Sedm samostatných sedadel

04. prosince 2006, 00:00 - ERICH HANDL
04. prosince 2006, 00:00

VYZKOUŠELI JSME - KIA CARNIVAL IIKorejská Kia nabídla zájemcům o sedmimístné vozy další verzi svého MPV Carnival. Podnikatele láká zejména odpočtem DPH.Nový Carnival se sice předchozí verzi dost podobá, ale nemá s ní prý společný ani jeden díl.

VYZKOUŠELI JSME - KIA CARNIVAL II

Korejská Kia nabídla zájemcům o sedmimístné vozy další verzi svého MPV Carnival. Podnikatele láká zejména odpočtem DPH. Nový Carnival se sice předchozí verzi dost podobá, ale nemá s ní prý společný ani jeden díl. Druhá generace vozu je proto o 1,2 centimetru kratší, ale zároveň o 2,5 centimetru vyšší a o také o něco širší. Největší změna je vidět v interiéru. Dosavadní model měl vpředu dvě sedadla, v prostřední řadě také dvě a vzadu tři. Nyní je trojmístná lavice uprostřed a ve třetí, poslední řadě je už jen dvousedadlo. Tato konfigurace umožňuje, aby vůz zůstal plně pětimístný i po montáži dělicí přepážky pro kategorii N1. Zachovány zůstaly také posuvné boční dveře, které ve vyšších výbavách dostaly praktické elektrické ovládání. Elektriku nemají jen dveře, ale také například zadní výklopná okénka. Celá kabina působí elegantnějším dojmem, do kufru se vejde 364 až 3440 litrů nákladu, podle uspořádání sedadel. Jediné, co nás při testu v kabině zklamalo, byla skutečnost, že volant lze stavět jen výškově. Jak se s autem podniká? Vůz pohání vznětový přeplňovaný čtyřválec 2,9 litru, který dostal nové turbodmychadlo s měnitelnou geometrií lopatek (systém VGT). Tím se zvýšil výkon motoru na nynějších 136 kilowattů. Při testu byl pružný, rychlý a přitom úsporný. Vešli jsme se s přehledem do 7,8 litru na sto kilometrů jízdy, udávaných výrobcem. Základní převodovka je manuální pětistupňová, na přání se dodává automatická pětistupňová s možností sekvenčního řazení. Hlavním tahákem auta ale není motor, nýbrž variabilní kabina. Mezi předními sedadly je praktický sklápěcí stolek, další jsou na zadní straně opěradel prvních dvou řad sedadel. Ve stolek se po sklopení opěradla může proměnit i prostřední sedadlo ve druhé řadě sedadel. Auto tedy může sloužit jako pohodlný mikrobus pro sedm lidí. Sedadla ve druhé a třetí řadě lze vyjmout, takže majitel má z auta malou dodávku, která uveze až výše zmíněných téměř 3500 litrů nákladu. Výsledek testu: Nový Carnival je praktické multifunkční auto za slušnou cenu, ovšem s jednou výhradou. V podnikatelské verzi N1 je homologován jen jako pětimístný, přepážka neumožňuje využívat třetí řadu sedadel. Kdo chce mikrobus, nebude mít možnost odpočtu DPH. TECHNICKÉ ÚDAJE model Kia Carnival II typ vozu sedmimístný van Motor vznětový čtyřválec Objem válců 2,9 litru Max. výkon 136 kilowattů Max. rychlost 197 km/hod Spotřeba 7,8 l/100 km Kufr 364 - 3440 litrů Cena 719 980 Kč JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ**

Nový Carnival nabízí možnost odpočtu DPH, ale je pak homologován jen jako pětimístný. Hodí se pro firmy, které potřebují jednou vozit více lidí, podruhé náklad. Využijí ho tedy zejména taxikáři, majitelé hotelů nebo společnosti provozující kyvadlovou dopravu na letiště.

Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče