Sázka na bohatší výbavu

06. června 2005, 00:00 - (tj)
06. června 2005, 00:00

TOYOTA AYGO Ceny dvou vozů z produkce automobilky TPCA, konkrétně Peugeotu 107 a Citroenu C1, jsou prakticky totožné. Třetí z kolínských novinek, Toyota Aygo, je v základní verzi výrazně dražší - stojí 259 900 korun. Její výbava je však také mnohem bohatší.

foto: Toyota

TOYOTA AYGO Ceny dvou vozů z produkce automobilky TPCA, konkrétně Peugeotu 107 a Citroenu C1, jsou prakticky totožné. Třetí z kolínských novinek, Toyota Aygo, je v základní verzi výrazně dražší - stojí 259 900 korun. Její výbava je však také mnohem bohatší. Doplňky, za něž se u Peugeotu 107 a Citroenu C1 platí jako za nadstandardní výbavu, jsou u Ayga v základní verzi. Konkrétně se jedná například o airbag spolujezdce, elektronický posilovač řízení s proměnlivou účinností, výškově nastavitelný volant a rádio s CD přehrávačem. „Naším cílem je v první fázi oslovit zejména mladé lidi v evropských velkoměstech s vyššími nároky,“ vysvětluje politiku japonské značky u modelu Aygo marketingový ředitel společnosti Toyota Motor Czech Pavel Zákora. Podle jeho slov jsou základní cílovou skupinou pro Aygo právě mladí lidé mezi 20 až 30 lety, kteří hledají dynamický sportovně laděný vůz určený zejména do města. Aygo upoutá pozornost dlouhým rozvorem a ve srovnání s konkurencí také nejkratšími převisy karoserie. To umožňuje lepší využití vnitřního prostoru vozu. Od uvedení na trh budou k dispozici tři stupně výbavy - Aygo, Aygo+ a Aygo Cool+. Celý interiér i exteriér modelu Aygo je koncipován tak, aby v maximální míře poskytoval cestujícím ochranu i pohodlí. Poměrně robustní strukturu karoserie doplňují čelní, boční i hlavové airbagy. Skutečným unikátem v daném segmentu je akustický výstražný systém nezapnutých bezpečnostních pásů. Světlomety pak mají díky konstrukci vyšší svítivost, což zaručuje bezpečnou jízdu i v noci. Toyota hodlá životní cyklus nového modelu zhruba každých šest měsíců oživovat. Například na počátku roku 2006 bude k dispozici nový vznětový motor o objemu 1,4 litru, který bude z dílny koncernu PSA. TAJEMSTVÍ NÁZVU

Zajímavé je i to, kde hledali v japonské automobilce inspiraci pro název Aygo. Jedná se totiž o spojení slov „i“ = já (čti ay) a „go“ = jet, která symbolizují svobodu a mobilitu.  | TOYOTA AYGO 1.0 | Typ| třídveřová karoserie |
| objem motoru| 998 ccm|
| největší výkon| 50 kW |
| nejvyšší rychlost| 157 km/hod|
| průměrná spotřeba| 4,6 l/100 km|
| cena| 259 900 korun |

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Nejzadluženější státy světa
Když v cizině nabouráme, nebo nám auto ukradnou
Srovnaní cen potravin, nápojů a taxi v nejoblíbenějších dovolenkových destinacích
3x z poradny: vytýkací dopis, jak čerpat dovolenou, daň z příjmu
Státní dluh USA, Činy, Ruska a dalších zemí. Kolik dluží domácnosti a firmy?
Auta
Retro na neděli: Dixi DA-1 3/15 slaví 90 let jako vůbec…
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka vyhnout
Audi, BMW a Mercedes upraví software milionům starších dieselů. Kvůli emisím
Nástupce Bugatti Chiron bude muset přejít na elektřinu. Bez ní by už nezrychlil
Test motocyklu BMW S 1000 XR: Superbike na chůdách
Technologie
Archos 50 Saphir: odolný obrněnec s velkým akumulátorem (recenze)
AMD neotevře kód své analogie Intel ME. Secure Processor zůstane „blackboxem“
Mapy.cz pro Android jsou kompletně offline včetně plánování tras
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka vyhnout
Intel se po IoT stahuje i z nositelné elektroniky. Celé oddělení tento měsíc zrušil
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít