Sex, dárky a firemní prezentace

15. září 2008, 08:00 - Jan Němec
15. září 2008, 08:00

Také v Second Life fungují dvě zaručená hesla: sex a dárek zdarma.

Second Life je rozporuplný projekt. Má mnoho vášnivých obhájců i odpůrců. Jedni hovoří o skvělé budoucnosti, kdy bude svůj virtuální život žít každý, bude mít virtuální známé a bude navštěvovat virtuální koncerty, restaurace, ale i přednášky nebo školení. Druzí oponují, že lidé ještě dlouho budou dávat přednost reálnému světu před jakýmsi nevydařeným Matrixem. Zda mají pravdu optimisté, nebo skeptici, zda Second Life skončí „splasknutím“ jako další v řadě internetových bublin, nebo zda doopravdy jednou přitáhne stovky milionů lidí, rozsoudí až čas.

Masáži o výjimečnosti virtuálního světa neodolaly ani mnohé známé firmy. Začaly do Second Life vstupovat a sledovaly tím především marketingové cíle. Jenže někteří brzy vystřízlivěli. Pro marketingové účely je totiž prozatím nepříliš vhodný. Pohybuje se zde totiž málo lidí, jež by mohla virtuální kampaň účinně zasáhnout.

Příčina vylidnění virtuálního světa se dá vysvětlit snadno. Second Life není počítačovou hrou v pravém slova smyslu. Nenabízí zábavu v prvním plánu. Virtuální Second Life vyžaduje od „hráčů“ vlastní iniciativu; zábavu si musejí sami hledat. Kdo rád lenoší v normálním životě, ten bude ležet i na virtuálním gauči a sledovat virtuální televizi nebo popíjet pivo ve virtuální restauraci. Není proto divu, že velká část nových uživatelů si Second Life nainstaluje, spustí, věnuje mu pár hodin a pak už se tam nevrátí.

Lehké ale není ani zaujmout ty, kteří si virtuální svět oblíbili. Pokud nechce firma za návštěvu platit, přitáhnout lidi do firemního sídla je nesnadný úkol. Pro otrlejší marketingové manažery bych ale přece jen jeden tip měl. Podobně jako na celém internetu (a ostatně i v reálném životě), také v Second Life fungují dvě zaručená hesla: sex a dárek zdarma. Zlé jazyky tvrdí, že nejnavštěvovanějšími objekty ve virtuálním světě jsou nevěstince nebo sex shopy a jednou z nejžádanějších „komodit“ virtuální genitálie. Jistě, nabízení sexuálních služeb není aktivita, jíž by se chtěla seriózní firma prezentovat. Přesto stojí za zvážení. Když si totiž vystavíte inzerát „Každý účastník firemní prezentace obdrží penis zdarma“, můžete se vsadit, že ani deset přednáškových sálů neuspokojí zájem virtuálních posluchačů.

Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče