S plynem, ale bez kombi

05. března 2007, 00:00 - ERICH HANDL
05. března 2007, 00:00

NOVÝ FIAT DOBLÓ Malé užitkové vozy nebude letos na jaře nabízet jen Škoda, novinku má také Fiat. Jde o další verzi dodávky Dobló. Zatím se bude prodávat jen jeho skříňová verze Cargo. Nejlevnější model vyjde na 311 900 korun. Fiat Dobló není v Evropě neznámým pojmem, od roku 2001 se jej prodalo přes 300 tisíc kusů.

NOVÝ FIAT DOBLÓ Malé užitkové vozy nebude letos na jaře nabízet jen Škoda, novinku má také Fiat. Jde o další verzi dodávky Dobló. Zatím se bude prodávat jen jeho skříňová verze Cargo. Nejlevnější model vyjde na 311 900 korun.

Fiat Dobló není v Evropě neznámým pojmem, od roku 2001 se jej prodalo přes 300 tisíc kusů. V Česku si ho koupilo v uplynulých šesti letech 2600 zájemců. „Jsme v prodejích zhruba na stejné úrovni jako francouzská konkurence, o dodávku je zájem a i novému modelu hodně věříme,“ říká mluvčí značky Petra Vaňková.

Italská dodávka sází na skutečnost, že bude k dostání v několika skříňových variacích: „Osobní verzi kombi, která může mít až sedm míst k sezení, ale zatím prodávat nebudeme,“ dodává mluvčí. Dalším z trumfů má být tovární přestavba na plynový pohon. „Plynové nádrže v Dobló jsou ukryty pod podlahou, nezmenšují tedy nákladový prostor,“ uvádí Vaňková.

V čem se Dobló změnilo? Zásadních úprav se dočkala nejen karoserie, ale také pohonné jednotky. K dispozici jsou nyní zážehové, vznětové a v kombinaci spalující benzin i zemní plyn. Vůz je větší než jeho předchůdce (425 centimetrů na délku, 172 na šířku a 181 centimetrů na výšku).

Nová příď je tvořena maskou, která pokračuje přes částečně lakovaný nárazník dolů. Světlomety již nejsou horizontálně rozděleny lištou, přičemž jednotlivé funkční prvky našly místo pod obvyklejším společným krycím sklem. Vzadu jsou nově uspořádané koncové svítilny a zcela nový nárazník.

V této třídě je stále nepříliš obvyklé, ale praktické umístění řadicí páky výše na přístrojové desce. Uvnitř standardních verzí zůstává k dispozici stejný prostor jako dosud, zájemcům o větší přepravní kapacitu nabízí Fiat nově také prodlouženou verzi Maxi.

Prodlužování vozu se neuskutečnilo pouze u zadního převisu, ale naopak zvýšením rozvoru, což se odráží na rovnoměrnějším rozložení hmotnosti, stabilitě i vyváženějším designu tohoto provedení. Využitelná délka pro uložení nákladu je přibližně dva metry, objem korby jsou čtyři krychlové metry. Užitečná hmotnost nového Fiatu Dobló dosahuje 850 kilogramů. *

JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ

Fiat Dobló je malá dodávka homogovaná ve verzi N1. Je určena k univerzálnímu využití - pro rozvážku zboží, řemeslníky nebo kurýrní služby. Zatím si ji bohužel nelze koupit pro rozvážku osob, v Česku chybí verze kombi.

TECHNICKÉ ÚDAJE

model verze Base 1.4

typ motoru benzinový

objem válců 1,4 litru

max. výkon 57 kW

spotřeba 7,4 l/100 km

cena 311 900 Kč

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče