Sedm míst bez odpočtu

02. dubna 2007, 00:00 - ERICH HANDL
02. dubna 2007, 00:00

Téměř všechny automobilky usilovně zbrojí ve stále populárnějším segmentu sportovně-užitkových aut. Jako poslední se na přelomu roku přidal i Chevrolet s modelem Captiva.

Captiva je středně velký terénní vůz, kterým chce Chevrolet konkurovat například Hondě CR-V, Toyotě RAV4 nebo Hyundai Tucsonu. Model navázal na koncept S3X z roku 2004. Na český trh přišel na přelomu loňského a letošního roku. Jedná se o pětidveřový automobil s délkou 4,6 metru, který nabízí možnost až sedmimístného uspořádání.

Karoserie má klínovitý profil, stejně tak jako opticky zvýrazněné blatníky nebo dynamicky řešený tvar zadní části bočních oken. Třešinkami na dortu jsou otvory na bocích za předními koly, které mají za úkol symbolizovat sportovní dravost.

Profit minulý týden otestoval sedmimístnou verzi Captivy poháněnou dvoulitrovým dieselem. Lze s tímto autem podnikat? Auto při testu ukázalo světlé i stinné stránky. Na silnici se chová dobře, perfektně sedí a motor moc nepije. Ale zase to není žádný silák, těch 110 kilowattů dokáže těžké auto dostat na sto kilometrů v hodině až za 10,6 sekundy.

Na asfaltu i v terénu musí řidič pořádně šlapat na plyn, aby se auto pohnulo. V terénu to platí dvojnásobně - Captiva má sice přiřaditelný pohon všech kol, ale není zde možnost redukce ani uzávěry diferenciálu. Takže stroj do těžkých podmínek vůbec nemůže. V nižší vrstvě bláta nebo sněhu se ale chová dobře, elektronika rozděluje výkon mezi všechna kola podle potřeby a auto při testu nezůstalo „viset“ ani v krkonošských závějích.

Co se týče interiéru a vybavení, přehršel místa tu zrovna není, ale výbava je už v základu solidní. V ceně jsou například čtyři airbagy a výše zmíněný přiřaditelný pohon všech kol. Například oproti Hyundai Tucson zde získá člověk ve standardu navíc i dálkově ovládané centrální zamykání, stabilizační systém ESP a automatickou klimatizaci. Za třetí řadu sedadel se připlácí 17 tisíc korun, ale je třeba vzít v úvahu, že je spíše nouzová.

Praktická je možnost složit je do podlahy, čímž se uvolní kufr. Z hlediska podnikatelů je ale minusem fakt, že ve verzi N1 s přepážkou je auto použitelné jen jako pětimístné. Na třetí řadu můžou zájemci zapomenout, protože na jejím místě je přepážka. Je tedy nutné si vybrat mezi odpočtem DPH nebo převážením více osob.

TECHNICKÉ ÚDAJE model Captiva 2.0 diesel

typ vozu pětidveřové SUV

motor vznětový čtyřválec

zdvihový objem 2 litry

max. výkon 110 kW

max. rychlost 186 km/hod

zrychlení 0-100 10,6 sekundy

spotřeba 7,4 l/100 km

kufr 465 litrů

cena 778 900 Kč

JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ

Captiva nabízí možnost odpočtu DPH a sedmimístné provedení. Potíž je v tom, že obě výhody nelze získat naráz. Podnikatelská verze N1 je totiž homologována jen jako pětimístná. Zájemce si tedy musí vybrat - buď mikrobus, nebo odpočet daně.

Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče