S palivovým příplatkem nepočítáme

17. října 2005, 00:00 - JIŘÍ PINKA
17. října 2005, 00:00

MARKETINGOVÝ MANAŽER SPOLEČNOSTI EASYJET ODPOVĚDNÝ ZA ČESKO YANNIS CAPODISTRIAS: Někteří dopravci nabízejí levné lety a účtují si za občerstvení na palubě zvlášť, ale to z nich ještě nedělá nízkonákladové aerolinie. Tvrdí to marketingový manažer společnosti easyJet Yannis Capodistrias.

MARKETINGOVÝ MANAŽER SPOLEČNOSTI EASYJET ODPOVĚDNÝ ZA ČESKO YANNIS CAPODISTRIAS: Někteří dopravci nabízejí levné lety a účtují si za občerstvení na palubě zvlášť, ale to z nich ještě nedělá nízkonákladové aerolinie. Tvrdí to marketingový manažer společnosti easyJet Yannis Capodistrias. „Pracujeme bez papírů a sekretářek a s palivovými příplatky nepočítáme,“ dodává. * V současné době máte sto letounů a objednali jste si dalších několik desítek airbusů. Nemáte strach, že na trhu s nízkonákladovými službami může dojít k nasycení? Máme za to, že příležitosti pro růst v Evropě jsou stále ještě obrovské. Penetrace nízkonákladových aerolinek je na některých linkách ještě velice nízká. Ano, někteří tradiční dopravci skutečně nabízejí levné lety a účtují si za občerstvení na palubě zvlášť, ale to z nich ještě nedělá nízkonákladové aerolinie. Je v tom mnohem víc. Zároveň žádný tradiční dopravce se dosud neodvážil významně fungovat na cizím trhu. Oproti tomu easyJet jakožto britská společnost úspěšně provozuje vnitrostátní lety ve Francii, z Německa létáme do celé Evropy a provozujeme řadu linek, které vůbec nevedou přes Velkou Británii. * Jaké jsou perspektivy nízkonákladových přepravců v Česku? Podle průzkumu provedeného KPMG využila nízkonákladovou leteckou společnost méně než jedna pětina cestujících. To jen potvrzuje mou odpověď na předchozí otázku. Nízkonákladoví dopravci mají v Evropě stále velký potenciál růstu. Předpokládáme, že většina krátkých letů v rámci Evropy (lety trvající do tří hodin) bude provozována nízkonákladovými společnostmi, zatímco tradiční dopravci se soustředí na dlouhé lety a poskytování občerstvení. * Jak se vyrovnáváte se současným nárůstem ceny paliva? EasyJet nezvyšuje ceny letenek a nepřidává k nim, ani nebude přidávat, palivové příplatky. Firma nevěří na politiku palivových příplatků a tvrdí, že sebemenší zvýšení cen letenek především odradí cestující od létání. Současné zvyšování cen pohonných hmot samozřejmě ovlivňuje i easyJet, avšak reakcí firmy není navýšení cen letenek, ale maximální snaha o efektivitu, která umožní vyrovnat negativní dopad a udržet stále nízké ceny. * Co může společnost easyJet nabídnout firemním zákazníkům? Nabízíme rozsáhlou síť destinací a velice spolehlivý provoz. Zároveň jsme jako první prosadili možnost nonstop on-line rezervací. Byli jsme první leteckou společností na světě, která zavedla centrální rezervační systém. * I v kancelářích prý pracujete „bez papírů“. Jak to funguje v reálném životě? Na čem vlastně stojí vaše firemní kultura?

Všechny informace společnosti easyJet jsou elektronicky sdílené a dostupné zaměstnancům firmy po celém světě. Máme velice neformální firemní kulturu bez kravat, zdí a sekretářek.

* Jaká je vaše nejoblíbenější destinace v Evropě? Vždycky se těším, až navštívím nějaké nové místo a dokonce se mi ještě nepodařilo navštívit všechny destinace, na které létáme. Proto je mou oblíbenou destinací vždy ta příští. EASYJET**

Společnost easyJet založil v roce 1995 Stelios Haji-loannou, který na dvou pronajatých letounech provozoval pouhé dvě linky z londýnského letiště Luton do Edinburgu a Glasgowa. Dnes je easyJet největším nízkonákladovým dopravcem v Evropě. V současné době přepravuje tři miliony lidí měsíčně.

Mohlo by vás zajímat

Finance
Šéf mi čte e-maily. Je to v pořádku?
Dá se pracovat s invalidním důchodem? Jde to, ale...
Zaměstnávání a brigády mladistvých a jejich pracovní podmínky podle zákoníku práce
Silná Evropa je podle Merkelové pro USA výhodná
500 korun navíc pro rodinu s dětmi od července 2017?
Auta
Policie konečně dovolila hasičům zveřejnit fotky z nehody…
Test ojetiny: Volkswagen Golf VII je skvělý, ale dieselu bychom se vyhnuli
Kvíz na pátek: Poznáte, kterým autům patří tyto interiéry?
Audi S5 Cabriolet se přiblížilo k RS 5. Může za to Hans-Jürgen Abt
Toyota Yaris GRMN zní hodně naštvaně. Na český trh dorazí začátkem příštího roku
Technologie
Aprílová GeForce GTX do USB skutečně existuje. Nvidia omezenou sérii rozdá
Google po letech ustoupil. Nebude číst vaše e-maily kvůli reklamě
Nvidia GeForce GT 1030 – jak se hraje na grafice za 2000 Kč (uživatelská recenze)
Cnews FM: Zneužívá Microsoft monopolní postavení vůči výrobcům antivirů? [podcast]
Je v pořádku, když vám šéf čte e-maily?
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít