S palivovým příplatkem nepočítáme

17. října 2005, 00:00 - JIŘÍ PINKA
17. října 2005, 00:00

MARKETINGOVÝ MANAŽER SPOLEČNOSTI EASYJET ODPOVĚDNÝ ZA ČESKO YANNIS CAPODISTRIAS: Někteří dopravci nabízejí levné lety a účtují si za občerstvení na palubě zvlášť, ale to z nich ještě nedělá nízkonákladové aerolinie. Tvrdí to marketingový manažer společnosti easyJet Yannis Capodistrias.

MARKETINGOVÝ MANAŽER SPOLEČNOSTI EASYJET ODPOVĚDNÝ ZA ČESKO YANNIS CAPODISTRIAS: Někteří dopravci nabízejí levné lety a účtují si za občerstvení na palubě zvlášť, ale to z nich ještě nedělá nízkonákladové aerolinie. Tvrdí to marketingový manažer společnosti easyJet Yannis Capodistrias. „Pracujeme bez papírů a sekretářek a s palivovými příplatky nepočítáme,“ dodává. * V současné době máte sto letounů a objednali jste si dalších několik desítek airbusů. Nemáte strach, že na trhu s nízkonákladovými službami může dojít k nasycení? Máme za to, že příležitosti pro růst v Evropě jsou stále ještě obrovské. Penetrace nízkonákladových aerolinek je na některých linkách ještě velice nízká. Ano, někteří tradiční dopravci skutečně nabízejí levné lety a účtují si za občerstvení na palubě zvlášť, ale to z nich ještě nedělá nízkonákladové aerolinie. Je v tom mnohem víc. Zároveň žádný tradiční dopravce se dosud neodvážil významně fungovat na cizím trhu. Oproti tomu easyJet jakožto britská společnost úspěšně provozuje vnitrostátní lety ve Francii, z Německa létáme do celé Evropy a provozujeme řadu linek, které vůbec nevedou přes Velkou Británii. * Jaké jsou perspektivy nízkonákladových přepravců v Česku? Podle průzkumu provedeného KPMG využila nízkonákladovou leteckou společnost méně než jedna pětina cestujících. To jen potvrzuje mou odpověď na předchozí otázku. Nízkonákladoví dopravci mají v Evropě stále velký potenciál růstu. Předpokládáme, že většina krátkých letů v rámci Evropy (lety trvající do tří hodin) bude provozována nízkonákladovými společnostmi, zatímco tradiční dopravci se soustředí na dlouhé lety a poskytování občerstvení. * Jak se vyrovnáváte se současným nárůstem ceny paliva? EasyJet nezvyšuje ceny letenek a nepřidává k nim, ani nebude přidávat, palivové příplatky. Firma nevěří na politiku palivových příplatků a tvrdí, že sebemenší zvýšení cen letenek především odradí cestující od létání. Současné zvyšování cen pohonných hmot samozřejmě ovlivňuje i easyJet, avšak reakcí firmy není navýšení cen letenek, ale maximální snaha o efektivitu, která umožní vyrovnat negativní dopad a udržet stále nízké ceny. * Co může společnost easyJet nabídnout firemním zákazníkům? Nabízíme rozsáhlou síť destinací a velice spolehlivý provoz. Zároveň jsme jako první prosadili možnost nonstop on-line rezervací. Byli jsme první leteckou společností na světě, která zavedla centrální rezervační systém. * I v kancelářích prý pracujete „bez papírů“. Jak to funguje v reálném životě? Na čem vlastně stojí vaše firemní kultura?

Všechny informace společnosti easyJet jsou elektronicky sdílené a dostupné zaměstnancům firmy po celém světě. Máme velice neformální firemní kulturu bez kravat, zdí a sekretářek.

* Jaká je vaše nejoblíbenější destinace v Evropě? Vždycky se těším, až navštívím nějaké nové místo a dokonce se mi ještě nepodařilo navštívit všechny destinace, na které létáme. Proto je mou oblíbenou destinací vždy ta příští. EASYJET**

Společnost easyJet založil v roce 1995 Stelios Haji-loannou, který na dvou pronajatých letounech provozoval pouhé dvě linky z londýnského letiště Luton do Edinburgu a Glasgowa. Dnes je easyJet největším nízkonákladovým dopravcem v Evropě. V současné době přepravuje tři miliony lidí měsíčně.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Potřebuje Fed skutečně snižovat svoji bilanci?
Porovnání cen másla v roce 1985 a 2017. Proč stojí máslo 50 Kč?
Adopce vs. pěstounská péče: svěří vám úřady dítě do péče?
Proč je v Česku drahé volání?
OSVČ a výdajový paušál v praktických příkladech
Auta
Revoluce? Už dnes si můžete objednat auto na solární pohon.…
Range Rover Velar nadchne už svým vzhledem. Ale tím to nekončí [první dojmy a velká galerie]
Španělský sourozenec Škody Kodiaq se bude jmenovat Donosti, Aran nebo Teide
Reálná spotřeba Bugatti Chiron? Není tak strašná, jak by se mohlo zdát
Rolls-Royce Phantom: Vlastní platforma, přes 130 kg zvukové izolace a komfort létajícího koberce
Technologie
Konkurence nebo ne, Intel měl v druhém čtvrtletí rekordní tržby. Zvedl i cíle pro celý rok
Microsoft ruší servisní kanály Current Branch a Current Branch for Business [Windows 10]
Konec řízené distribuce. Creators Update byl vypuštěn na všechna kompatibilních zařízení
Ryzen Threadripper byl „delidován“ na videu. Uvnitř se schovává překvapení
WhatsApp stále roste. Denně jej používá miliarda lidí, proteče jím 55 miliard zpráv
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít