Šampionát za humny je spíš nevýhodou

29. května 2006, 00:00 - Dvoustranu připravil TOMÁŠ STINGL<br />
29. května 2006, 00:00

CESTOVNÍ KANCELÁŘE Fotbalové mistrovství se koná v sousedním Německu. A hrát na ně něm bude i český národní tým. Na zápasy se tak pojede podívat spousta českých fanoušků. Zdánlivě jde tedy i o šanci pro tuzemské cestovní kanceláře. Blízkost šampionátu je ale pro ně paradoxně spíš nevýhodou.

CESTOVNÍ KANCELÁŘE Fotbalové mistrovství se koná v sousedním Německu. A hrát na ně něm bude i český národní tým. Na zápasy se tak pojede podívat spousta českých fanoušků. Zdánlivě jde tedy i o šanci pro tuzemské cestovní kanceláře. Blízkost šampionátu je ale pro ně paradoxně spíš nevýhodou.

Jsou hned tři důvody, proč bude účast českých fandů na letošním šampionátu větší než na jiných srovnatelných sportovních akcích. Hraje se v blízkém Německu. Poprvé v historii samostatné České republiky se bude šampionátu účastnit i náš národní tým. A jeho aktuální forma dává navíc šance na dobré umístění. Na invazi českých fandů do Německa ale tuzemské cestovní kanceláře a agentury závratně nezbohatnou. Mnoho Čechů pojede totiž na vlastní pěst. Služby cestovek využijí jen někteří. „Na první tři zápasy českého mužstva v základní skupině pojede s cestovními kancelářemi přibližně 1500 fandů, z toho zhruba 540 letecky a zbytek autobusy,“ sdělil Michal Šeba, prezident Asociace cestovních kanceláři ČR. „Další účast bude záviset na výsledcích našeho mužstva. Odhaduji, že celkově může s českými cestovními kancelářemi na mistrovství cestovat zhruba pět až šest tisíc osob,“ dodává.

To, že je Německo „co by kamenem dohodil“, je pro cestovní kanceláře nepříjemné dvojnásob. Nejenže si mnoho turistů troufne vypravit se na šampionát po vlastní ose. I ti, kteří pojedou s organizovanými zájezdy, neutratí za služby cestovních kanceláří příliš peněz. Podle Šeby platí v případě sportovních událostí heslo čím dále, tím lépe. „Skvělé bylo fotbalové mistrovství Evropy v Portugalsku, kam se poskytovaly kompletní služby. Sousední Německo je slabší, fandové tam jedou prakticky na otočku,“ říká Šeba.

To potvrzuje i Aleš Otevřel z agentury Olympia Travel. „Fandové jedou raději na každý zápas zvlášť. Dvakrát nebo i třikrát na otočku tam a po zápase hned zase zpátky domů,“ konstatuje. Šance se tak naopak otevírá hotelům a penzionům v českých příhraničních oblastech. „V Německu je v době šampionátu cena ubytování vyhnaná samozřejmě hodně vysoko,“ říká Otevřel.

Leckterý český fanda tak raději přespí za menší peníze na české straně hranic. Ať už před zápasem, nebo po něm. Minimálně příhraniční hoteliéři tak mohou mít na rozdíl od cestovních kanceláří radost, že se fotbalový svátek koná právě v Německu.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Česko - nová brána japonských investic do EU?
Paradoxy životního pojištění: Češi se bojí úrazů, největším rizikem jsou ale nemoci
8 mýtů o zdravotním pojištění
Kolik stojí dítě v první, druhé a třetí třídě
Ceny nemovitostí rostou a hovoří se i o realitní bublině. Je na čase prodat investiční byt?
Auta
Ken Block opět divočí s Fiestou, tentokrát v terénu
Android 8.0 je tady. Jmenuje se Oreo a řeší jeden hlavní problém
Mazda připravuje čtyřválec se třemi turby, jedno bude elektrické
BMW M5 (G30) oficiálně: Má 600 koní, vypínatelný pohon všech kol a jede 305 km/h
Jak vybrat pneumatiky na auto: Základní otázky a odpovědi
Technologie
Internet si při zatmění Slunce ulevil. Američané vyšli ven a koukali na oblohu
Asus uvádí monitory s technologií ELMB. Low motion blur konečně i pro LCD s FreeSync
Bixby je u nás dřív než Cortana. Samsung v Česku spustil hlasového asistenta
Procesory Coffee Lake pro desktop přijdou na trh v říjnu, signalizuje Intel
Virtuální realita je dostupnější. HTC Vive zlevňuje o 7000 Kč
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít