Šéf marketingu E.ON: Talentů si vážíme

29. června 2010, 14:00 - Jiří Němeček
29. června 2010, 14:00

Péče o životní prostředí může být dána i ochotou spořit energiemi. To je i cílem soutěže E.ON Energy Globe Award. „Mládeži věnujeme velkou pozornost,“ říká Martin Dvořák, šéf marketingu E.ON.

Autor: E.ON

O kterou ze sedmi kategorií vámi vyhlašované soutěže je v Česku největší zájem?

Největší počet projektů byl podán v kategorii Země. Tradičně je tak o projekty v oblastech stavby, energetické plodiny či zemědělství největší zájem. V letošním roce jsme zavedli novou kategorii Kutil, která je určena všem domácnostem, respektive kutilům, kteří si realizovali jakýkoli projekt související s hospodárným využitím energie. I o tuto kategorii je velký zájem.

Musí vítězové vyhranou sumu použít na konkrétní účely nebo si s nimi mohou dělat, co chtějí?

Největší finanční ohodnocení ve výši 300 tisíc korun je v kategorii Mládež. A právě v této kategorii je i vzhledem k edukativnímu efektu nutné věnovat odměnu na energeticky úsporná opatření (třeba ve školách). Ostatní kategorie tuto podmínku nemají.

Myslíte, že soutěží v kategorii Mládež dokážete třeba zaujmout pro studium budoucí energetiky?

Myslím, že vliv na studia budoucích energetiků nemá pouze kategorie Mládež, ale celá soutěž, jak já s oblibou říkám „ekologický Oskar“. Oblast hospodárného využívání energií bude nabývat na důležitosti a energetika tak bude jedním z předních témat u nás i ve světě.

Sledujete i po soutěži kariéru některých studentů? Inovativních nápadů studentů si velmi vážíme. Dobré projekty si zkrátka zaslouží pozornost a energetická společnost E.ON chce i na-dále velmi intenzivně spolupracovat s akademickou sférou a tak společně přispívat k trvale udržitelnému rozvoji v oblasti energeticky, ale i dopravy či hospodárného využívání energií v širším smyslu. Podporujete vedle ceny v soutěžích žáky a studenty i jinak? Každoročně věnuje energetická společnost E.ON mládeži velkou pozornost. Ať už jde o Bambiriádu, což je celostátní přehlídka činnosti organizací, které pracují s dětmi a mládeží, nebo výukový program Malá energetická akademie, který dětem různými cestami rozvíjí znalosti v oblastech jako je energetika, energetická efektivita, bezpečnost, obnovitelné zdroje, ochrana přírody a podobně. Nabízíme také speciální rozvojový Trainee program pro absolventy vysokých škol s nadprůměrnými výsledky, který představuje příležitost poznat různá oddělení skupiny E.ON Czech se zaměřením na ekonomickou, ale i technickou oblast včetně školení osobního a profesního rozvoje. Letos organizujeme již šestý ročník E.ON ČR Junior Cup – sérii fotbalových turnajů pro hráče do deseti let včetně bohatého doprovodného programu pro rodiny s dětmi. Prostřednictvím E.ON Energy Trucku navštěvujeme především základní školy s atraktivním naučně zábavným programem zaměřeným na efektivní využívání energie a alternativní zdroje energie pod názvem MisePlus+. Probojoval se už některý český projekt do celosvětového finále?

Do světového klání postoupil vítěz prvního ročníku E.ON Energy Globe Award ČR obec Měňany se svým projektem „Centrální obecní vytápění na biomasu“. Energy Globe World Award se konal u příležitosti předsednictví České republiky v Radě EU loni v Praze za účasti 769 projektů ze 111 zemí.

Proč se energetická společnost angažuje v projektech s cílem snížit spotřebu energie?**

Intenzivně vnímáme dlouhodobé potřeby našich zákazníků ve smyslu pomoci udržet jejich účet za energii na přijatelné výši. V budoucnosti očekáváme více zákazníků, kteří budou chtít optimalizovat spotřebu a budou spokojenější se svým dodavatelem energie. Nezanedbatelným faktem bude i celkový přínos k pozitivnímu klimatickému efektu.

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče