S údržbou firemních vozů pomůže fleet management

30. května 2005, 00:00 - JAROSLAV HOUBA
30. května 2005, 00:00

SPRÁVA VOZOVÉHO PARKU Podnikatelům, kteří nechtějí mít žádné starosti se správou flotily firemních vozů, nabízejí tuzemské leasingové společnosti takzvaný fleet management. Jde o externí správu vozového parku.

SPRÁVA VOZOVÉHO PARKU

Podnikatelům, kteří nechtějí mít žádné starosti se správou flotily firemních vozů, nabízejí tuzemské leasingové společnosti takzvaný fleet management. Jde o externí správu vozového parku.

Předmětem fleet managementu může být převzetí (outsourcing) části společnosti zabývající se firemními automobily, nebo třeba jen zajištění administrativy spojené s jejich provozem. V zásadě se jedná o poskytování služeb na celou škálu existujících vozidel za stejných provozních podmínek, za jakých jsou tyto služby poskytovány u nových automobilů. Zájem o tento produkt, který zbaví firmy a podnikatele mnoha starostí, v tuzemsku každoročně roste.

SPECIFIKA OUTSOURCINGU

Je třeba počítat s tím, že externí správa vozového parku má svá specifika. Vyplývají z toho, že například u pojistných smluv a zvláště u povinného učení je smluvní stranou vlastník vozidla. Pokud je vlastníkem vozidla jiná firma než zaměstnavatel řidiče, je situace jednoduchá a nepřináší těžkosti - zapojení řidiče a jeho zaměstnavatele je v takovém případě minimalizováno. Jestliže však pojistnou událost likviduje firma, která nemá žádný vztah nejen k řidiči, ale ani k vozidlu, je situace složitější. Ale i tento případ lze zvládnout bez potíží.

V tomto případě si je nutné uvědomit, že ze zákona za provoz vozidla zodpovídá jeho vlastník, tedy zákazník. Je tedy zřejmé, že u většiny následných procesů bude leasingová společnost figurovat jako zplnomocněný zástupce.

FLEET UMÍ SPRAVOVAT VEŠKERÉ POPLATKY

Placení silniční daně, poplatku za autorádio, někdy i za televizní přijímač, dálniční známky, mýtného. To všechno jsou povinnosti majitele vozidla. Některé roční, některé pravidelné měsíční, některé nárazové. Na všechny tyto povinnosti je třeba být připraven a mít řešení.

Dnes se těmito záležitostmi zabývá u klienta několik oddělení. Jde o aktivity majitele vozidla, přičemž leasingová společnost vlastníkem není a tedy je neřeší. Fleet management jako zajištění služeb spojených s vozovým parkem toto umožňuje, vždy je však vhodné projít si veškeré služby a požadavky s dodavatelem a ujistit se, kdo a za jakých podmínek je realizuje.

DOKONALÁ ORGANIZACE ŠETŘÍ PENÍZE

Už i management českých firem si postupně začíná uvědomovat, že pouze dokonalá organizace vozového parku umožňuje dobrou návratnost investic vložených do dopravy, což dokazují i zahraniční zkušenosti.

Externí správa vozového parku pomáhá firmám výrazně zvýšit kvalitu služeb zákazníkům. Umožní jim poskytovat okamžité informace o průběhu zakázky a s předstihem řešit vznik možných problémů. Ušetří samozřejmě také spoustu času. Uživatel totiž automobilu věnuje zhruba dva až tři dny v měsíci.

O autorovi| JAROSLAV HOUBA, Autor je obchodní ředitel společnosti D. S. Leasing Full Service

Mohlo by vás zajímat

Další videa z Euro TV
  • Martin Komárek: Už nebudu klukem z plakátu

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

  • Největší mýty o bolesti zad

  • Profesor Sameš: Porucha lícního nervu není legrace

  • Rekola mění dopravu v českých městech

  • Roman Šmucler: Češky jsou posedlé zvětšováním prsou

  • Vinař Pavel Chrást: Víno se v Česku předražuje

  • Finance.cz pozvaly klienty na curling

Hry pro příležitostné hráče