Sbohem, moje ferrari

01. června 2012, 11:51 - Miroslav Zámečník
01. června 2012, 11:51

Itálie pouští žilou majitelům drahých aut, a není sama

Z nablýskané Alfy Romeo 159 s majáčkem vystoupili dva carabinieri ve slavnostních „alta uniforme“, tedy včetně nažehlených kalhot s dvojitými červenými lampasy, zasunutých do nablýskaných jezdeckých holínek z prvotřídní kůže se stříbrnými ostruhami. Vysocí, nagelovaní a navonění zasedli do křesílek zahrádky v uličce za Via Nazionale, aby v posledních záblescích slunce zapadajícího nad „věčným městem“ vypili svoje ristretto. Odraz s otevřenou pusou civějících amerických turistek v jejich zrcadlových brýlích jenom potvrzoval, že karabiniéři dokonale zvládli základní princip bytí po italsku, tedy držet „la bella figura“, zkrátka vypadat dobře a nosit se ještě lépe. To bylo před třemi lety. Kdo ví, jestli dnes tihle dva nejkrásnější policajti na světě neodchytávají jiné elegantní Římany v nóbl autech, aby jejich osobní údaje předali berňáku, a ten zkoumal, zda jejich ferrari alespoň částečně korespondují s daňovými přiznáními. Neboť i v Itálii platí, že dobře už bylo, zejména poté, co úřednický premiér Mario Monti v rámci úsporného balíku zvedl daně včetně zvláštní daně z luxusu, která se vztahuje i na drahé osobní vozy (s výkonem nad 251 koní). A začal také daně tvrdě vymáhat. Ač se nechce věřit, že by na tom Itálie byla s propojením elektronických registrů motorových vozidel s daňovými úřady tak špatně, že musí dělat razie na silnicích, tyto spektákly pro veřejnost zatím potvrzují slabou daňovou morálku. Ferrari sice v Ženevě právě předvádí svůj zatím nejrychlejší a nejsilnější sériový model F12berlinetta, v Itálii ale půjdou drahá auta nejen kvůli dani o poznání hůř na odbyt. V lednu se v celé zemi prodalo pouhých 66 nových supersportovních aut typu Ferrari nebo Lamborghini, ačkoli právě Itálie je jejich významným producentem. Ceny ojetin už výrazně klesly (neberte to však jako nákupní doporučení). Naši policajti nejspíše nikdy krásní nebudou, natož pak aby měli nablýskané holínky s ostruhami. Ale že se naši řidiči nedožijí podobných kontrol na silnici, na to bych si nevsadil. A pokud jde o zdanění luxusních aut včetně všech poplatků? Když se chtivý daňař podívá na tabulku zdanění aut v roce 2010, publikovanou OECD, a najde takovou Kodaň, tiše si zašeptá: „Prostor by tu byl…“

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Papíry jsme jim nevytiskli aneb o reálném založení chovné stanice
Připojištění na dovolenou? Nutnost nebo zbytečnost?
Poroste rychleji USA nebo eurozóna? MMF upravil předpovědi
Která země má nejdražší tarify ve střední Evropě? ČR nebo Polsko?
Co je dobré vědět o základní daňové slevě?
Auta
Evropská komise vyšetřuje BMW, Mercedes a VW kvůli údajnému…
Mercedes vymění DTM za elektrické formule. Ostrý start plánuje na rok 2019
Subaru WRX STI proletělo Nürburgring téměř stejně rychle jako Porsche 918 Spyder
Mazda poprvé ukázala nový crossover CX-8. Bude to vlajková loď pro Japonsko
Bentley Continental GT Galene Edition je silniční jachta pro 30 movitých zákazníků
Technologie
Objevily se výsledky Radeonů RX Vega v 3DMarku. Start prodejů přesně za dva týdny?
Skype 5.4 pro Linux přidává podporu pro skupinové videohovory
Nvidia už má Tesly s čipy Volta, rozdala první karty výzkumníkům umělé inteligence
Čína blokuje WhatsApp, Rusko po jeho vzoru hodlá blokovat služby VPN a proxy
Poslední testovací kolo. Stáhněte si Android O Developer Preview 4
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít