Šéf Porsche Inter Auto CZ: Panamera míří do Česka

24. září 2009, 06:19 - Erich Handl
24. září 2009, 06:19

Porsche začalo v Česku 12. září prodávat exkluzivní model Panamera. Jde o autopro úspěšné byznysmeny, které konkuruje Mercedesu třídy S nebo limuzínámMaserati či Bentley.

Autor: Porsche

Panamera je v prodeji zhruba týden, kolik zájemců z Česka si už limuzínu objednalo?

Datum 12. září je sice oficiálním termínem pro zahájení evropských prodejů modelu, ale objednávky jsme přijímali již dříve. V této chvíli evidujeme více než 30 zájemců.

Kdo je typickým zákazníkem?

PORSCHE PANAMERA
Panamera je po terénním modelu Cayenne druhým „velkým“ Porsche na českém trhu. Základní varianta S se prodává za téměř 2,7 milionu korun, vrcholná verze Turbo vyjde na 3,6 milionu korun. Vůz má pod kapotou podélně uložený osmiválec s přímým vstřikováním paliva a objemem 4,8 litru, základní nepřeplňovaná verze poskytuje výkon 294 kilowattů. Základní Panamera S má jako jediná verze přímo řazenou převodovku, stejně jako ostatní varianty bude ovšem v nabídce i s dvouspojkovou převodovkou PDK. Panamera bude konkurovat jak supersportovním, tak i luxusním sedanům.

Jsou to úspěšní podnikatelé a manažeři, mezi objednavateli jsou také známí sportovci. Jejich jména nemůžu zveřejňovat. Obecně lze říci, že jde většinově o uživatele exkluzivních aut značek Audi, Mercedes-Benz nebo BMW, kteří nyní chtějí zkusit Porsche. Druhou skupinou jsou vlastníci sportovního Porsche 911, kteří si k němu přikupují i větší limuzínu.

Jak se v letošním krizovém roce daří značce Porsche v Česku?

Díky několika různým okolnostem na nás krize nedolehla. Velmi nám pomohla dubnová legislativní změna, která zbavila podnikatele povinnosti montovat do auta kvůli odpočtu DPH přepážku. Z našich aut nabízel tuto možnost jen velký model Cayenne. Nyní si podnikatelé můžou uplatnit odpočet i u menších sportovních modelů. Navíc jsme uvedli na trh hned dvě novinky, dieselový Cayenne a nyní Panameru. Předpokládám, že letošní prodeje Porsche v České republice dosáhnou historicky rekordní hranice 200 vozů.

Společnost Porsche Inter Auto neprodává jen vozy Porsche, nabízíte také volkswageny, audi a škodovky. Jak se vám daří u těchto značek?

U nich jsme samozřejmě krizi pocítili, ale nejde o zásadní pokles prodejů. Volkswageny se prodávají stále dobře, zájem o vozy Audi a Škoda se trochu zmenšil. S celkovými prodeji kolem 13 000 aut ročně stále zůstáváme jedničkou mezi dealery nových vozů.

Automobilky Volkswagen a Porsche budou fúzovat. Nebude se to týkat i jejich českých dovozců? Nepřipravuje se spojení firem Import Volkswagen Group a Porsche Inter Auto CZ?

Nic takového se nechystá. V Česku působíme úspěšně už osmnáct let a není důvod to měnit.

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče