SEAT Exeo ST: Španěl s německým rodokmenem

16. dubna 2010, 14:01 - Erich Handl
16. dubna 2010, 14:01

Španělský SEAT se léta orientoval jen na menší vozy se sportovním vzhledem. Před rokem ale podnikatelům nabídl první limuzínu. Jde o manažerský sedan s označením Exeo, který na konci minulého roku dostal i verzi kombi.

Autor: Seat

Exeo má jen krátkou historii, v roce 2009 vzniklo na platformě druhé generace Audi A4. Cílem byl levný vůz, který by rozšířil nabídku značky SEAT směrem k podnikatelům a manažerům, podobně jako to před lety udělala Škoda se superbem. Auto sjíždí z výrobních pásů závodu v Martorellu a výroba jednoho kusu trvá pouhých 25,5 hodiny. Verze kombi nese označení ST (Sport Tourer). Podle reklamy automobilky se „nepodobá ničemu, co zatím SEAT vytvořil“.

TECHNICKÉ ÚDAJE
model - Seat Exeo 2,0 TDI CR typ vozu - pětidveřové kombi motor - naftový čtyřválec objem válců - 2 litry max. výkon - 105 kilowattů max. rychlost - 207 km/h zrychlení 0-100 km/h - 9,6 s spotřeba - 5,5 l/100 km kufr - 442 litrů cena (základ) - 631 900 Kč s DPH

Naše exeo mělo proti variantě sedan prodlouženou karoserii s délkou 4,67 metru a objemem zavazadlového prostoru 442 litrů v základním uspořádání. Vzhled vozu jsme vyhodnotili jako střízlivý, skutečně se nepodobá žádnému ze seatů. Z boku je ale hodně podobný audině. Není divu, z Audi A4 zůstala prakticky celá karoserie, jen zepředu a vzadu „vytuněná“ seatovskými prvky. Také interiér byl spíše německy praktický než sportovní. Palubní desku Španělé osázeli koncernovými ovladači, ani strohé obložení kabiny a sedadla neměly nic z jižanské elegance.

Hlavní novinkou testovaného auta byl dvoulitrový turbodiesel, který se podle výrobce chlubí komfortním režimem, solidním výkonem 105 kilowattů a přitom šetří hodně nafty. Jde o novou generaci motorů TDI koncernu Volkswagen s litinovým blokem válců a vstřikováním commonrail. Jízda s ním byla skutečně příjemná, motor má zátah už od nízkých otáček a i při razantní jízdě umožňuje řidiči příjemný pohled na ručičku palivoměru na hodnotě 5,5 litru na 100 kilometrů. Motor měl dostatek elánu hlavně ve vyšších otáčkách, v našem testu nabízel akustický komfort, stejně jako bezproblémový chod turbodmychadlem přeplňovaného čtyřválce. Tento motor dává modelu Exeo smysl. Zájemci si vůz nebudou kupovat kvůli emocím, ale kvůli úsporné technologii Audi dosažitelné za malé peníze. Kombík totiž začíná na 544 900 korunách, zatímco srovnatelné nové audiny jsou k mání za dvojnásobek. Lákadlem je i výbava, která už v základu obsahuje protiblokovací systém ABS, protiprokluzový systém TCS, stabilizační systém ESP s brzdovým asistentem EBA, čelní a boční airbagy pro řidiče a spolujezdce, hlavové airbagy nebo kolenní airbag pro řidiče.

JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ
Exeo ST (Sport Tourer) je úsporný kombík pro majitele firem, který slibuje za slušné peníze německou spolehlivost. Jeho kufr nemá žádnou hranu, hodí se i pro převážení nákladu.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Chcete změnit zdravotní pojišťovnu? Máte čas do 30. září, jinak až za půl roku
Čínské turbulence na trhu s kryptoměnami
Nepovinný PES by měl podnikatelům usnadnit práci. V čem a jak?
Co je dobré vědět o superhrubé mzdě?
Polil vás v hospodě číšník? Kdo to zaplatí?
Auta
Kolik toho doopravdy utáhne nový Land Rover Discovery?…
Mitsubishi oživí jméno Evolution. Bude to koncept spojující vše, co fanoušci nenávidí
Lamborghini Huracán Super Trofeo Evo je „levná“ cesta k závodění
Člověk převlečený za sedadlo? Ano, i to je při vývoji autonomních vozů potřeba
Toyota má nový program na úpravu svých vozů. Sportovní může být třeba i Prius
Technologie
Vyšla přelomová verze Minecraftu pro mobily, konzole a Windows 10
HEIF podporují Dropbox a Google Photos, zato OneDrive (a Windows 10) nikoli
Člověk převlečený za sedadlo? Ito je při vývoji autonomních vozů potřeba
Změřte si rychlost internetu
Google nakonec koupí jen část HTC. Na Tchaj-wan za to pošle 1,1 miliardy dolarů
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít