Šampionát za humny je spíš nevýhodou

29. května 2006, 00:00 - Dvoustranu připravil TOMÁŠ STINGL<br />
29. května 2006, 00:00

CESTOVNÍ KANCELÁŘE Fotbalové mistrovství se koná v sousedním Německu. A hrát na ně něm bude i český národní tým. Na zápasy se tak pojede podívat spousta českých fanoušků. Zdánlivě jde tedy i o šanci pro tuzemské cestovní kanceláře. Blízkost šampionátu je ale pro ně paradoxně spíš nevýhodou.

CESTOVNÍ KANCELÁŘE Fotbalové mistrovství se koná v sousedním Německu. A hrát na ně něm bude i český národní tým. Na zápasy se tak pojede podívat spousta českých fanoušků. Zdánlivě jde tedy i o šanci pro tuzemské cestovní kanceláře. Blízkost šampionátu je ale pro ně paradoxně spíš nevýhodou.

Jsou hned tři důvody, proč bude účast českých fandů na letošním šampionátu větší než na jiných srovnatelných sportovních akcích. Hraje se v blízkém Německu. Poprvé v historii samostatné České republiky se bude šampionátu účastnit i náš národní tým. A jeho aktuální forma dává navíc šance na dobré umístění. Na invazi českých fandů do Německa ale tuzemské cestovní kanceláře a agentury závratně nezbohatnou. Mnoho Čechů pojede totiž na vlastní pěst. Služby cestovek využijí jen někteří. „Na první tři zápasy českého mužstva v základní skupině pojede s cestovními kancelářemi přibližně 1500 fandů, z toho zhruba 540 letecky a zbytek autobusy,“ sdělil Michal Šeba, prezident Asociace cestovních kanceláři ČR. „Další účast bude záviset na výsledcích našeho mužstva. Odhaduji, že celkově může s českými cestovními kancelářemi na mistrovství cestovat zhruba pět až šest tisíc osob,“ dodává.

To, že je Německo „co by kamenem dohodil“, je pro cestovní kanceláře nepříjemné dvojnásob. Nejenže si mnoho turistů troufne vypravit se na šampionát po vlastní ose. I ti, kteří pojedou s organizovanými zájezdy, neutratí za služby cestovních kanceláří příliš peněz. Podle Šeby platí v případě sportovních událostí heslo čím dále, tím lépe. „Skvělé bylo fotbalové mistrovství Evropy v Portugalsku, kam se poskytovaly kompletní služby. Sousední Německo je slabší, fandové tam jedou prakticky na otočku,“ říká Šeba.

To potvrzuje i Aleš Otevřel z agentury Olympia Travel. „Fandové jedou raději na každý zápas zvlášť. Dvakrát nebo i třikrát na otočku tam a po zápase hned zase zpátky domů,“ konstatuje. Šance se tak naopak otevírá hotelům a penzionům v českých příhraničních oblastech. „V Německu je v době šampionátu cena ubytování vyhnaná samozřejmě hodně vysoko,“ říká Otevřel.

Leckterý český fanda tak raději přespí za menší peníze na české straně hranic. Ať už před zápasem, nebo po něm. Minimálně příhraniční hoteliéři tak mohou mít na rozdíl od cestovních kanceláří radost, že se fotbalový svátek koná právě v Německu.

Mohlo by vás zajímat

Další videa z Euro TV
  • Petr Čáp z GO parking: Jsme více než parkoviště

  • Krátké povídání s Dlouhým Vladimírem

  • Jiří Grund: Za předražené ceny mobilních tarifů mohou…

  • Firma s hypotékami za 22 miliard

  • Nejnadějnější český export: STRV vyvíjí z Prahy aplikace…

  • Petr Zahradník v Euro TV: Evropa se změní, brzo a hodně

  • Martin Komárek: Už nebudu klukem z plakátu

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

Hry pro příležitostné hráče
Zavřít