Seat Leon Ecomotive: nejúspornější Španěl

03. prosince 2008, 00:00 - Erich Handl
03. prosince 2008, 00:00

Výrobci aut se letos vrhli na ekologii a začínají nabízet vozy s omezenými emisemi oxidu uhličitého.

Mercedes má řadu s názvem BlueEfficiency, značky Volkswagen a Mini se chlubí edicí BlueMotion. Do ekologie se nyní vrhnul i španělský Seat s vozy Ecomotive.

Na český trh nedávno přišel první vůz řady Seat Leon Ecomotive, jehož turbodiesel 1,9 litru se chlubí sníženými emisemi oxidu uhličitého ze 135 na 119 gramů na kilometr. Konstruktéři oproti běžnému Leonu totiž provedli změny na motoru, modifikovali převodovku a použili jiné pneumatiky.

Jedinou designovou změnou je označení Ecomotive na zadních, pátých dveřích. Pod kapotou vozu se nachází turbodiesel 1,9 TDI s filtrem pevných částic a výkonem 105 koní. Spolu s pětistupňovou převodovkou, která má o 8,2 procenta delší převodové stupně, dosahuje stejných výkonů jako běžný turbodiesel.

Hlavní výhodou Leonu Ecomotive je spotřeba. Činí údajně v průměru 3,9 litru na 100 kilometrů, na jednu palivovou nádrž lze tak ujet až 1500 kilometrů. Velkou měrou se na tom podílejí nové pneumatiky s minimálním valivým odporem a také nižší hmotnost vozu. Nový Seat je k dispozici ve dvou výbavách Reference a Stylance.

V únoru se u prodejců objeví další ekologický vůz této značky. Nový Seat Ibiza Ecomotive se poprvé ukázal na nedávném autosalonu v Paříži a je údajně nejekologičtějším vozem ve svém segmentu. Pohání jej motor 1.4 TDI /59 kW s filtrem pevných částic DPF, který má spotřebu paliva jen 3,7 litru na 100 kilometrů. Šetřivá Ibiza je prvním homologovaným vozem s pětidveřovou karoserií a klimatizací, který vykazuje hodnotu emisí oxidu uhličitého jen 98 gramů na kilometr. Žádný z konkurentů, jako je Ford Fiesta Econetic a Toyota iQ, nemůže v těchto dvou aspektech držet krok.

Ibiza Ecomotive dostala dokonce nedávno cenu „Ecobest 2008“ za nejlepší ekologický vůz roku. Cenu uděluje nezávislá porota motoristických novinářů z 15 zemí včetně České republiky. Nejdůležitějšími kritérii v hodnocení a výběru jsou mimo jiné pořizovací cena, servisní síť, distribuce náhradních dílů, univerzálnost, design a technologie.

Mohlo by vás zajímat

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

  • Největší mýty o bolesti zad

  • Profesor Sameš: Porucha lícního nervu není legrace

  • Rekola mění dopravu v českých městech

  • Roman Šmucler: Češky jsou posedlé zvětšováním prsou

  • Vinař Pavel Chrást: Víno se v Česku předražuje

  • Finance.cz pozvaly klienty na curling

  • Adam Hazdra: Třetina lidí je v práci nespokojených

Hry pro příležitostné hráče