Sázka na obchodní centra

22. května 2006, 00:00 - RENATA BARTOŠKOVÁ
22. května 2006, 00:00

SPOLEČNOST KOUZLO DOMOVA Prodejny Kouzlo domova najdete až na jedinou výjimku ve velkých obchodních centrech. Podle jednatele společnosti Jiřího Kubiny ale nastal čas expandovat i do historických částí měst. Obchody plné keramiky a bytových doplňků s názvem Kouzlo domova jsou typickou součástí velkých obchodních center.

SPOLEČNOST KOUZLO DOMOVA Prodejny Kouzlo domova najdete až na jedinou výjimku ve velkých obchodních centrech. Podle jednatele společnosti Jiřího Kubiny ale nastal čas expandovat i do historických částí měst.

Obchody plné keramiky a bytových doplňků s názvem Kouzlo domova jsou typickou součástí velkých obchodních center. V Praze je najdeme třeba v Obchodně společenském centru Chodov nebo v nákupním centru Galerie Butovice.

JEN JEDNA JE MIMO

Společnost začínala v roce 2000 se zaměřením na velkoobchodní prodej. Postupně se podařilo vybudovat síť vlastních prodejen, jichž je dnes celkem pětadvacet. Pouze jedna z nich je mimo velká obchodní centra. „Pro velká centra jsme se rozhodli především z důvodu vysoké frekvence a kumulace návštěvníků. Nespornou výhodou center je, že se většinou staví na atraktivních místech s vyřešenou dopravní dostupností spojenou s bezplatným parkováním,“ říká jednatel společnosti Jiří Kubina.

ROZDÍLY VE STOVKÁCH PROCENT

Mezi jednotlivými obchodními centry jsou podle Kubiny velké rozdíly. Výše obratu se může dokonce lišit až o několik stovek procent. Také umístění obchodní jednotky v rámci celého komplexu je velmi důležité a může úspěšnost obchodu výrazně ovlivnit.

V nedávné době byla postavena mnohá centra, která neuspěla, a v současné době se nacházejí na okraji zájmu, případně úplného propadu návštěvníků. Sem řadí Kubina například Nákupní centrum Stodůlky, Nákupní centrum Galerie Butovice, NC Park Hostivař, Europark shopping center, z mimopražských pak NC Královo Pole Brno, OC Futurum Brno, Plzeň Olympia.

„Během několika posledních let se postavilo velké množství těchto objektů. Postupně došlo k diverzifikaci zájmu návštěvníků a vytřídění těch nejkvalitnějších center, mezi která se řadí Obchodní centrum Nový Smíchov, Obchodně společenské centrum Chodov, Centrum Černý Most, Palác Flóra a z mimopražských Futurum Hradec Králové, Futurum Ostrava a především Galerie Vaňkovka Brno,“ vyjmenovává Kubina. Podle něj si tak zákazník díky vysoké konkurenci může skutečně vybírat.

Z PERIFERIE DO CENTRA

Kouzlo domova stojí na počátku expanze do center měst. „Domníváme se, že již byl ukončen boom výstavby a rozvoje obchodních center a stále větší část návštěvnické veřejnosti se postupně vrací k nákupům v historických částech měst,“ uzavírá jednatel společnosti.

Mohlo by vás zajímat

Další videa z Euro TV
  • Petr Čáp z GO parking: Jsme více než parkoviště

  • Krátké povídání s Dlouhým Vladimírem

  • Jiří Grund: Za předražené ceny mobilních tarifů mohou…

  • Firma s hypotékami za 22 miliard

  • Nejnadějnější český export: STRV vyvíjí z Prahy aplikace…

  • Petr Zahradník v Euro TV: Evropa se změní, brzo a hodně

  • Martin Komárek: Už nebudu klukem z plakátu

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

Hry pro příležitostné hráče
Zavřít