Servisní koncepty přinášejí nové možnosti

30. května 2005, 00:00 - TOMÁŠ JOHÁNEK
30. května 2005, 00:00

OPRAVY AUTOMOBILŮ Reforma pravidel hospodářské soutěže při prodeji a opravách automobilů přinesla v loňském roce rozsáhlé změny také do servisů. Cílem celé reformy je především zvýšit konkurenci v oboru. Zákazník může nyní využívat širší nabídky i finančních výhod při nákupu a servisu vozidel.

OPRAVY AUTOMOBILŮ

Reforma pravidel hospodářské soutěže při prodeji a opravách automobilů přinesla v loňském roce rozsáhlé změny také do servisů. Cílem celé reformy je především zvýšit konkurenci v oboru.

Zákazník může nyní využívat širší nabídky i finančních výhod při nákupu a servisu vozidel. V oblasti oprav automobilů pak majitelé vozidel získali snazší přístup k poprodejním opravám za nižší ceny. Od loňského roku především platí pravidlo, že majitel nemusí se svým autem jezdit na běžnou údržbu a opravy pouze do značkového servisu.

„Může nechat vůz v jakékoli autoopravně, která ale musí splňovat určité podmínky. Například musí zajistit, aby při opravě byly používány originální nebo kvalitativně rovnocenné náhradní díly,“ říká prezident Sdružení importérů součástek automobilů Jiří Sýkora.

BUDOUCNOST SPOČÍVÁ VE ŠPIČKOVÉ DIAGNOSTICE

Jednoznačně lze říci, že budoucnost autoopravárenství v současné době nespočívá jen ve včasném zásobování kvalitními náhradními díly, ale především ve špičkové diagnostice, aktualizovaných technických informacích a pravidelném vzdělávání servisních odborníků. Tuto filozofii odráží právě takzvaný Servisní koncept, o kterém se bude hodně hovořit na nadcházejícím mezinárodním autosalonu v Brně.

Koncept klientům především usnadňuje přístup ke kvalitnímu přístrojovému vybavení, k systematickému vzdělávání a také k potřebným informacím. „Na pravidelnou údržbu a servis vozu existuje řešení, které si jeho majitel může zvolit z nabídky ležící někde uprostřed mezi značkovým dealerem/autoservisem a nezávislou autoopravnou,“ říká například Lenka Křivancová, product manager Servisních konceptů společnosti Bosch.

NABÍDKA NA TRHU ROSTE

Servisní koncept není nyní již pouze otázka jedné sítě servisů, ale nabídka na trhu neustále roste. Například již zmíněný koncept firmy Bosch využívá zázemí největšího světového dodavatele automobilových částí a systémů. Servisní koncept AutoProfiteam přináší tým značkových i neznačkových autoopraven, distributorů a prodejen náhradních dílů i autopříslušenství, školicích zařízení, dodavatelů techniky a dalších partnerů.

„Naším cílem je utvářet vnímání pojmu AutoProfiteam jako záruky profesionálních služeb v celostátní síti a jako správnou adresu pro komplexní péči o jeho vozidlo,“ uvádí Robert Babor, marketing manager společnosti APM-Automotive. Nový koncept autoservisů rozvíjí na českém trhu již od roku 2001 společnost Temposervis. Provozovny temposervisů jsou budovány v obchodních zónách, aby zákazník mohl opravu spojit s nákupem v obchodním centru. „Specializujeme se na údržbu a rychlé opravy osobních a dodávkových automobilů běžných značek, a to i bez objednání a na počkání,“ představuje v krátkosti další z projektů Tomáš Popelka z Temposervisu.

Foto popis| foto: Profit - Martin Siebert

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče