S plastovými blatníky

24. ledna 2005, 00:00 - ERICH HANDL
24. ledna 2005, 00:00

TEST - CITROEN C4 Stříbro si nedávno za Škodou Octavia odnesla z ankety Auto roku novinka francouzského Citroenu. Jde o model C4, který útočí právě na postavení domácích škodovek. Profit otestoval jeho verzi s motorem 1,6 litru. Nejlevnější C4 vyjde na 395 tisíc korun, za základ "jednašestky" je třeba nyní zaplatit půl milionu.

Nedostatkem modelu je chybějící kombi verze pro podnikatele.

TEST - CITROEN C4 Stříbro si nedávno za Škodou Octavia odnesla z ankety Auto roku novinka francouzského Citroenu. Jde o model C4, který útočí právě na postavení domácích škodovek. Profit otestoval jeho verzi s motorem 1,6 litru. Nejlevnější C4 vyjde na 395 tisíc korun, za základ „jednašestky“ je třeba nyní zaplatit půl milionu. To je takzvaná zaváděcí cena, která je podle dovozce platná jen do konce února. Pětidveřový hatchback láká kupce hned několika novinkami. Kromě dynamického vzhledu jsou to blatníky z plastu, které se dají po havárii lehce vyměnit. Auto má samonatáčecí bixenonové světlomety, systém varování před nechtěným opuštěním jízdního pruhu nebo dokonce parfémovaný osvěžovač vzduchu. Zcela netradičně je pojato uchycení volantu, který má pevný střed a otáčí se jen jeho věnec. V testu jsme mohli pochválit dostatek místa vpředu i vzadu, což se třeba o zadních sedadlech octavie říci nedá. Slušné je odhlučnění kabiny, jízdní vlastnosti zasluhují jedničku. Motor dokáže pohánět vůz až na 194 kilometry v hodině. Při normální jízdě činí spotřeba benzinu 7,1 litru na sto kilometrů jízdy. Minusem je skutečnost, že C4 dosud nemá variantu kombi, takže její použití pro podnikání je limitované. Zvláště když objem kufru auta činí 320 litrů, tedy o osmdesát litrů méně, než u jeho předchůdkyně Xsary. Zpočátku matoucí může být také pevný střed volantu. Řidiči jsou zvyklí na to, že se volant otáčí celý a při průjezdu zatáčkou vyvolává pohled na stále rovnou střední část nepříjemný pocit. Ale lze to překonat a má to svůj význam. Řešení umožnilo, aby byly na volantu umístěny spínače, které jsou u jiných vozů součástí středové konzoly. Kromě toho bylo možno optimalizovat tvar čelního airbagu řidiče. Citroen C 4 je horký kandidát na ohrožení pozic Škody Octavia, z hlediska podnikání ho hendikepuje menší kufr, který má o zhruba 200 litrů méně, než hatchback z Mladé Boleslavi. Větší prostor pro cestující vzadu si ukrojil ze zavazadlového prostoru. TECHNICKÉ ÚDAJE

**Model Citroen C4 SX Pack 1.6i

Typ vozu osobní, 5 dveří

Objem válců 1600 cm3 Max.

výkon 80 kW Zrychlení 0-100 10,6 s

Spotřeba l/100 km Cena 500 000 Kč 1)

1)akční cena platí do 28. února 2005

C4 má blatníky z plastu, aby se v případě drobné havárie daly lehce vyměnit.

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče