Sehnat konkrétní typ není jednoduché

30. května 2005, 00:00 - JIŘÍ PINKA, TOMÁŠ JOHÁNEK
30. května 2005, 00:00

OJETÉ DODÁVKY Užitkový automobil je základním pomocníkem drtivé většiny malých a středních podnikatelů. Ojetou dodávku lze koupit v celé řadě autobazarů. Opatřit si konkrétní typ s předem zvolenými parametry však není snadné. Podnikáme a chceme koupit ojetou dodávku.

OJETÉ DODÁVKY

Užitkový automobil je základním pomocníkem drtivé většiny malých a středních podnikatelů. Ojetou dodávku lze koupit v celé řadě autobazarů. Opatřit si konkrétní typ s předem zvolenými parametry však není snadné.

Podnikáme a chceme koupit ojetou dodávku. Máme ale konkrétní představu: Mělo by jít o Ford Tranzit, starý maximálně pět let, který má najeto kolem 150 tisíc kilometrů.

Možnosti, jak sehnat požadovaný automobil, jsou celkem tři: poptat se v klasických autobazarech, využít nabídky internetových serverů zabývajících se prodejem ojetin nebo se obrátit na firmy, které jsou schopny požadovaný automobil dovézt ze zahraničí.

Zajímala nás nejen informace, zda je daný vůz k dispozici, ale také existujíli možnosti jeho financování. A pokud vůz v nabídce bazaru nebyl, můžeme si ho objednat?

CHCE TO TRPĚLIVOST

V Autobazaru Centrum v Hradci Králové, který inzeruje více než sto třicet vozidel skladem, jsme s konkrétní poptávkou nepochodili. Jeho pracovník nám ovšem nabídl stejnou značku - sice o dva roky starší, ale „jen“ se 118 tisíci najetými kilometry. Automobil v červené barvě měl nákladový prostor zvýšený o třicet centimetrů. Přišel by nás na 139 tisíc korun a mohli jsme si vybrat financování na leasing, nebo úvěrem. Možnost objednání vozu nám zde nenabídli.

Požadovaný automobil jsme nenašli ani při namátkovém hledání v internetové nabídce v Autobazaru Lomnice nad Popelkou, která mimo jiné inzeruje užitkové vozy.

Neuspěli jsme ani v autobazaru Conti CZ v České Třebové. „Nemáme. Sehnat vůz s těmito parametry do pěti let stáří - a aby vypadal slušně - je problém,“ řekl nám jeho pracovník. Na otázku, zda si můžeme takový vůz objednat, nám doporučil pouze další hledání.

Rovněž v třebíčském Autocentru Hrotovická požadovaný Ford Tranzit neměli. Bez obalu nám doporučili obrátit se na některou ze souhrnných internetových nabídek různých dalších firem.

ÚSPĚCH NA SEVERU MORAVY I V PRAZE

Štěstí jsme měli v Areálu Auto Dohnal v Olomouci. Pracovnice autobazaru nám sdělila, že k dispozici je Ford Tranzit 2.0 za 351 050 korun včetně DPH. Vůz vyrobený v roce 2002 měl najeto sto šest tisíc kilometrů, ve výbavě mimo jiné dva airbagy a servořízení. Záhy se navíc dovídáme, že auto je zlevněno o výši DPH na celkových 339 tisíc korun. Nákup lze financovat leasingem, nebo na úvěrové splátky.

Okamžitě jsme uspěli také v ostravském Autobazaru Maxi, který se specializuje na užitkové a dodávkové automobily. Ford Tranzit 2.0 s rokem výroby 2002 a se sto třiceti tisíci najetými kilometry bychom zde pořídili za 390 tisíc korun plus DPH. Pracovník autobazaru se nás mimo jiné vyptával, jaké máme požadavky na velikost přepravního prostoru. Nabídl nám rovněž vozy Fiat Ducato a peugeoty Boxer. Firma inzeruje prodej aut na leasing a protiúčet.

Bez větších problémů by se dodávka Ford Tranzit dala sehnat i v Praze, hned celou řadu jich má v nabídce jeden z největších českých autobazarů Auto Esa. Pracovnice jejich call centra nám okamžitě zjistila, zda je požadovaný vůz k dispozici. Nabídla také možnosti financování jeho nákupu - samozřejmostí je leasing s podmínkou, že u ojetých vozů se výše akontace musí pohybovat minimálně od 30 procent ceny kupovaného vozu výše.

HODNĚ POMŮŽE INTERNET

Nejjednodušším způsobem, jak sehnat požadované ojeté vozidlo konkrétních parametrů, je internet. Například po zadání údajů na serveru Auto.cz se objevilo hned pět nabídek, splňujících uvedená kritéria. Až na jeden se však tyto vozy nacházejí v pražských autobazarech, což může být pro zájemce z opačného koutu republiky problém. Server dále poskytuje informace o karoserii, barvě vozu, typu, objemu a výkonu motoru, roku výroby, termínu příští technické kontroly, počtu najetých kilometrů a o nadstandardní výbavě.

Prakticky stejné údaje (v jiné grafické úpravě) včetně fotografií většiny nabízených vozů lze nalézt i na serveru TipCars.cz. Celková nabídka ojetých dodávek Ford Tranzit je tam ještě výrazně vyšší. Po zadání požadavku server vyhledal desítky těchto vozů, splňujících podmínku věku - nikoli však již podmínku požadovaného objemu najetých kilometrů. Dostali jsme také informaci, zda je možné vozidlo pořídit na leasing, či nikoliv.

POSLEDNÍ MOŽNOSTÍ JE DOVOZ

Když zájemce o koupi ojetého Tranzitu neuspěje ani na internetu, zbývá mu poslední možnost: nechat si auto dovézt ze zahraničí firmou, která se touto činností zabývá. Jednou z nich je například brněnská společnost Eurocar. Přestože je - podle jejích pracovníků - sice hlavní náplní práce této firmy dovoz ojetých osobních aut, sehnat ojetou dodávku by prý také nebyl problém. Stačí k tomu zadání potřebných údajů - tedy zejména typ vozu, požadované stáří, počet najetých kilometrů, objem motoru a výbava vozu. Dovážejí se výhradně vozy do osmi let stáří, které se mohou bez větších problémů registrovat v Česku. Termín dodání objednaného vozu bývá obvykle mezi jedním až dvěma týdny.

Foto popis| Dodávek je v autobazarech dost - ovšem jen pokud nemáte konkrétnější přání.

Foto autor| foto: Profit - Jiří Příhonský

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče