S řetězci lze bojovat

02. října 2006, 00:00 - Tomáš S.
02. října 2006, 00:00

(reakce na rozhovor v Profitu č. 36/2006)Ani já nevidím tu situaci tak černobíle, jako že malí obchodníci jsou dobří a velké řetězce zlé.Jde o celosvětový trend a i když se tomu některé země (např. Nizozemí) snaží bránit státní regulací, vývoj je jasný: lidé chtějí co nejvíce věcí nakoupit v co největším množství na jednom místě a pokud možno za co nejnižší ceny.

(reakce na rozhovor v Profitu č. 36/2006)

Ani já nevidím tu situaci tak černobíle, jako že malí obchodníci jsou dobří a velké řetězce zlé.

Jde o celosvětový trend a i když se tomu některé země (např. Nizozemí) snaží bránit státní regulací, vývoj je jasný: lidé chtějí co nejvíce věcí nakoupit v co největším množství na jednom místě a pokud možno za co nejnižší ceny. Mají méně času obcházet obchody, jsou náročnější co do šíře sortimentu, chtějí mít soukromí (a ne aby každý viděl, co si v malém krámku nakupují).

Řešením je specializace a využití dalších trendů, které jsou zřetelné. Naše rodina podniká ve třech oblastech. Miliardáři nejsme, ale slušně si vyděláváme. Jako první jsme otevřeli pekařství. Máme tam větší výběr než v hypermarketech, sice za dražší ceny, ale zato jsme v centru, lidé si k nám mohou skočit kdykoliv od rána do večera pěšky, cestou do a ze školy či práce. Samozřejmostí je příjemná obsluha a malé posezení, kde si lze pečivo sníst a dát si k němu i pití.

Přes poplašné zprávy vidím, že 90 procent menších obchodníků, co kvůli řetězcům zkrachovalo, si to tak trochu zasloužilo.

Prodávali v nepříliš útulných prodejnách, neinvestovali do základního vybavení (mrazicí zóna apod.), u jediného prodavače se pochopitelně tvořily fronty, navíc obsluha nebyla zrovna příjemná, a sortiment? Zatímco v hypermarketu dostanete pět druhů určitého zboží, tady měli jeden. To by ještě tak nevadilo, ale často tam neměli ani to základní. Přitom obrovskou šancí pro tyto malé obchody je to, že lidé tam zajdou, protože chtějí každý den čerstvé zboží každodenní spotřeby, které při týdenním či čtrnáctidenním nákupu v hypermarketu nekoupí.

Zajímají nás vaše názory! Jak se vám líbí nová podoba Profitu? Jaký je váš názor na konkrétní témata, o kterých píšeme? Čím by měla nová vláda začít zlepšení podnikatelského prostředí? Co vám komplikuje vaše podnikání a co vás naopak potěšilo? Pište nám na e-mail profit@profit.cz nebo reagujte přímo pod konkrétním článkem na www.profit.cz!

Mohlo by vás zajímat

  • Je o mě zájem, říká expremiér Jiří Paroubek v Euro TV

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

Hry pro příležitostné hráče