Menu Zavřít

Šašek provokuje: Zákazník aneb Lůza odsouzená k oškubání

27. 11. 2014
Autor: Profimedia.cz

Náš zákazník, náš pán. Tak vypadá svatý grál obchodníků od antiky po zeleného vyřvávajícího mužíčka z holešovické tržnice symbolizující vztah prodejce a kupujícího. Přesto je na světě obor, kde se kupující stává lůzou, odpadem, červem potřebným zašlápnout a otřít z boty, hlupáčkem jako senior toužící se nechat za výlet a oběd „zdarma“ okrást od šmejdů. A to přesto, že kupující hodlá utratit nějaké dva až tři miliony korun.

Ano, řeč je o některých realitních kancelářích. Úporně lezou do zadku prodávajícím, ačkoli provizi a celou transakci platíte vy, kvůli čemuž se zavážete dvacet let makat jak šroub a splácet hypotéku, protože jste nic nezdědili – zatímco majitel se základním vzděláním a prořídlými vlasy i zuby získal byt za babku… pardon, za sto tisíc… od obce a nyní se nedočkavě třese, až vám jej střelí za dvacetiaž třicetinásobek pořizovací ceny, protože tak podle ČSSD a Stanislava Křečka vypadá sociální spravedlnost.

A za to vás makléři nechají utrácet čas prohlížením inzerátů, které už dávno nejsou aktuální, neboť neumějí napsat „rezervováno“. Pan majitel si to totiž nepřeje, protože i když už je na prodeji domluven, tak co kdyby z toho sešlo a on přece tolik potřebuje mít nějakého toho dementa, pardon, klienta v zásobě.

Omluva by potěšila

Na „omluvu“ vám pak makléř pošle takzvaně podobný byt, akorát že je to suterén s výhledem do hromady hlíny nebo na magistrálu, výrazně menší, v jiné čtvrti a dražší. Pravidelně se také makléř dožaduje prohlídky bytu přes den, tedy v jeho pracovní době, ačkoli je jasné, že v tu dobu dřepíte v kanceláři, jinak vás za absenci vyhodí a na hypotéku můžete zapomenout.

U každého bytu vám také makléř-sadista neopomene zdůraznit, že jsou zde mraky zájemců, ačkoli tam už týden nikdo nebyl, ale vy aspoň nemůžete těch sedm dní spát a budete povolnější.

A nejhorší je, že to před pár lety bylo ještě drsnější, neboť každý měl na rozhodnutí o koupi tak patnáct minut. Už aby se trh nasytil a kupující dostal konečně ten zvláštní a neznámý pocit, že je taky člověk.


Čtěte další provokace:

BRAND24

Šašek provokuje: Soutěž v bezohlednosti má nové šampiony – čtyřkolkáře

Šašek provokuje: Politici bojují za vyšší sledovanost

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).