S plastovými blatníky

24. ledna 2005, 00:00 - ERICH HANDL
24. ledna 2005, 00:00

TEST - CITROEN C4 Stříbro si nedávno za Škodou Octavia odnesla z ankety Auto roku novinka francouzského Citroenu. Jde o model C4, který útočí právě na postavení domácích škodovek. Profit otestoval jeho verzi s motorem 1,6 litru. Nejlevnější C4 vyjde na 395 tisíc korun, za základ "jednašestky" je třeba nyní zaplatit půl milionu.

Nedostatkem modelu je chybějící kombi verze pro podnikatele.

TEST - CITROEN C4 Stříbro si nedávno za Škodou Octavia odnesla z ankety Auto roku novinka francouzského Citroenu. Jde o model C4, který útočí právě na postavení domácích škodovek. Profit otestoval jeho verzi s motorem 1,6 litru. Nejlevnější C4 vyjde na 395 tisíc korun, za základ „jednašestky“ je třeba nyní zaplatit půl milionu. To je takzvaná zaváděcí cena, která je podle dovozce platná jen do konce února. Pětidveřový hatchback láká kupce hned několika novinkami. Kromě dynamického vzhledu jsou to blatníky z plastu, které se dají po havárii lehce vyměnit. Auto má samonatáčecí bixenonové světlomety, systém varování před nechtěným opuštěním jízdního pruhu nebo dokonce parfémovaný osvěžovač vzduchu. Zcela netradičně je pojato uchycení volantu, který má pevný střed a otáčí se jen jeho věnec. V testu jsme mohli pochválit dostatek místa vpředu i vzadu, což se třeba o zadních sedadlech octavie říci nedá. Slušné je odhlučnění kabiny, jízdní vlastnosti zasluhují jedničku. Motor dokáže pohánět vůz až na 194 kilometry v hodině. Při normální jízdě činí spotřeba benzinu 7,1 litru na sto kilometrů jízdy. Minusem je skutečnost, že C4 dosud nemá variantu kombi, takže její použití pro podnikání je limitované. Zvláště když objem kufru auta činí 320 litrů, tedy o osmdesát litrů méně, než u jeho předchůdkyně Xsary. Zpočátku matoucí může být také pevný střed volantu. Řidiči jsou zvyklí na to, že se volant otáčí celý a při průjezdu zatáčkou vyvolává pohled na stále rovnou střední část nepříjemný pocit. Ale lze to překonat a má to svůj význam. Řešení umožnilo, aby byly na volantu umístěny spínače, které jsou u jiných vozů součástí středové konzoly. Kromě toho bylo možno optimalizovat tvar čelního airbagu řidiče. Citroen C 4 je horký kandidát na ohrožení pozic Škody Octavia, z hlediska podnikání ho hendikepuje menší kufr, který má o zhruba 200 litrů méně, než hatchback z Mladé Boleslavi. Větší prostor pro cestující vzadu si ukrojil ze zavazadlového prostoru. TECHNICKÉ ÚDAJE

**Model Citroen C4 SX Pack 1.6i

Typ vozu osobní, 5 dveří

Objem válců 1600 cm3 Max.

výkon 80 kW Zrychlení 0-100 10,6 s

Spotřeba l/100 km Cena 500 000 Kč 1)

1)akční cena platí do 28. února 2005

C4 má blatníky z plastu, aby se v případě drobné havárie daly lehce vyměnit.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Dotace na fotovoltaiku: Od září až 150 tisíc korun na větší systémy
5 aplikací, které vás ochrání před otravnými telefonáty z call centra
Jak mohou soukromé kuřácké kluby a spolky zničit restaurace, hospody i jejich majitele
Najděte si novou práci do září
Plná zaměstnanost v ČR: čím jsme si ji zasloužili?
Auta
Mercedes-Maybach 6 Cabriolet ukazuje, jak budou vypadat…
Test na pondělí: BMW M550i xDrive M Performance
Nové BMW M5 s pohonem xDrive prozrazeno. Oficiálně se představí brzy
Na Audi RS Q5 už čekat nemusíte. K dispozici je SQ5 vyladěná na 425 koní a 550 Nm
Retro na neděli: Ford GT40 vznikl jako pomsta značce Ferrari
Technologie
Google dnes představí Android O. Stylově na zatmění Slunce v USA
Intel vydává nové Atomy pro servery. 16 jader, spotřeba do 30 W a 10 Gb/s síťovky k tomu
Xbox One X bude stát 13 500 Kč. Do obchodů půjde i limitovaná edice Scorpio
Až přijdou těžaři. Zásoby lithia v Krušných horách jsou velké, ruda ale není vydatná
První 120Hz 4K monitor je tu. S nižším rozlišením umí i 480 Hz a vyrábí ho dva nadšenci
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít