Sedan z osmé generace

01. října 2007, 00:00 - Erich Handl
01. října 2007, 00:00

Vedle dynamického modelu Civic Type-R uvedla japonská Honda na český trh také čtyřdveřovou verzi sedan. Je to typický rodinný vůz, použitelný také jako referentské auto. Oproti hatchbacku slibuje více komfortu a větší kufr.

Vyzkoušeli jsme – honda civic Vedle dynamického modelu Civic Type-R uvedla japonská Honda na český trh také čtyřdveřovou verzi sedan. Je to typický rodinný vůz, použitelný také jako referentské auto. Oproti hatchbacku slibuje více komfortu a větší kufr.

Modelová řada Civic existuje od začátku sedmdesátých let. Vozy pro Evropu se od poloviny let devadesátých montují ve Velké Británii. Po celém světě se za více než třicet let prodalo přibližně 16 milionů civiků.

Současná osmá generace je známa především avantgardním hatchbackem R, pro usedlejší podnikatele má Honda připraven protáhlejší sedan. Linie karoserie jsou pozvolné a přecházejí do hranaté zádě s kufrem o objemu 375 litrů. Přední světlomety mají nahoře ostrou hranu a mírné zaoblení odspodu, přídi kromě nich dominuje mohutný nárazník. Vůz je koncipován jako komfortní auto s dostatkem místa pro pět cestujících. V nabídce jsou dva benzinové motory, slabší s objemem 1,3 litru a silnější 1,8 verze a také dvě převodovky – manuál a automat. Nejlevnější model je k mání za 539 tisíc korun.

Redakce Profitu vyzkoušela minulý týden verzi s výkonnější jednaosmičkou. Už po usednutí do auta je zřejmé, že na prvním místě je komfort. Posádka sedí v širokých sedadlech skoro jako v obýváku, interiér není tak futuristický jako v hatchbacku. Jen palubní deska si zachovala dynamiku, se dvěma kapličkami umístěnými nad sebou a prolamovanými tvary plastů. Zachován byl tříramenný sportovní volant s ovladači.

V masivním středovém tunelu jsme našli prostor až na 20 kompaktních disků a další odkládací prostory. Zklamalo nás naopak špatné boční vedení předních sedadel, které ale zachraňuje středová loketní opěrka, která je dostatečně široká, aby se o ni mohli opřít řidič i spolujezdec.

A co jízda? Náš 1,8 patřil k nové technologické generaci motorů Honda, podle výrobce by měl nabízet srovnatelný výkon s dvoulitrovým motorem při spotřebě srovnatelné s motorem se zdvihovým objemem 1,6 litru. A zřejmě to je pravda. Téměř nehlučný agregát disponuje výkonem 103 kilowatty, přičemž spotřeba paliva v kombinovaném režimu dosahuje hodnoty 6,6 litru na sto kilometrů jízdy.

O úspory paliva se stará inteligentní systém i-VTEC, který ovládá časování ventilů při rozjezdu a akceleraci pro dosaže-

ní co nejvyššího výkonu a točivého momentu. Zrychlit z nuly na stovku vůz dokáže za devět sekund, maximální rychlost končí na 200 kilometrech za hodinu. Druhým příjemným překvapením kromě motoru byl pětistupňový automat, který dobře reagoval na pokyny plynu a ladil s motorem. Měl možnost ručního manuálního řazení pod volantem a sportovní režim, díky kterému jsme při předjíždění ani moc nemuseli šlapat na plyn. Vlivem nového zavěšení kol vůz pohlcoval nerovnosti vozovky, držel stopu. Takže jediné, co nás při testech znervózňovalo, byla špatná viditelnost palubních ukazatelů v denním světle.

Civic sedan je komfortní auto, motor 1,8 lze doporučit. Tato motorizace má poměrně vysokou cenu (629 tisíc korun), která je ale vyvážena relativně opulentní výbavou. Do standardu patří mimo jiné spusta airbagů, VSA (stabilizační systém), rádio s CD, automatická klimatizace, dvousměrně nastavitelný volant, tempomat či chlazení přihrádky v přístrojovém panelu a elektricky ovládané střešní okno. ¨

Jak se hodí k podnikání

Honda Civic nemá v žádném ze svých provedení podnikatelskou verzi N1. Sedan s relativně objemným kufrem lze využívat jako kombinaci rodinného auta a stroje k občasnému převážení zboží nebo jako referentský vůz.

Technické údaje

  model Honda Civic sedan 1,8   typ vozu čtyřdveřový sedan

  motor benzinový čtyřválec

  objem válců 1,8 litru

  max. výkon 103 kilowatty

  max. rychlost 200 km/hod

  zrychlení 0-100 9 sekund

  spotřeba 6,7 l /100 km

  kufr 375 litrů

  cena 629 000 Kč

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Nejzadluženější státy světa
Když v cizině nabouráme, nebo nám auto ukradnou
Srovnaní cen potravin, nápojů a taxi v nejoblíbenějších dovolenkových destinacích
3x z poradny: vytýkací dopis, jak čerpat dovolenou, daň z příjmu
Státní dluh USA, Činy, Ruska a dalších zemí. Kolik dluží domácnosti a firmy?
Auta
Test ojetiny: Ford Mondeo je už v letech a nabídka pěkných…
Porsche připravuje Boxster a Cayman GTS. Čtyřválcový motor ale zůstane
Retro na neděli: Dixi DA-1 3/15 slaví 90 let jako vůbec první BMW
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka vyhnout
Audi, BMW a Mercedes upraví software milionům starších dieselů. Kvůli emisím
Technologie
Šestnáctijádro Intel Core i9-7960X by mohlo mít frekvenci 2,5 GHz, našlo se v Geekbench
Archos 50 Saphir: odolný obrněnec s velkým akumulátorem (recenze)
AMD neotevře kód své analogie Intel ME. Secure Processor zůstane „blackboxem“
Mapy.cz pro Android jsou kompletně offline včetně plánování tras
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka vyhnout
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít