Sázka na bohatší výbavu

06. června 2005, 00:00 - (tj)
06. června 2005, 00:00

TOYOTA AYGO Ceny dvou vozů z produkce automobilky TPCA, konkrétně Peugeotu 107 a Citroenu C1, jsou prakticky totožné. Třetí z kolínských novinek, Toyota Aygo, je v základní verzi výrazně dražší - stojí 259 900 korun. Její výbava je však také mnohem bohatší.

foto: Toyota

TOYOTA AYGO Ceny dvou vozů z produkce automobilky TPCA, konkrétně Peugeotu 107 a Citroenu C1, jsou prakticky totožné. Třetí z kolínských novinek, Toyota Aygo, je v základní verzi výrazně dražší - stojí 259 900 korun. Její výbava je však také mnohem bohatší. Doplňky, za něž se u Peugeotu 107 a Citroenu C1 platí jako za nadstandardní výbavu, jsou u Ayga v základní verzi. Konkrétně se jedná například o airbag spolujezdce, elektronický posilovač řízení s proměnlivou účinností, výškově nastavitelný volant a rádio s CD přehrávačem. „Naším cílem je v první fázi oslovit zejména mladé lidi v evropských velkoměstech s vyššími nároky,“ vysvětluje politiku japonské značky u modelu Aygo marketingový ředitel společnosti Toyota Motor Czech Pavel Zákora. Podle jeho slov jsou základní cílovou skupinou pro Aygo právě mladí lidé mezi 20 až 30 lety, kteří hledají dynamický sportovně laděný vůz určený zejména do města. Aygo upoutá pozornost dlouhým rozvorem a ve srovnání s konkurencí také nejkratšími převisy karoserie. To umožňuje lepší využití vnitřního prostoru vozu. Od uvedení na trh budou k dispozici tři stupně výbavy - Aygo, Aygo+ a Aygo Cool+. Celý interiér i exteriér modelu Aygo je koncipován tak, aby v maximální míře poskytoval cestujícím ochranu i pohodlí. Poměrně robustní strukturu karoserie doplňují čelní, boční i hlavové airbagy. Skutečným unikátem v daném segmentu je akustický výstražný systém nezapnutých bezpečnostních pásů. Světlomety pak mají díky konstrukci vyšší svítivost, což zaručuje bezpečnou jízdu i v noci. Toyota hodlá životní cyklus nového modelu zhruba každých šest měsíců oživovat. Například na počátku roku 2006 bude k dispozici nový vznětový motor o objemu 1,4 litru, který bude z dílny koncernu PSA. TAJEMSTVÍ NÁZVU

Zajímavé je i to, kde hledali v japonské automobilce inspiraci pro název Aygo. Jedná se totiž o spojení slov „i“ = já (čti ay) a „go“ = jet, která symbolizují svobodu a mobilitu.  | TOYOTA AYGO 1.0 | Typ| třídveřová karoserie |
| objem motoru| 998 ccm|
| největší výkon| 50 kW |
| nejvyšší rychlost| 157 km/hod|
| průměrná spotřeba| 4,6 l/100 km|
| cena| 259 900 korun |

Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče