Seat Ibiza Cupra TDI

03. srpna 2004, 00:00 - Erich Handl
03. srpna 2004, 00:00

I auto na naftu může být dravecŠpanělský SEAT přišel na český trhu s vylepšeným modelem Ibiza Cupra. Je poháněný turbodieselem 1.9 TDI o výkonu 160 koní, který prý z auta dělá nejvýkonnějšího vznětového reprezentanta své třídy.

 

Naftová Cupra je podle výrobce hotový dravec. Z klidu na 100 kilometrů v hodině zrychluje během 7,6 sekund. Sprint na 1000 metrů zvládá za 28,6 sekund a pod plným plynem jede až 220 kilometrů v hodině.

Španělský SEAT přišel na český trhu s vylepšeným modelem Ibiza Cupra. Je poháněný turbodieselem 1.9 TDI o výkonu 160 koní, který prý z auta dělá nejvýkonnějšího vznětového reprezentanta své třídy.

Třídveřový model Ibiza Cupra TDI, vyvinutý a vyráběný divizí SEAT Sport, je standardně vybaven manuální šestistupňovou převodovkou, která dovoluje optimální využití mohutného točivého momentu motoru. Kromě dynamických parametrů překvapuje Ibiza Cupra TDI údajně také velmi nízkou spotřebou - mimo města si motor řekne v průměru jen o 4,5 l nafty na 100 km jízdy!

Od svých sourozenců se Cupra TDI liší výraznou přídí s mohutným spojlerem, který plynule navazuje na masivní nárazník. Otvory pro přívod chladicího vzduchu do motorového prostoru mají krycí mřížku ve struktuře včelí plástve, masce chladiče vévodí velké chromované logo automobilky SEAT. Také zadní spojler je integrovaný do nárazníku, atraktivním doplňkem je dobře viditelná oválná pochromovaná koncovka výfuku, která je rozpoznávacím znamením modelů připravovaných v dílnách divize Sport.

Dominantním prvkem interiéru jsou anatomicky tvarovaná sedadla, která údajně výborně drží tělo při sportovní jízdě. Do čalounění opěradel předních sedadel je všité logo „Cupra“. Dalším exkluzivním sportovním prvkem je tříramenný kůží obšitý volant s červenou značkou na věnci v poloze „12 hodin“, kterou se Ibiza Cupra odkazuje na závodní vozy. Interiér je vyvedený převážně v černé barvě, pouze číselníky palubních přístrojů jsou bílé a švy sedadel, opěrek hlav, volantu, hlavice řadicí páky a madla páky ruční brzdy jsou rudé, stejně jako páčky, kterými se ovládají výdechy ventilace.

Ibiza Cupra TDI vyjíždí na litých kolech rozměru 17“ s nízkoprofilovými pneumatikami. Do standardní výbavy dále patří např., integrované přední mlhovky, elektricky ovládaná okna a vnější zpětná zrcátka, tónovaná skla, autorádio s CD přehrávačem a šesti reproduktory, dvojice čelních a bočních airbagů, protiblokovací systém brzd ABS, protiprokluzové zařízení TCS, stabilizační systém ESP, elektrohydraulický posilovač řízení, palubní počítač nebo pyrotechnické předpínače bezpečnostních pásů předních sedadel. Zájemci si mohou své vozy doplnit také např.: o prostorový alarm, tempomat, navigační systém, vyhřívaná a sklopná vnější zpětná zrcátka, CD měnič. Cena Ibizy Cupra 1.9 TDi začíná na 654 900 korunách, v nabídce bude podle údajů dovozce i verze s motorem 1.8 20 VT.

Parametry motoru

Typ motoru - diesel

Objem válců -1,9

Zrychlení (0-100) - 7,6

Max. výkon - 160 k

Max. rychlost - 220 km/h

Průměrná spotřeba - 4,5 l/100 km

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče