Article, show

Šestá generace přichází

08. prosince 2008, 00:00 - Erich Handl
08. prosince 2008, 00:00

Na český trh přichází již šestá generace Volkswagenu Golf.

Má to být nejtišší verze všech dob, vystrojená už v základu opulentní výbavou. Značka v tuzemsku spoléhá i na relativně nízkou základní cenu 359 900 korun.

Historie modelové řady Golf se začala psát v roce 1974, kdy už šel z módy starší Brouk. Golf tehdy opustil tradici motoru uloženého vzadu a vsadil na kompaktní samonosnou karoserii s vpředu uloženým motorem. Vůz se začal velmi dobře prodávat. Oproti svému předchůdci byl rychlejší a jízda s ním byla bezpečnější.

Golf s malým čtyřválcovým motorem 1,1 litru o výkonu 37 kilowattů dosahoval rychlosti až 140 kilometrů v hodině. S větším zážehovým motorem 1,5 litru a výkonem 51 kilowattů jezdil až 160kilometrovou rychlostí. To byl na sedmdesátá léta slušný výkon. Za 34 let výroby Golfu se vystřídalo pět generací.

Jaká je ta letošní šestá? „Tvar karoserie auta stále vychází z původního konceptu, je to tedy vůz s krátkým předním a dlouhým zadním převisem a silným zadním sloupkem. Zůstávají také tradiční kulatá přední světla a šikmá záď. Koncept tak vychází z původní předlohy, má však spoustu nových prvků. Mřížka čelní masky je užší, blatníky mají výrazné oblouky a zapracovali jsme i na takových detailech, jako jsou zrcátka,“ řekl českým novinářům přímo v místě výroby, německém Wolfsburgu, jeden z designérů auta Andreas Mindt.

V Česku má kromě tradice a designu přitáhnout zákazníky i cena, která dává zapomenout na někdejší Golfy za půl milionu korun. „Budeme startovat na 359 900 korunách za základní třídveřovou verzi s benzinovým motorem 1,4 litru a výkonem 80 kilowattů,“ doplnil šéf českého Volkswagenu Vratislav Strašil.

Cena zahrnuje ESP, airbagy včetně kolenního, palubní počítač, klimatizaci a rádio. Za příplatek 4900 korun přitom lze získat ve stejné výbavě pětidveřovou verzi. Dvoulitrový turbodiesel bude k mání od 461 700 korun. Chybět nebudou ani úchyty dětských sedaček Isofix, elektricky ovládaná přední okna a elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Konec vesnických prodejen? Vyřeší jejich ztrátovost dotace?
"Bude to dobrý rok," banky a stavební spořitelny počítají výsledky v polovině roku 2017
Papíry jsme jim nevytiskli aneb o reálném založení chovné stanice
Připojištění na dovolenou? Nutnost, nebo zbytečnost?
Poroste rychleji USA nebo eurozóna? MMF upravil předpovědi
Auta
Škoda odstartovala sériovou výrobu modelu Karoq. První…
První autonomní Kamaz bude nasazen během fotbalového mistrovství
Po Francii chce prodej aut se spalovacím motorem zakázat také Velká Británie
Galerie na středu: Na tyto tříválce vám nestačí ani půl milionu
Německo chce neupraveným autům z aféry Dieselgate odebrat registraci
Technologie
Podoba referenčního Radeonu RX Vega je venku. AMD ho chce stavět proti GTX 1080
Ransomware v posledních dvou letech vydělal přes 25 milionů dolarů
Chrome 60 lepí 40 děr a podporuje Touch Bar na nových Macboocích Pro
Core i7-8700K má prý turbo 4,7 GHz. I při zátěži šesti jader může běžet nad 4 GHz
Web si oddychne. Adobe plánuje ukončit vývoj a podporu a Flashe v roce 2020
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít