Šašek provokuje: Zákazník aneb Lůza odsouzená k oškubání

27. listopadu 2014, 08:55 - Šašek
27. listopadu 2014, 08:55

Náš zákazník, náš pán. Tak vypadá svatý grál obchodníků od antiky po zeleného vyřvávajícího mužíčka z holešovické tržnice symbolizující vztah prodejce a kupujícího. Přesto je na světě obor, kde se kupující stává lůzou, odpadem, červem potřebným zašlápnout a otřít z boty, hlupáčkem jako senior toužící se nechat za výlet a oběd „zdarma“ okrást od šmejdů. A to přesto, že kupující hodlá utratit nějaké dva až tři miliony korun.

Ano, řeč je o některých realitních kancelářích. Úporně lezou do zadku prodávajícím, ačkoli provizi a celou transakci platíte vy, kvůli čemuž se zavážete dvacet let makat jak šroub a splácet hypotéku, protože jste nic nezdědili – zatímco majitel se základním vzděláním a prořídlými vlasy i zuby získal byt za babku… pardon, za sto tisíc… od obce a nyní se nedočkavě třese, až vám jej střelí za dvacetiaž třicetinásobek pořizovací ceny, protože tak podle ČSSD a Stanislava Křečka vypadá sociální spravedlnost.

A za to vás makléři nechají utrácet čas prohlížením inzerátů, které už dávno nejsou aktuální, neboť neumějí napsat „rezervováno“. Pan majitel si to totiž nepřeje, protože i když už je na prodeji domluven, tak co kdyby z toho sešlo a on přece tolik potřebuje mít nějakého toho dementa, pardon, klienta v zásobě.

Omluva by potěšila

Na „omluvu“ vám pak makléř pošle takzvaně podobný byt, akorát že je to suterén s výhledem do hromady hlíny nebo na magistrálu, výrazně menší, v jiné čtvrti a dražší. Pravidelně se také makléř dožaduje prohlídky bytu přes den, tedy v jeho pracovní době, ačkoli je jasné, že v tu dobu dřepíte v kanceláři, jinak vás za absenci vyhodí a na hypotéku můžete zapomenout.

U každého bytu vám také makléř-sadista neopomene zdůraznit, že jsou zde mraky zájemců, ačkoli tam už týden nikdo nebyl, ale vy aspoň nemůžete těch sedm dní spát a budete povolnější.

A nejhorší je, že to před pár lety bylo ještě drsnější, neboť každý měl na rozhodnutí o koupi tak patnáct minut. Už aby se trh nasytil a kupující dostal konečně ten zvláštní a neznámý pocit, že je taky člověk.


Čtěte další provokace:

Šašek provokuje: Soutěž v bezohlednosti má nové šampiony – čtyřkolkáře

Šašek provokuje: Politici bojují za vyšší sledovanost

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Jak se vám zvýší splátka hypotéky při refinancování?
8 mýtů, kterým při placení sociálního pojištění nevěřte
Týkají se vás nedoplatky na daních? Pozor, exekutoři už je začali vymáhat
Budete platit daň z příjmu z prodeje nemovitosti?
Do čeho investovat, abychom ušetřili
Auta
Video: To nejlepší z Goodwood Revival 2017
Také Toyota Auris (ne)míří do terénu. Verze Freestyle přidává plasty, ale nic dalšího
Už i Hyundai přechází na uhlíková vlákna, prozrazuje nový patent
Mazda představila svou Škodu Kodiaq. Sedmimístná CX-8 ale do Evropy nemíří
Hyundai i30 N se už vyrábí. Do konce roku vznikne pouze 1450 exemplářů
Technologie
Úspěšný český export. Tyhle naše startupy bodují i v zahraničí
Z Pubtranu jsou teď Jízdní řády. Seznam kromě změny názvu přidal i nové funkce
Facebook Stories pro desktopy na dosah, propojení s Instagramem na dohled
Rozhodnuto. Protipirátská ochrana se stala součástí WWW
Microsoft tvrdí, že je Edge aktivně používán na 330 milionech zařízení každý měsíc. Je to výmysl?
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít