Sedm míst a motor z octavie

06. srpna 2007, 00:00 - ERICH HANDL
06. srpna 2007, 00:00

VYZKOUŠELI JSME - MITSUBISHI OUTLANDER Mitsubishi začalo spolupracovat s francouzským koncernem PSA a vznikl z toho terénní vůz. V Česku se prodává pod názvem Outlander. Má podnikatelskou verzi a i s daní vyjde na 800 tisíc korun. Současný Outlander nemá skoro nic společného s předchozí verzí, je to nové skutečně globální auto.

VYZKOUŠELI JSME - MITSUBISHI OUTLANDER

Mitsubishi začalo spolupracovat s francouzským koncernem PSA a vznikl z toho terénní vůz. V Česku se prodává pod názvem Outlander. Má podnikatelskou verzi a i s daní vyjde na 800 tisíc korun.

Současný Outlander nemá skoro nic společného s předchozí verzí, je to nové skutečně globální auto. Kromě toho, že ho vyrábějí Francouzi společně s Japonci, sdílí společný podvozek s americkými jeepy a pohání ho německý turbodiesel VW. Redakce Profitu vůz otestovala v sedmimístné verzi, která byla vybavena jednou zvláštností - elektronickou jednotkou pro zvýšení výkonu. Jak tento vůz vypadá a co umí?

Auto je středně velké SUV, které konkuruje například v Česku hojně prodávaným Hondám CR-V nebo Nissanu Murano. Má jednoduché křivky, vně i uvnitř vládne mírně sportovní atmosféra. Detaily v kabině jsou podřízeny praktičnosti, palubní deska se nám zdála přehledná, užitečná je řada odkládacích schránek. Škoda, že volant lze nastavit jen výškově.

Interiér je prostorný, to platí i o skoro 800litrovém kufru, z jehož podlahy lze vyklopit třetí řadu sedadel. U nich jsme zjistili první nedostatek, jejich vyklápění bylo dost složité a sedačky jsou kvůli nedostatku místa na nohy učeny jen pro děti. Pro převážení nákladu je ale kufr velmi praktický, druhou řadu sedadel lze posouvat a zvětšovat ložný prostor o osm centimetrů. U kabiny je třeba zmínit ještě jednu inovaci - její střecha je kvůli snížení těžiště vyrobena z hliníku.

Jaká byla jízda? Náš Outlander měl měkké pérování, ale v zatáčkách i terénu se držel dobře. Mezinápravový diferenciál auto nemá, ale nahrazuje jej elektromechanická lamelová spojka. Řidič může volit mezi pohonem předních kol pro asfalt, připojováním zadní nápravy a stálým záběrem na všechna čtyři kola. Outlander s ním zvládne bez problému lehký terén. Jak pracoval motor VW s výkonem 103 kW? Precizní, dobře utlumený a šetrný, dokáže jezdit i za šest litrů na sto kilometrů v hodině. Ale stovka kilowattů je trochu málo, vždyť stejný motor pohání třeba i o mnoho lehčí Škodu Octavia. Český dovozce tento handicap řeší nabídkou sady na zvýšení výkonu nazvané „Rallitronic Power Pack“, dodávané za necelých třicet tisíc korun. Tato jednotka přidá dalších 20 kilowattů a zvyšuje i točivý moment. Je to užitečná věc, ale výkon zvyšuje až u vyšších otáček, takže řidič musí mít stejně při šlapání na plyn hodně trpělivosti.

Výsledek testu? Outlander je praktický vůz na silnici i do terénu, který splňuje skoro všechny podmínky kompromisu mezi rodinným autem a vozem pro podnikání. Je dostatečně reprezentativní, šetrný a má velký kufr. Jen motor je trochu slabý, kdo chce akceleraci, musí si počkat do konce roku na silnější agregáty.

 TECHNICKÉ ÚDAJE model Mitsubishi Outlander 2,0 DI-D typ vozu sedmimístné SUV motor vznětový čtyřválec objem válců 2 litry výkon 103 kilowatty max. rychlost 187 km/h zrychlení 10,8 sekundy spotřeba 6,7 l/100 km kufr 771 litrů cena 799 900 Kč

JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ

Nový Outlander má možnost odpočtu DPH. Jeho nutností je ale instalace pevné montážní přepážky, která značně omezí využití třetí řady sedadel. Auto ocení taxikáři, řemeslníci, stavební firmy i ti podnikatelé, kteří potřebují reprezentativní vůz.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Plná zaměstnanost v ČR: čím jsme si ji zasloužili?
Obtěžují vás nevyžádané telefonáty? Návod, jak se jim vyhnout
O 20 % víc než loni: ceny bytů opět rostou
Mají Češi na elektromobil? Hyundai hodlá rozšířit dojezd až na 500 kilometrů
Víte, kdo vlastní vaši banku? Ital, Rus, Rakušan, nebo Čech?
Auta
Galerie: Škoda Karoq se chlubí digitálním přístrojovým…
Nové BMW Z4 slibuje svobodu, ale počkáte si na ni až do jara 2018
Kouzlo bohaté sklizně: Zkusili jsme, jak se řídí moderní kombajn
Jeden Velorex 16/250 se dostal až do Chicaga. Teď je po renovaci a stojí přes 300 tisíc
Nokia 8 je tady. Znovuzrozená značka konečně představila špičkový telefon
Technologie
Intel už má 15W čtyřjádra pro notebooky v ceníku i s parametry, vydání je blízko
Na počítače míří nový Skype. Nebude to taková divočina jako mobilní verze
Asus se úplně zbláznil. Uvedl 6 až 12 nových Zenfonů 4
GPS, laser a bohatá sklizeň: Zkusili jsme, jak se řídí moderní kombajn
Postrach fotografů a fotobank. Google umí perfektně odstranit vodoznak
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít