Se silnějším motorem

02. května 2006, 00:00 - ERICH HANDL
02. května 2006, 00:00

VYZKOUŠELI JSME - KIA SPORTAGE Možností odpočtu DPH se chlubí i malá terénní auta. Profit otestoval korejský vůz Kia Sportage, který se s odečtením daně dostal na 522 165 korun. Navíc má nový turbodiesel, který jsme vyzkoušeli v redakčním testu.

VYZKOUŠELI JSME - KIA SPORTAGE

Možností odpočtu DPH se chlubí i malá terénní auta. Profit otestoval korejský vůz Kia Sportage, který se s odečtením daně dostal na 522 165 korun. Navíc má nový turbodiesel, který jsme vyzkoušeli v redakčním testu.

Sportage je malé SUV, které v tuzemsku konkuruje hlavně Toyotě Rav 4, Hyundai Tucson nebo BMW X3. Naftový dvoulitr má nyní výkon 103 kilowattů, což je o dvacet více než dosavadní agregát. Při testu to bylo hodně znát, motor jde dobře odspodu, na křižovatkách předvádí rychlé rozjezdy. Může za to možnost variabilního natáčení lopatek turbodmychadla, takzvané VGT. Sprint z 0 na 100 kilometrů v hodině vůz zvládne za solidních dvanáct vteřin. Jeho chod je relativně úsporný, průměrná spotřeba se pohybuje kolem sedmi litrů na 100 kilometrů.

A CO VLASTNÍ JÍZDA?

Na suchém asfaltu pohání auto přední náprava, na mokru nebo v terénu elektronika připojí i zadní kola. Se „sportáží“ se tak člověk neztratí ani na dálnici, ani v lehkém terénu. Zde je užitečná možnost stálého pohonu všech kol s uzávěrkou mezinápravového diferenciálu. A minusy? Vozu by slušela možnost rychlostní redukce, svahy v terénu jsme museli sjíždět na první rychlostní stupeň. Trochu nepříjemná je také skutečnost, že u auta za více než 700 tisíc je stabilizační systém ESP pouze za příplatek. A nepříliš velká světlá výška (195 milimetrů) neumožňuje jízdu přes vysoké překážky.

TROCHU MALÝ KUFR

Sportage se hodí k zábavě v lehčím terénu i jako rodinné auto, horší je to s podnikatelskou reprezentací. Vnitřek vozu odpovídá jeho sportovnímu názvu, tvrdé černé plasty v kabině vypadají trochu lacině. Také s převážením nákladů to není valné, vysoká hrana kufru a jeho relativně malý objem (325 litrů) jsou daní za přítomnost rezervního kola pod podlahou.

V turbodieselové motorizaci je Sportage k dispozici od 709 980 korun, přičemž testovaná verze EX je dražší o 50 tisíc. Toto provedení má vyčerpávající seznam výbavy, připlácí se pouze za ESP v kombinaci s koženým čalouněním a vyhřívanými sedadly a za metalízu.

JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ

Sportage má verzi N1, za montáž přepážky se připlácí zhruba dvacet tisíc korun. Kvůli malému kufru se ale příliš nehodí k převážení nákladů, je to spíše hobby vůz do terénu.

TECHNICKÉ ÚDAJE

Model Kia Sportage CRDi VGT

Typ vozu pětimístné SUV

Objem válců 2 litry

Max. výkon 103 kW

Max. rychlost 177 km/hod

Zrychlení 0-100 km/h 12 s

Spotřeba nafty 7,1 l/100 km

Cena (základ) 759 980 Kč

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Státní dluh USA, Činy, Ruska a dalších zemí. Kolik dluží domácnosti a firmy?
O prázdninách projedete méně. Benzín i nafta pořád zlevňují
Zákaz kožešinových farem ročně ušetří život více jak 20 000 zvířat, ale senátoři ho nechtěli schválit
Hypotéky 2017: Regulace má za důsledek unifikaci hypoték
OECD: Jak vysoké je maximální zdanění na straně zaměstnance?
Auta
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka…
Audi, BMW a Mercedes upraví software milionům starších dieselů. Kvůli emisím
Nástupce Bugatti Chiron bude muset přejít na elektřinu. Bez ní by už nezrychlil
Test motocyklu BMW S 1000 XR: Superbike na chůdách
Kvíz na pátek: Poznáte značku a model auta podle obrázku?
Technologie
Projekt otevřeného ne-x86 počítače žije. Talos II bude ještě letos, s IBM Power9 a za míň
OneDrive rozšiřuje zálohování starších verzí na všechny typy souborů
Tip: Chtějí po vás telefonní číslo kvůli registraci? Která SIM je pro to nejlepší?
Microsoftu se daří hlavně díky Office a cloudu. Zdvojnásobil zisk
Podíl používanosti Creators Updatu poprvé překonal Anniversary Update
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít