Sázka na bohatší výbavu

06. června 2005, 00:00 - (tj)
06. června 2005, 00:00

TOYOTA AYGO Ceny dvou vozů z produkce automobilky TPCA, konkrétně Peugeotu 107 a Citroenu C1, jsou prakticky totožné. Třetí z kolínských novinek, Toyota Aygo, je v základní verzi výrazně dražší - stojí 259 900 korun. Její výbava je však také mnohem bohatší.

foto: Toyota

TOYOTA AYGO Ceny dvou vozů z produkce automobilky TPCA, konkrétně Peugeotu 107 a Citroenu C1, jsou prakticky totožné. Třetí z kolínských novinek, Toyota Aygo, je v základní verzi výrazně dražší - stojí 259 900 korun. Její výbava je však také mnohem bohatší. Doplňky, za něž se u Peugeotu 107 a Citroenu C1 platí jako za nadstandardní výbavu, jsou u Ayga v základní verzi. Konkrétně se jedná například o airbag spolujezdce, elektronický posilovač řízení s proměnlivou účinností, výškově nastavitelný volant a rádio s CD přehrávačem. „Naším cílem je v první fázi oslovit zejména mladé lidi v evropských velkoměstech s vyššími nároky,“ vysvětluje politiku japonské značky u modelu Aygo marketingový ředitel společnosti Toyota Motor Czech Pavel Zákora. Podle jeho slov jsou základní cílovou skupinou pro Aygo právě mladí lidé mezi 20 až 30 lety, kteří hledají dynamický sportovně laděný vůz určený zejména do města. Aygo upoutá pozornost dlouhým rozvorem a ve srovnání s konkurencí také nejkratšími převisy karoserie. To umožňuje lepší využití vnitřního prostoru vozu. Od uvedení na trh budou k dispozici tři stupně výbavy - Aygo, Aygo+ a Aygo Cool+. Celý interiér i exteriér modelu Aygo je koncipován tak, aby v maximální míře poskytoval cestujícím ochranu i pohodlí. Poměrně robustní strukturu karoserie doplňují čelní, boční i hlavové airbagy. Skutečným unikátem v daném segmentu je akustický výstražný systém nezapnutých bezpečnostních pásů. Světlomety pak mají díky konstrukci vyšší svítivost, což zaručuje bezpečnou jízdu i v noci. Toyota hodlá životní cyklus nového modelu zhruba každých šest měsíců oživovat. Například na počátku roku 2006 bude k dispozici nový vznětový motor o objemu 1,4 litru, který bude z dílny koncernu PSA. TAJEMSTVÍ NÁZVU

Zajímavé je i to, kde hledali v japonské automobilce inspiraci pro název Aygo. Jedná se totiž o spojení slov „i“ = já (čti ay) a „go“ = jet, která symbolizují svobodu a mobilitu.  | TOYOTA AYGO 1.0 | Typ| třídveřová karoserie |
| objem motoru| 998 ccm|
| největší výkon| 50 kW |
| nejvyšší rychlost| 157 km/hod|
| průměrná spotřeba| 4,6 l/100 km|
| cena| 259 900 korun |

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Najděte si novou práci do září
Plná zaměstnanost v ČR: čím jsme si ji zasloužili?
Obtěžují vás nevyžádané telefonáty? Návod, jak se jim vyhnout
O 20 % víc než loni: ceny bytů opět rostou
Mají Češi na elektromobil? Hyundai hodlá rozšířit dojezd až na 500 kilometrů
Auta
Na Audi RS Q5 už čekat nemusíte. K dispozici je SQ5…
Retro na neděli: Ford GT40 vznikl jako pomsta značce Ferrari
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Galerie: Škoda Karoq se chlubí digitálním přístrojovým štítem. Taková věc tu ale byla už dávno
Nové BMW Z4 slibuje svobodu, ale počkáte si na ni až do jara 2018
Technologie
Až přijdou těžaři. Zásoby lithia v Krušných horách jsou velké, ruda ale není vydatná
První 120Hz 4K monitor je tu. S nižším rozlišením umí i 480 Hz a vyrábí ho dva nadšenci
Tento týden podcast Cnews FM nebude
Co přinese Intel Coffee Lake do lowendu? Máme parametry Pentií, takt až 3,9 GHz
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít