopíruje přitom princip od Huawei
Laserový projektor od Xiaomi vykouzlí 150palcový obraz jen 50 cm od stěny
NAND Flash se zápisem QLC je skutečností. Toshiba ji začíná vyrábět, jeden čip má 96 GB
Virtuál Kaktus zruší FB zdarma i zpomalené surfování. Data ale budou levnější
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít